Заняття-екскурсія в групі продовженого дня
Тема: Осінь-чарівниця.
Мета: Вчити складати діалог, давати повні відповіді на запитання.
Розвивати мовлення і творчу уяву.
Сприяти естетичному вихованню.
Практичні рекомендації
Розвиток творчої фантазії можна розпочинати з будь-якої вікової категорії дітей. Цій роботі багато уваги приділяють вчителі на уроках читання, мови, малювання. Я вважаю, що роботу по розвитку мовлення, мислення та уяви дітей треба продовжувати і в групі продовженого дня, поєднуючи її з прогулянкою, виховними бесідами чи самопідготовкою.
І найлегше це зробити під час екскурсії у природу, адже спілкування з природою – важливе джерело емоційного збагачення, пробудження творчості…Тиша і краса осіннього лісу, шарудіння листочків під ногами, різнобарвні кольори навкруги – чи не це найкращий матеріал для розвитку творчої уяви? Серед природи слова оживають у фарбах, звуках, дотиках.
Заняття-екскурсія розпочинається з прогулянки по лісу (парку), а продовжується в класі (можна розподілити на два дні). Перед проведенням екскурсії вихователь детально продумує групи завдань і запитань до кожного етапу.
І етап – екскурсія
Повзун повзе,
На базар голки везе. (Їжачок)
Хвіст трубою, спритні ніжки –
Стриб із гілки на сучок.
Носить все вона горішки
В золотий свій сундучок. (Білка)
Літом наїдається,
Всю зиму не прокидається. (Ведмідь)
ІІ етап – заняття в класі
Завдання 1. Добери слова, що римуються.
Листок – клубок, їжачок.
Трава – нора, гора, дітвора.
Сонце – віконце.
Встало – привітало, заспівало.
Завдання 2. Встав пропущене слово, щоб вийшов вірш.
Під листком лежить…. (клубок)
То, напевно, …… (їжачок)
Сонце дуже рано … (встало),
Нас промінням…. (привітало).
Заглянуло…. (сонце)
Й у моє …(віконце).
Завдання. Складіть текст-розповідь (1 група), текст-опис (2 група), казку (3 група).
Підсумок
Під час екскурсії діти поповнили словниковий запас, опрацювали виразні засоби мови, розвивали уміння будувати речення, порівнювати, уявляти, виділяти суттєві ознаки предметів. На основі цієї роботи вони склали цікаві розповіді, казки. Роботу можна продовжити на уроці мови: обговорити складені твори, підібрати влучний заголовок, провести словесне малювання побачених картин природи. Можна її продовжити і в групі продовженого дня: провести конкурс на кращий малюнок, аплікацію з осіннього листя, з природничого матеріалу, організувати конкурс віршів про осінь, виставку робіт «Осінь-чарівниця».