Екскурсія "Осінь-чарівниця"

Про матеріал
Заняття-екскурсія розпочинається з прогулянки по лісу (парку), а продовжується в класі (можна розподілити на два дні). Перед проведенням екскурсії вихователь детально продумує групи завдань і запитань до кожного етапу.
Перегляд файлу

Заняття-екскурсія в групі продовженого дня

 

Тема: Осінь-чарівниця.

Мета: Вчити складати діалог, давати повні відповіді на запитання.

   Розвивати мовлення і творчу уяву.

   Сприяти естетичному вихованню.

 

Практичні рекомендації

 Розвиток творчої фантазії можна розпочинати з будь-якої вікової категорії дітей. Цій роботі багато уваги приділяють вчителі на уроках читання, мови, малювання. Я вважаю, що  роботу по розвитку мовлення, мислення та уяви дітей  треба  продовжувати і в групі продовженого дня, поєднуючи її з прогулянкою, виховними бесідами  чи самопідготовкою.

 І найлегше це зробити під час екскурсії у природу, адже   спілкування з природою – важливе джерело емоційного збагачення, пробудження творчості…Тиша і краса осіннього лісу, шарудіння листочків під ногами, різнобарвні кольори навкруги – чи не це найкращий матеріал для розвитку творчої уяви? Серед природи слова оживають у фарбах, звуках, дотиках.

 Заняття-екскурсія розпочинається з прогулянки по лісу (парку), а продовжується в класі (можна розподілити на два дні). Перед проведенням екскурсії вихователь детально продумує групи завдань і запитань до кожного етапу.

І етап – екскурсія

  1. «Бачу і уявляю»
    • Уважно роздивіться все навкруги і назвіть предмети, які бачить око.
    • За зразком вихователя назвіть ознаки предмета. Наприклад, листочок – маленький, жовтий, легенький, пахучий.
    • А які трава, дерево, хмарка, небо, озеро?
    • Порівняйте кущик і дерево, кущик і травинку.
    • На що або на кого схожі хмарка, дерево, листочок?
    • Яких кольорів найбільше? Чому?
  2. «Чую і уявляю»
    • Прислухайтесь до голосів лісу. Чиї вони?
    • Як шарудить листя? Як стукотить дятел?
    • Розгадайте загадки і назвіть слова, які допомогли вам це зробити.

 

Повзун повзе,

На базар голки везе. (Їжачок)

 

Хвіст трубою, спритні ніжки –

Стриб із гілки на сучок.

Носить все вона горішки

В золотий свій сундучок. (Білка)

 

 

Літом наїдається,

Всю зиму не прокидається. (Ведмідь)

  • Що цікавого ви знаєте про цих тварин?
  • Як змінюється поведінка тварин восени?
  1. «Говорю і уявляю»
    • Що відбувалося на цій галявині до того, як сюди завітала осінь?
    • А яка чарівниця прийде їй на зміну? Як тоді зміниться ліс? Ось і готові зачин і кінцівка нашої розповіді.
    • Уявіть, як Осінь зустріла Білочку, про що вони могли розмовляти?
    • Розкажіть, про що Осінь розмовляла з Їжачком?  (діти складають діалог)

 

ІІ етап – заняття в класі

  1. «Поетична хвилинка».

Завдання 1. Добери слова, що римуються.

 

Листок – клубок, їжачок.

Трава – нора, гора, дітвора.

Сонце – віконце.

Встало – привітало, заспівало.

 

Завдання 2. Встав пропущене слово, щоб вийшов вірш.

 

Під листком лежить…. (клубок)

То, напевно, …… (їжачок)

 

Сонце дуже рано … (встало),

Нас промінням…. (привітало).

Заглянуло…. (сонце)

Й у моє …(віконце).

 

  1. Робота  в групах.

Завдання. Складіть текст-розповідь (1 група), текст-опис (2 група), казку (3 група).

 

Підсумок

Під час екскурсії діти поповнили словниковий запас, опрацювали виразні засоби мови, розвивали уміння будувати речення, порівнювати, уявляти, виділяти суттєві ознаки предметів. На основі цієї роботи вони склали цікаві розповіді, казки. Роботу можна продовжити на уроці мови: обговорити складені твори, підібрати влучний заголовок, провести словесне малювання побачених картин природи. Можна її продовжити і в групі продовженого дня: провести конкурс на кращий малюнок, аплікацію з осіннього листя, з природничого матеріалу, організувати конкурс віршів про осінь, виставку робіт «Осінь-чарівниця».

doc
Додано
15 березня 2023
Переглядів
353
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку