Тема. Використання інноваційних технологій на уроках в початкових класах.
Мета. Ознайомити учасників з різними підходами застосування інноваційних прийомів в традиційних формах навчальної діяльності;
Розвивати уміння обирати найдоцільніші прийоми для досягнення конкретної цілі, та правильно його організовувати;
Виховувати активну пізнавальну діяльність, самостійність, уміння орієнтуватися в різних життєвих ситуаціях, знаходити правильні рішення
Обладнання: матеріал для об’єднання учасників в групи, для вправи « Очікування» плакат із зображенням голуба, та інший роздатковий матеріал
Хід заняття
2. Хвилинка емоцій
а) Вправа « КОМПЛІМЕНТ»
Пропоную учасникам висловити одне одному компліменти ( по колу), щоб сприяти підвищенню позитивного психоемоційного тонусу групи, розвивати почуття власної самоцінності.
б) Метод « Джигсоу»
Презентуйте, будь ласка, свої найкращі риси. Назвіть своє ім’я та позитивну рису, назва якої починається з першої літери свого імені. Наприклад.
Наталія – надійна, незвичайна, ніжна і т. д.
На дошці плакат із зображенням « Голуба сподівань». Проводжу виховну бесіду на патріотичну тему. Над Україною летів голуб і погубив пір’ячко. Допоможемо йому зібрати пір’я. Кожен з вас підніме пір’їнку і напише на ній своє очікування від нашого сьогодення ( миру, перемоги, спокою, добра, щастя, здоров’я і т. д.)
Учасники поділяються на групи за вибором фігур двох кольорів ( синього і жовтого)
а) Робота з роздатковим матеріалом
Проводиться робота в групах. Один учасник декламує вірш, а всі інші імітують рухами.
Веснянка
Встала весна
Землю чорну сонну розбудила
Уквітчала її рястом
Барвінком укрила.
б) Робота з гаджетами ( телефон)
Відкриваємо в телефоні « Вайбер»
Знаходимо « Мої нотатки» і виконуємо малюнковий диктант. Я читаю речення, а ви вибираєте відповідний смайлик, або малюнок.
Літо
Літо квітами сміється,
Пісню радості співає.
Теплим дощиком проллється
І веселкою заграє.
Підібрати відповідні малюнки, щоб закінчити речення
Наприклад. На небі світить…( малюнок сонця і свічки). Вибрали малюнок сонця. Отже, утворилося речення – На небі світить сонце.
Самостійна робота з деформованим текстом. Роздаю кожному завдання на листку записані слова, букви в яких переставлені місцями.
миЗа
тоСять ромозні декинь. пеТер рібпотні вокзани і жилі. ВіДчатка і лопхчики ругтом жібать ан вокзанку.
а) Гра « Що це?»
В мене в руках предмети ( дитячі іграшки – молоток, сокирка, чайник, тарілка). Пояснити для чого кожний предмет призначений.
б) Гра « Рекомендація»
Пропоную одній групі приготувати торт» Гарний настрій», а другій групі наповнити «Скриньку щастя «своїми вподобаннями.
Одна група отримує плакат з малюнком торта робить надпис» Гарний настрій», а друга група плакат з малюнком скрині і робить надпис « Скринька щастя». На одному столі лежать різноманітні малюнки для двох груп разом. Учасники підходять і вибирають для торта інгридієти:
Кремові квіти – жарти
Горішки – посмішки
Родзинки – радість
Вишенька – успіх
Полуниця – веселий сміх
Прикраси для скриньки- свої вподобання:
Люстерко – люб’язність
Намисто – талант
Сережки – мрія
Каблучка – любов
кулон – надія
Годинник – добробут
Браслет – натхнення
Робота з ЛЕГО. Учасники працюють в парах над прислів’ям.
Згаяного …… і конем не доженеш. ( на жовтій цеглинці – часу, на синій – танцю, а на зеленій – сили). Вибрали жовту цеглинку - слово « часу»
Креативна творчість: ліплення фігурок з декоративного тіста.
Потім учасникам пропоную презентувати свою роботу.
Запитання для обговорення:
Чиї презентаціїї сподобалися? Чим саме?
Якщо в когось виникли труднощі, то як їх подолати?
Із чим вони пов’язані?
Які ваші враження від виконаних завдань?
Чого нового ви дізналися?
Отже, використання інноваційних технологій на уроках в початкових класах розвиває комунікативні навички учнів, їх критичне, креативне мислення. Вчить співпрацювати в колективі та знаходити спільну мову, вільно висловлювати свою думку, бути уважними, утримувати інформацію в пам’яті. Дає можливість дитині відчути радість успіху, вміння поводитися в різних життєвих ситуаціях.