Година спілкування. Тема «Заплети віночок»

Про матеріал
Формувати ціннісну, усебічно розвинену особистість, здатну до критичного мислення, патріота з активною життєвою позицією, який шанує та береже народні традиції і вчиться впродовж життя.
Перегляд файлу

Година спілкування. Тема «Заплети віночок»

Мета. Формувати ціннісну, усебічно розвинену особистість, здатну до критичного мислення, патріота з активною життєвою позицією, який шанує та береже

народні традиції і вчиться впродовж життя.

Завдання.

Формувати:

  • патріотичну свідомість,
  • усвідомлене ставлення до природи і її значення у житті людини.
  • вміння цінувати себе, як носія фізичних, духовних та соціальних сил, вміння протистояти негативним проявам у суспільстві, бути компетентним у питаннях власного здоров’я.

Розвивати:

  • дружній дитячий колектив і його можливості.
  • згуртованість класу.

Виховувати:

  • любов до рідної землі, українського народу, шанобливе ставлення до його культури.
  • особистість, що здатна виразити власне ставлення до мистецтва та здійснює творчу діяльність у мистецькій сфері.

Створювати необхідні умови для виявлення індивідуальності кожного учня.

Обладнання. Святково прибрана кімната народознавства, українські віночки, різнокольорові стрічки, квіти з паперу та тканини, малюнки «дерева очікувань» і «кошика ідей», відео із зображенням танцювальних рухів гопака та фонограма, скринька з вінком.

              Хід заходу

  • Слайд 1. Заставка

 

І. Організаційна хвилина.

Учитель.

Добрий день, і в добрий час
Рада  бачити всіх вас!
Один одного вітайте(діти тиснуть руки один одному)
Працювати  починайте.

                  

ІІ. Виклик

Завдання 1.

  • Інтерактивна технологія «Синквейн»
  • Слайд 2. Розшифруй синквейн

Учитель. Розшифруйте синквейн і ви дізнаєтесь, що сховано у скрині?

Перлинний, барвінковий

Красується, світиться, горить

Він прикрасить голівку вмить.

Віночок.[1]

Учитель. Отже, тема сьогоднішньої години спілкування «Заплети віночок».

  • Слайд 3. Тема години спілкування

 

 

Завдання 2

  • Інтерактивна технологія «Дерево очікувань»
  • Слайд 4. Дерево очікувань

Учитель. Пропоную  наше дерево очікувань поповнити квітами, на яких ви заздалегідь написали свої сподівання щодо нашої години спілкування.

  • Слайд 5. Заставка

Учитель.

Подивись на квіти України.

Скільки квітів у її саду!

Кожна квітка ― справжняя перлина.

Як намисто, я вінок сплету.

Завдання 3.

  • Інтерактивна технологія «Асоціативний кущ»

Учитель. Коли я промовляю словосполучення «український віночок», які асоціації у вас виникають?

  • Слайд 6. Асоціативний кущ [2]

                                        чудовий    оберіг

                               барвистий                                яскравий 

                     запашний                                                        магічний

 

                                            Український віночок

Завдання 4.

  • Інтерактивна технологія «Мозковий штурм»
  • Слайд 7. Доповни речення[3]
  • Віночок – невід’ємна складова українського національного (чого?)  (костюма).
  • Віночок – це квіти, листя, гілки, сплетені в коло, які дівчатка носять (де?) (на голові).
  • Їх плели тільки (хто?) (дівчата).
  • Віночки сплітали тільки із (яких квітів?) (живих квітів).
  • Маленькі дітки починали носити віночки у  віці (якому?) (трьох років).
  • Дорослі  дівчата вплітали у свій вінок (скільки квітів?) (12 квітів.)
  • Квіточок і листочків у віночку 6 – 7-річної дівчинки було (скільки?) (вісім).

Завдання 5.

  • Гра «Збери квіти для віночка» (Фонограма «Подоляночка»)
  • Інтерактивна технологія «Кошик ідей». Робота у групах.
  • Слайд 8. Кошик ідей

Учитель. Попрацюємо у групах. Перед вами кошик і квіти. Вам потрібно зібрати ті квіточки, які на вашу думку вплітали матусі у віночок дівчаток 6 – 7 річного віку. 

Завдання 6

  • Руханка.
  • Слайд 9. Руханка

Учитель.

Український гопак – це не просто танок,

Це – культура і гордість народу!

Це – широка душа і мистецький вінок,

         Цьому роду — нема переводу!

      Учитель. Діти, настав час запального українського таночка[4].

 

ІІІ. Осмислення.

Завдання 1.

  • Інтерактивна технологія «Коло ідей».
  • Слайд 10. Коло ідей

Учитель. Дітки, чому віночок має магічну силу? Озвучте свої ідеї.(Відповіді дітей).

Завдання 2.

Учитель. Діти, зараз ми переглянемо легенду, в якій розповідається  про магічну силу українського віночка.[5]

  • Слайд 11. Легенда про український віночок

               Текст легенди про український віночок

Автор: «Йшла дівчина по калину. Зустрів її гарний парубок»

Парубок: «Знімеш віночок — моя будеш».

Дівчина: «Не веліла матуся знімати віночок».

Автор: «Та парубок був такий гарний, ласкавий, говорив красиво. Дівчина зняла вінок, а парубок перетворився на страшного дідька і забрав її до себе. Тому  й кажуть, що віночок є оберегом від нечистої сили».

  • Інтерактивна технологія «Спитай у автора».
  • Слайд 12. Спитай у автора.

Учитель. Складіть п’ять запитань до цієї легенди.(Діти складають запитання до легенди.). Зробимо висновок: чому ж український віночок можна назвати магічним? (Відповіді дітей),

 Учитель (підсумок). Вінок був оберегом і захистом від усього злого, нещасть і хвороб.

Завдання 3.

  1. Інтерактивна технологія «Т – таблиця».

Учитель. Тепер ми подивимось у ваші кошики: які квіти ви поклали туди, щоб сплести віночок. Підведемо підсумок і визначимо, яка група найкраще справилася із завданням.

  • Слайд 13. Т-таблиця

Віночок дорослої дівчини

Віночок для дівчинки 6 – 7 років

Мальва

Чорнобривці

Півонія

Барвінок

Барвінок

Ромашки

Чорнобривці

Волошки

Квітка вишні                                                       

Безсмертник

Квітка яблуні                                                       

Листки яблуні

Квітка калини                                                      

Мак

Ромашки

Незабудки

Хміль

 

Любисток

 

Волошки

 

Деревій

 

 

 

 

Завдання 4.

  • Інтерактивна технологія «Поетична хвилинка»
  • Слайд 14. Поетична хвилинки

Учитель. Діти, зараз ми послухаємо поетичні рядки про квіти, які вплітаються у віночок.[6]

 

Чорнобривці.

Гарні квіти біля хати

Навесні садила мати.

Чорнобривці чорноброві

Квітнуть в тиші вечоровій.

Я цю квітку чарівну

У віночок заплету.    

 

Незабудки

Блакитні незабудки
Розквітли навесні,
Ніколи не забуду 
Ці погляди ясні.

В них небо заблудилось 
І річечка стрімка.
Водою квіти вмились
З блакитного струмка.   

       

Барвінок

Барвінок до вінка вв’яжи .  
У квітці цій – життя душі.
Як небо квітка ця блакитна,
У вінку займає місце гідне.

Морозом квітку цю не вб'єш.

Людська душа безсмертна теж!
Барвінок у віночку є.

Він наче неба додає.

    

Ромашки

Розцвіли ромашки в полі,

Пишні, гарні, бо на волі,

Я букетик наберу,

У віночок заплету. 

             

Безсмертник

Квітка смерть перемагає,
Тож ніколи не вмирає.
От безсмертником і зветься.
На здоров'я нам дається.

 

Листочки з яблуні
Зелень у віночку –

З яблуні листочки.

Заплету у свій вінок
Я із яблуні листок,

Щоб була я у віночку,

Наче яблунька в садочку

                         

Мак

Як без вишні — не садок,

Так без маку — не вінок.

А його ось, як на те,

Скільки в полі тут росте.

І червоний і стрункий,

І свіженький все який.

Хоч багато не рвемо –

Всім віночки сплетемо.

 

Волошка

Маєм колір ніжно-синій,

 В полі нас гойдає вітер.

Нас не люблять хлібороби –

Бур’янами  нас зовуть.

А дівчаткам до вподоби –

З нас вінки вони плетуть.

     

+Marker-MarkerУчитель. Усі квіти, вплетені у віночок, не тільки прикрашали дівочу голівку, але і використовували у лікувальних цілях.

Завдання 5.

  • Інтерактивна технологія «Картографування тексту»
  • Слайд 15. Картографування тексту. [7]

Учитель. Не лише квіти у віночку, а й стрічки мали символічне значення. Посередині – коричнева стрічка – символ землі – годувальниці. По обидва боки від коричневої стрічки – жовті, які символізували сонечко, без якого не було б життя на Землі. За ними ідуть зелені – символ краси, молодості, спокою у природі. Далі сині – як символ неба і води, що надають людям сили і здоров’я. За синіми стрічками – жовтогарячі. Це символ святого хліба. Ще зав’язують у вінок дві фіолетові стрічки – символ мудрості, а за ними – малинові як символ щирості, щоб щирими зростали дівчатка, як майбутні годувальниці своєї родини. Рожеві стрічки в’язали, щоб у кожної дівчини було благополуччя і достаток у домі. І останніми були білі стрічки, на кожній із них вишивали золотом сонце і сріблом місяць, і тільки тоді вони впліталися у вінок.  Вважалося, що стрічки захищали волосся від сторонніх очей. Довжина стрічок була різною для кожної дівчини в залежності від довжини волосся. Воно повинно було сховатися під ними.

 

 

 

Завдання 6.

  • Рухлива гра «Зав’язати стрічки».

Учитель. А зараз ми пограємо у гру. Створимо дві команди, які повинні зав’язати стрічки  у свої віночки під музичний супровід.             

       

ІІІ. Рефлексія

  • Інтерактивна технологія «Займи позицію»

Учитель. Сьогодні ми познайомилися з історією і правилами плетіння вінка. А зараз ви висловите свої думки щодо нашої години спілкування. Чи справдилися ваші очікування, чи сподобалася вам година спілкування, чи ні. Аргументуйте свою думку та займіть позицію.

  • Слайд 16. Займи позицію.

 

ІV Підсумок.

Учитель.  Я хочу закінчити нашу зустріч словами із вірша.

Які в народу звичаї крилаті,

Який багатий наш духовний світ!

Традиції живуть у кожній хаті

І їх вивчають діти з юних літ.

 

  • Щоб українцями по світу крокувати,[8]
  • Й на цій землі прожити недарма,
  • І щоб ніхто не міг нам дорікати,
  • Що в нас коріння власного нема –
  • Традиції ніколи не вмирали,
  • Їх українці свято берегли.
  • А в світлий час їх з пам’яті дістали
  • І, наче стяг, в майбутнє понесли.

 

  • Слайд 17. Дякую за співпрацю

Учитель. Діти, любіть Україну, бережіть традиції та звичаї нашого народу.

 

 


[1] На слайді слово «Віночок» - клацання маніпулятора «миші»

[2] На слайді асоціації з’являються клацанням «миші»

[3] На слайді  доповнення  з’являються клацанням «миші» після відповіді учнів

[4]Вмикається відео танцю, і діти виконують руханку.

[5]Діти показують інсценізацію

[6] Діти читають вірші і на таблицю картографування прикріплюють відповідну паперову квіту

[7] Учитель прикріплює до віночка паперові стрічки і розповідає про їхнє значення

[8]Діти по черзі декламують віршовані рядки

docx
Додано
16 березня 2023
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку