Екскурсія у 6 класі " Вивчення рослинних угрупувань"

Про матеріал
вивчити рослинні угруповання (на прикладі будь-якого угруповання своєї місцевості); закріпити основні поняття: «рослинність», «рослинні угруповання», «ярусність»; показати на прикладі одного з угруповань його структуру; формувати і розвивати поняття про взаємозв’язки різних організмів між собою; розвивати в учнів дослідницькі навички, уміння спостерігати в природі; виховувати бережливе і свідоме ставлення до природи.
Перегляд файлу

85

Тема уроку: Екскурсія «Вивчення рослинних угруповань»

Мета: вивчити рослинні угруповання (на прикладі будь-якого угруповання своєї місцевості); закріпити основні поняття: «рослинність», «рослинні угруповання», «ярусність»; показати на прикладі одного з угруповань його структуру; формувати і розвивати поняття про взаємозв’язки різних організмів між собою; розвивати в учнів дослідницькі навички, уміння спостерігати в природі; виховувати бережливе і свідоме ставлення до природи.

Обладнання: блокноти, олівці, шкільний визначник рослин, фотоапарат, картки-завдання тощо.

Тип уроку: урок формування та вдосконалення вмінь і навичок.

Форма уроку: екскурсія в природу

1. Організаційний момент

1.1.  Вчитель заздалегідь готується до екскурсії, вибирає місце проведення екскурсії, маршрут та об'єкти спостережень.

1.2. Ознайомлення учнів із завданнями екскурсії.

2. Загальний інструктаж, усвідомлення учнями алгоритму дій

2.1. Ознайомлення учнів з темою, метою та завданнями екскурсії, прогнозування того, що вони зможуть вивчити та спостерігати.

2.2. Інструктаж із БЖД учнів.

2.3. Поділ класу на групи й отримання відповідного завдання, яке виконується безпосередньо під час спостереження за природним угрупуванням.

2.4. Бесіда або розповідь (по прибутті на об’єкт спостереження) про найважливіші ознаки об’єкта, на які слід звернути особливу увагу.

3. Самостійне виконання учнями завдань під контролем учителя

Робота в групах

(Кожній групі виділяється вчителем ділянка лісу (луки тощо), на якій вони працюють і виконують завдання.)

І варіант

  1.   Визначити, які групи рослин зростають на ділянці, підрахувати кількість дерев і чагарників кожного виду, які групи трав'янистих рослин зустрічаються часто, а які — рідко;
  2.   Кількість ярусів на вашій ділянці і видовий склад рослин за ярусами;
  3.   Чи зростають на даній ділянці мохи, папороті, хвощі, у яких саме частинах даного угрупування вони ростуть?
  4.   Життя яких тварин і як пов'язано з ярусністю даного угрупування;
  5.   Сфотографувати чи замалювати рослини і тварин, яких побачили;

ІІ варіант

  1.   Визначити кількість ярусів вашої ділянки;
  2.   Які чагарники зростають на вашій ділянці, їх роль у ярусності даного угрупування;
  3.   Які способи запилення і розповсюдження плодів і насіння мають ці рослини;
  4.   Як взаємопов'язані між собою чагарники і тварини, що проживають у цьому ярусі;
  5.   Чи зростають трави, мохи, хвощі, папороті на вашій ділянці ( кількість визначте словами « багато» чи « мало»);
  6.   Які риси пристосування мають чагарники до життя в угрупуванні;
  7.   Побачене замалюйте або сфотографуйте.

ІІІ варіант

  1.   Визначте кількість ярусів на вашій ділянці;
  2.   Які трав'янисті рослини тут зростають, самостійно чи за допомогою шкільного визначника установіть їхні видові назви; які трави зустрічаються рідко, а які — часто;
  3.   Які способи запилення і розповсюдження насіння мають ці рослини;
  4.   Які взаємовідносини між трав'янистими рослинами і тваринами, що проживають у цьому ярусі;
  5.   Як пристосовані трав'янисті рослини до життя в даному угрупуванні;
  6.   Побачене замалюйте чи сфотографуйте.
  1. Підведення підсумків екскурсії, узагальнення результатів спостережень, рекомендації щодо складання звіту, аналіз роботи і поведінки учнів, підкреслити психологічне розвантаження під час спілкування з природою ( вірш Л.Костенко):

Цей ліс живий. У нього добрі очі.

Шумлять вітри у нього в голові.

Старезні пні, кошлаті поторочі,

літопис тиші пишуть у траві.

Дубовий Нестор дивиться крізь пальці

на білі вальси радісних беріз.

І сонний гриб в смарагдовій куфайці

Дощу напився і за день підріс.

Багряне сонце сутінню лісною

у просвіт хмар показує кіно,

і десь на пні під сивою сосною

ведмеді забивають доміно.

Малі озерця зиркають незлісно,

колише хмара втомлені громи.

Поїдемо поговорити з лісом,

а вже тоді я зможу і з людьми.

 

6. Домашнє завдання

Підготувати інформацію про рослини Червоної Книги України, що ростуть на території нашої місцевості.

doc
Додано
14 червня 2021
Переглядів
1124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку