ЕКСКУРСІЯ ВІРТУАЛЬНИМ МУЗЕЄМ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ БІОГРАФІЇ ПИСЬМЕННИКА
На уроках української літератури особливе місце посідає вивчення біографії письменників. Відповідно до пояснювальної записки навчальної програми з української літератури для 5-9 класів, українська література в основній школі вивчається за своєрідним цілісним сюжетом, у якому кожен із митців має свою «нішу» в тій чи тій темі, відповідно його твір виконує певну естетичну й морально-етичну функції. При цьому біографія письменника загалом не вивчається, вона згадується лише вибірково, диференційовано, тобто так, як того потребує основна тема, заявлена в назві тематично-проблемного блоку, до того ж фрагмент із біографії має зацікавлювати й бути доступним дитині певного віку.
З 9-го класу розпочинається системне вивчення української літератури, тобто до змісту навчального матеріалу застосовано історико-хронологічний підхід як основний, враховано історико-літературний контекст. Також зміст цього навчального матеріалу доповнено розглядом біографій письменників, хоча й у доступних межах.
Автор будь-якого твору має постати перед читачем як особистість, яка увіковічнила себе, залишивши літературний спадок.
Чи можливе знайомство з біографією автора виключно через статтю підручника? Сьогодні діти надають перевагу візуальній інформації. Значного поширення набули екскурсії віртуальним музеєм.
Віртуальний музей – це:
Віртуальний музей є вдалим прикладом використання Інтернет-технологій. Переваги: доступність, безпечність, накопичення великої кількості матеріалів, можливість повторити перегляд експонатів у будь-який час.
Найбільш популярними віртуальними музеями є:
Особливо важливі віртуальні екскурсії музеями, які знаходяться за межами України. Невідомо коли можна було б відвідати їх фізично, а віртуально маємо змогу.
Отже, поєднання традиційних та інноваційних методів під час вивчення біографії письменника сприяє швидшому та більш довготривалому засвоєнню матеріалу.