23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Екскурсія з біології у 7 класі по темі " Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні"

Про матеріал

Екскурсія з біології у 7 класі по темі " Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні". Відповідає оновленій навчальній програмі 2017 року.

Перегляд файлу

Біологія. 7 клас

                                                                                 Дата проведення: __________

Тема. Екскурсія. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні

Мета: розширювати та поглиблювати знання учнів про екосистеми, взаємодію живих організмів в природних угрупованнях; розвивати спостережливість, увагу, вміння поводитись у природі; виховувати бережливе ставлення до природи, естетичні смаки.

Обладнання: картки-завдання, блокноти, олівці, фотоапарати чи смартфони (за наявності).

Тип уроку: урок-екскурсія.

І етап. Розробка екскурсії

1. Ознайомлення з темою, метою та визначення завдань екскурсії.

2. Розробка маршруту екскурсії.

ІІ етап. Проведення екскурсії

ХІД ЕКСКУРСІЇ

І. Організація класу

ІІ. Постановка мети та завдань уроку

1. Інструкція з безпеки життєдіяльності учнів. Повторення правил поведінки в природі.

2. Пояснення завдань та способів їх виконання.

ІІІ. Засвоєння нових знань, умінь і навичок

Проведення екскурсії:

1. Рух по запланованому маршруту.

2. Виконання учнями завдань (індивідуальна практична робота за однаковими для всіх завданнями). Завдання та інструкція щодо їх виконання роздаються кожному учню на картках (див. додаток).

3. Пояснення вчителя по ходу екскурсії, за необхідності – поточний інструктаж.

ІV. Підведення підсумків екскурсії

1. Упорядкування зібраних матеріалів.

2. Пояснення вчителя щодо оформлення звіту про екскурсію.

3. Оформлення звітів про екскурсію (початок).

4. Прийом «Мікрофон»

Учні відповідають на запитання:

  1. Що найбільше сподобалось на уроці?
  2. Що нового дізналися?
  3. Про що додатково  хотіли б дізнатися?

Вчитель дякує за плідну роботу на уроці.

V. Домашнє завдання

1. Завершити оформлення звіту про екскурсію.

2. Зробити висновки про взаємодію та взаємозв’язок рослин і тварин в природних угрупованнях.

 

 


Додаток

Екскурсія в природу

Тема: пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні

ЗАВДАННЯ

  1. Віднайдіть у природі представників різних груп тварин (комах, червів, амфібій, плазунів, птахів, ссавців) та різні види рослин. Визначте їх назви та занотуйте в зошит. Декілька видів з різних груп замалюйте чи зробіть фотографії, які додайте до звіту про екскурсію.
  2. Розгляньте зовнішню будову та забарвлення тварин. Чи мають вони маскувальне забарвлення? Для чого воно їм потрібне?
  3. Відшукайте яскраво забарвлені види тварин (клопи-солдатики, оси і т. д.). Чому вони мають таке яскраве, контрастне забарвлення? Два види яскраво забарвлених тварин замалюйте чи зробіть фотографії, які додайте до звіту про екскурсію.
  4. Віднайдіть квітучі рослини. Поспостерігайте певний час за квітами цих рослин. Які тварини прилітають до квітів? Поясніть взаємодію квіткових рослин та тварин-запилювачів. Спробуйте сфотографувати тварин на квітках рослин. Фотографії додайте до звіту про екскурсію.
  5. Уважно розгляньте листки різних рослин. Знайдіть листки з пошкодженими листковими пластинками. Поясніть причину цих пошкоджень. Охарактеризуйте  вид взаємодії рослиноїдних тварин та рослин. Замалюйте чи зробіть фотографії пошкоджених листків, які додайте до звіту про екскурсію.
  6. Оформіть звіт про екскурсію ( на титульній сторінці вкажіть тему, виконавця).  Виконайте завдання пунктів 1–5 та дайте відповіді на запитання.

Зробіть висновок про пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в екосистемах, види взаємодій між ними.

 

 

docx
Додано
12 липня 2018
Переглядів
633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку