Експериментальна робота.

Про матеріал
Експериментальна робота: Визначення відносної вологості повітря та маси водяної пари в кабінеті фізики.
Перегляд файлу

Тема: Експериментальна робота “Вимірювання відносної вологості повітря та визначення маси водяної пари в кабінеті фізики”.

Мета: узагальнити знання та навики учнів по темі «Вологість повітря», «Рівняння стану ідеального газу», експериментально перевірити теоретичні відомості з даних тем.

Мета роботи: навчитися вимірювати відносну вологість,  виміряти масу водяної пари в кабінеті фізики (двома способами).

Прилади і матеріали: Психрометр гігрометричний, таблиця залежності тиску (густини) насиченої водяної пари від температури; лінійка метрова.

Хід роботи:

  1. Користуючись психрометром, визначте температури сухого tc та вологого tв термометрів.
  2. Використовуючи психрометричну таблицю визначте відносну вологість повітря в кабінеті фізики.
  3. Знаючи температуру сухого tc термометра, і використовуючи таблицю залежності тиску (густини) насиченої водяної пари від температури знайдемо густину насиченої водяної пари .
  4. Використовуючи формулу відносної вологості повітря і знаючи відносну вологість повітря   та густину насиченої пари  визначте абсолютну  вологість повітря .
  5. Виміряйте метровою лінійкою лінійні розміри кабінету фізики: довжину а, ширину b, висоту с.
  6. Обчисліть об’єм кабінету фізики як V=a*b*c в метрах кубічних  (м3).
  7. Знаючи абсолютну  вологість повітря та об’єм кабінету V обрахуйте масу водяної пари m в кабінеті. m1=.
  8. Обчисліть тиск водяної пари в кабінеті. Ви знаєте відносну вологість повітря , із таблиці залежності тиску (густини) насиченої водяної пари від температури -  знайдіть тиск насиченої водяної рн. Обчисліть парціальний тиск водяної пари:
  9. Використовуючи рівняння стану ідеального газу, визначіть масу водяної пари m2 у повітрі кабінету. (де Р -парціальний тиск водяної пари, молярна маса води (пригадайте чому вона дорівнює), Т- абсолютна температура сухого термометра (0К), R- універсальна газова стала.

  1. Порівняйте значення m1 та m2.
  2.  Зробіть висновки.
docx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (рівень стандарту) 10 клас (Генденштейн Л. Е., Ненашев І. Ю.)
До уроку
§ 23. Фазові переходи
Додано
25 березня 2021
Переглядів
911
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку