Мета уроку: сформувати поняття про електроліз як про фізико-хімічний процес на основі інтеграції хімічних, фізичних знань; сформувати навички техніки виконання експерименту, вміння вирішувати розрахункові та якісні задачі; показати можливості використання електролізу в промисловості та техніці.
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Чому сіль і дистильована вода окремо не проводить струм а якщо їх змішати струм в колі є?
Номер слайду 5
Солі, луги, кислоти (сполуки з ковалентним полярним і йонним зв’язком)
Номер слайду 6
Електричний струм у водному розчині купрум хлориду (CuCl2)
Номер слайду 7
Електричний струм у розчинах і розплавах електролітів являє собою напрямлений рух вільних йонів. Електроліти – це тверді або рідкі речовини, що мають йонну провідність.
Номер слайду 8
ЕЛЕКТРОЛІЗ : Окисно-відновні процеси, що відбуваються на електродах під час пропускання постійного електричного струму крізь розчин або розплав електроліту – так говорять хіміки Процес виділення речовини на електродах під час протікання елекричного струму крізь розчин або розплав електроліту – таке визначення дають фізики
Номер слайду 9
Перший закон Фарадея: Маса речовини, яка виділяється на електроді під час електролізу, пропорційна силі струму та часу його проходження через електроліт.
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Рафінування – спосіб очищення металів за допомогою електролізу.
Номер слайду 12
Гальваностегія – спосіб покривання виробу тонким шаром металів за допомогою електролізу.
Номер слайду 13
Гальванопластика – це одержання за допомогою електролізу точних копій рельєфних виробів.
Номер слайду 14
Задача: Під час електролізу, де електролітом виступав аргентум нітрат, на катоді виділилося 25 г срібла. Скільки часу тривав електроліз, якщо сила струму була сталою й дорівнювала 0,5 А? Дано: m(Ag) = 25г І = 0,5 А k=1,12 мг/Кл t-? 25000 мг t=25000/1,12·0,5==44643 с