В ході даного уроку учні вчаться лаконічно та логічно будувати відповіді,вчаться виступати перед аудиторією, готувати самостійно теоретичний матеріал.
Тема. Електричний струм у газах. Види самостійного розряду в газах.
Мета. Навчальна. Систематизувати та узагальнити знання попередніх уроків, дати знання з нової теми.
Розвиваюча. Розвивати логічне мислення, вміння опрацьовувати додаткову літературою.
Виховна. Вміти бути толерантним, тактовним.
Тип уроку: урок – прес - конференція
Методичні рекомендації.
За кілька уроків до відома учнів доводиться те, що урок буде проведений у формі прес - конференції, говориться про необхідність підготовки цікавих повідомлень з даної теми, а також про необхідність попрацювати з додатковою літературою.
Тривалість уроку – 90 хвилин.
І. Починаю урок перевірки рівня засвоєнь знань з тем «Струм в металах, напівпровідниках, розчинах, електролітах».Учні працюють кожний самостійно, після обмінюються картками, звіряються відповідями, обговорюють, аналізують помилки.
ІІ. Учні – теоретики роблять повідомлення з теми. Учні в класі заповнюють роздані таблиці, занотовуючи головне.
ІІІ. Розв’язування задач з теми.
ІV. Підведення підсумків уроку учні роблять самостійно, визначають найкращих, найактивніших, за роботу яких пропонують поставити певні бали. Право корекції за роботу на уроці вчитель залишає за собою.
V. Домашнє завдання. Підготуватися до написання контрольної роботи з теми «Електричний струм у різних середовищах». Римкевич. №№862- 865.
І. Тестові завдання.
1. Носіями електричного струму в металах є... А) електрони; Б) негативні йони; В) дірки; Г) катіони.
2. Питомий опір металів при збільшення температури…
А) зростає; Б) спадає; В) залишається сталим; Г) зростає прямо пропорційно.
3. Клас провідників, в яких електричний струм завжди супроводжується хімічними змінами - це ...
А) метали; Б) кристали; В) електроліти; Г) діелектрики.
4. Властивість провідників губити власний опір при температурі нижче певної називається:
А) левітація; Б) надпровідність; В) провідність; Г) генерація.
5. При абсолютному нулі чистий напівпровідник мав би властивості:
А) діелектрика; Б)провідника; В) електроліту; Г) вакууму.
6. На якому малюнку зображено вакуумний діод?
7. Основні носії заряду в напівпровіднику n-типу є… А) електрони; Б) дірки; В) йони; Г) молекули
8. На якому малюнку зображено перехід речовини у надпровідний стан?
9. Явище виходу електронів з металу при його нагріванні називається…
А) електроліз;Б) термоелектронна емісія;В) рекомбінація; Г) генерація.
10. Яку валентність повинен мати домішок до германієвого напівпровідника, щоб він мав «діркову» провідність? А) п’ять;Б) три; В) чотири; Г) два
11. Яку характерну особливість має p-n-перехід (діод)?
А) провідність;Б) односторонню провідність; В) залежність від валентності; Г) відсутня.
12. В основі роботи фоторезистора лежить залежність опору напівпровідника від…
А)… температури;Б)… інтенсивності падаючого світла; В)… валентності; Г) ...часу.
13. Електричний струм в електролітах – це …
А) напрямлений рух йонів обох знаків;Б) рух електронів; В) рух молекул; Г) рух протонів.
14. На якому малюнку зображено терморезистор?
15. Математичний запис I закону Фарадея…
А) ; Б) ; В) ; Г)
16. На якому малюнку зображено залежність питомого опору провідника від температури?
17. Який закон встановлює взаємозв’язок між масою речовини, що виділяється на електродах, і зарядом.
А) ; Б) ; В) ; Г)
Учні отримують таблиці,заповнення яких відбувається під час проведення конференції
№п/п |
Види розряду |
Основні характеристики |
Застосування |
|
Електрична дуга |
|
|
|
Іскровий розряд |
|
|
|
Тліючий розряд |
|
|
|
Коронний розряд |
|
|
Наприкінці уроку можна дати можливість порівняти отриманий результат з роботою вчителя за посиланням https://bubbl.us/NDc2OTc1OS84MTI4MDgvMmFhODJlZjNlNWFlYjc2MmZlMzVmMDAzNWQ2NGI5MjI=@X
ІІ. План проведення конференції
Демонстрація досліду. Іонізація газу.
ІІІ. Питання для закріплення.
ІV. Питання для обговорення.
Розробку нового, альтернативного джерела енергії, що в часи енергетичної кризи може практично озолотити нашу країну, використання руйнівної енергії феномену в оборонній галузі. Хоча наші мирно налаштовані вчені й не хотіли б іти цим шляхом.