Одним з головних завдань під час навчання фізики, на мою думку,- вміння застосувати здобуті теоретичні завдання на практиці,тобто під час розв'язування задач.Серію уроків я присвячую цьому.
Урок №2. Тема. Розв’язування задач з теми Фотоелектричний ефект і його закони. Кванти світла. Рівняння фотоефекту
Мета. Навчити учнів розв’язувати типові задачі з теми,розвивати логічне мислення, уміння давати аналіз фізичних величин, явищ; продовжити формувати діалектико – матеріалістичний світогляд
План уроку
Методичні рекомендації
І. Математична розминка. Урок рекомендовано розпочати з обчислення прикладів, які є математичними розв’язками задач, що будуть розв’язуватися на уроці.
а ) ; б )
; в )
;
г )
ІІ. Актуалізація опорних знань проводиться у вигляді опрацювання опорного конспекту минулого уроку та взаємного оцінювання знань учнів.
ІІІ. Розв’язування задач. Учням пропонується ряд якісних та кількісних задач для розв’язування в групах, при необхідності допомогу надає вчитель.
Задача №1. Робота виходу електронів з натрію 3,36∙10-19Дж. Визначити червону межу фотоефекту для натрію.
Задача №2. Чи відбудеться фотоефект, якщо на цинк падатимуть світлові промені з довжиною хвилі 4,5∙10-7м? Робота виходу електронів з цинку 5,6∙10-19Дж.
Задача №3. Визначити максимальну кінетичну енергію електронів, що їх вириває з поверхні калію випромінювання з довжиною хвилі 345 нм. Робота виходу електронів з поверхні калію 2,26еВ
Задача №4. Визначити довжину світлової хвилі, що опромінює поверхню стронцію, коли фотоелектрони мають максимальну кінетичну енергію 1,8∙10-19 Дж, довжина хвилі червоної межі фотоефекту для стронцію 550 нм.
ІV. Домашнє завдання. І.М. Гельфгат, І.Ю. Ненашев «Фізика. Збірник задач»
Середній рівень № 10.8, 10.10,
Достатній рівень №10.10,10.16,
Високий рівень №10.16,10.25