Розв’язування задач з теми "Фотоелектричний ефект і його закони. Кванти світла. Рівняння фотоефекту"

Про матеріал

Одним з головних завдань під час навчання фізики, на мою думку,- вміння застосувати здобуті теоретичні завдання на практиці,тобто під час розв'язування задач.Серію уроків я присвячую цьому.

Перегляд файлу

Урок №2. Тема. Розв’язування задач з теми Фотоелектричний ефект і його  закони. Кванти світла.  Рівняння фотоефекту

 

Мета. Навчити учнів розв’язувати типові задачі з теми,розвивати логічне мислення, уміння давати аналіз фізичних величин, явищ; продовжити формувати діалектико – матеріалістичний світогляд

План уроку

  1. Математична розминка.
  2. Актуалізація опорних знань.(Робота в парах)
  3. Розв’язування задач.(Технологія « два – чотири –всі разом»)
  4. Домашнє завдання.

 

Методичні рекомендації

І. Математична розминка. Урок  рекомендовано розпочати з обчислення прикладів, які є математичними розв’язками  задач, що будуть розв’язуватися на уроці.

а ) ; б ) ; в )   ;

г )

ІІ. Актуалізація опорних знань  проводиться  у вигляді опрацювання  опорного конспекту минулого уроку та взаємного оцінювання знань учнів.

ІІІ. Розв’язування задач. Учням пропонується ряд  якісних та кількісних задач для розв’язування в групах, при необхідності допомогу надає вчитель.

  1.                    Термоелектронна емісія металу А розпочинається при меншій температурі, ніж металу Б. Порівняйте червоні границі фотоефекту для цих металів.
  2.                    Одночасно розпочали нагрівати катод і освітлювати його ультрафіолетовим промінням. Чи одночасно розпочнеться виліт фотоелектронів та термоелектронів з катоду?
  3.                    Накресліть графік залежності сили струму від прикладеної напруги між двома електродами.
  4.                    У досліді Столєтова світловий потік, що падав на цинк збільшили в k разів, але це не призвело до збільшення фотоструму. Коли це можливо?
  5.                    Який вислів точніше відображає фізичний процес: а) «фотострум пропорційний світловому потоку», б) «фотострум насичення пропорційний світловому потоку»
  6.                    Відомо, що червоні кванти не виривають електронів з цинку. Чи пов’язано це із тим, що їх мало і чи можна досягти фотоефекту, концентруючи за допомогою сферичного дзеркала потік червоного світла від теплового джерела на поверхню цинку?
  7.                    Концентруючи на цинк проміння лазера, спостерігають виліт електронів навіть у тому випадку, коли довжина хвилі більша від червоної границі. Чому?
  8.                    Світловий потік фіолетових променів на цинк зменшився в k разів. Як зміниться: а) кількість фотоелектронів; б) середня кінетична енергія фотоелектронів?
  9.                    Чим саме не точний вислів: «У явищі фотоефекту енергія світла витрачається на виривання електронів із поверхні тіла і надання їм кінетичної енергії»?
  10.                Накресліть графік залежності максимальної кінетичної енергії фотоелектронів від частоти тіла, що падає на поверхню?
  11.                Як зміниться графік в попередній задачі, якщо матеріал матиме меншу роботу виходу фотоелектронів
  12.                Накресліть графік максимальної швидкості фотоелектронів залежно від довжини хвилі світла, яким опромінюють метал.
  13.                З якою метою фотокатоди вкривають металами чи сполуками металів з малою роботою виходу?
  14.                Виконуючи досліди, О. Г. Столєтов помітив, що фотоефект полегшується з підвищення температури металу. Чим це пояснити?

Задача №1. Робота виходу електронів з натрію 3,36∙10-19Дж. Визначити червону межу фотоефекту для натрію.

Задача №2.  Чи відбудеться фотоефект, якщо на цинк падатимуть світлові промені з довжиною хвилі 4,5∙10-7м? Робота виходу електронів з цинку 5,6∙10-19Дж.

Задача №3. Визначити максимальну кінетичну енергію електронів, що їх вириває з поверхні калію випромінювання з довжиною хвилі 345 нм. Робота виходу електронів з поверхні калію 2,26еВ

Задача №4. Визначити довжину світлової хвилі, що опромінює поверхню стронцію, коли фотоелектрони мають максимальну кінетичну енергію  1,8∙10-19 Дж, довжина хвилі червоної межі фотоефекту для стронцію 550 нм.

ІV. Домашнє завдання. І.М. Гельфгат, І.Ю. Ненашев «Фізика. Збірник задач» 

Середній рівень № 10.8, 10.10,

Достатній рівень №10.10,10.16,

Високий рівень  №10.16,10.25

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Засєкіна Т.М., Засєкін Д.О.)
До уроку
Розділ 6. Квантові властивості матерії
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
4193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку