Електричний струм 8 клас
На завершальному етапі вивчення теми з фізики за 8 клас важливим є проведення практичних підсумкових занять, які дають можливість повторити та узагальнити теоретичні знання з предмету за певною темою.
Можна виділити такі цілі:
Основні:
-
Формування у свідомості учнів природничої наукової картини світу з акцентуванням на розділі «електродинаміка»
-
Формування у учнів уміння систематизувати результати спостережень явищ природи і техніки, робити узагальнення й оцінювати свій рівень знань.
Виховні:
-
Формування наукового світогляду
-
Озброєння учнів раціональним методологічним підходом до пізнавальної та практичної діяльності
-
Виховання працелюбності й наполегливості.
-
Формування вміння працювати в групах, брати відповідальність за результат групової роботи.
Розвивальні:
-
Продовжити розвивати логічне мислення, уміння користуватись методами аналізу й синтезу, робити висновки й узагальнення.
-
Вдосконалювати вміння розв’язувати змістовні задачі, експериментувати.
Учні повинні знати:
-
Основні поняття з розділу «електродинаміка»
-
Формули закономірностей й основних фізичних величин
-
Одиниці вимірювання фізичних величин
-
Прилади, якими можна вимірювати фізичні величини
Урок складається з етапів:
Робота проводиться у групах, які сформовані ще перед початком уроку. Найменша кількість груп –дві. Можна й більше, для того необхідно тільки розширити кількість завдань-питань.
На питання турніру задаються в достатньо швидкому темпі, за кожну правильну відповідь команда отримує по 1 балу. Якщо відповідь дана невірна, право дати свою відповідь переходить до іншої команди.
Завдання для «Електричного ланцюжка» команди отримують одночасно и дають відповіді у вигляді розв’язку для кожної ланки.
Питання до турніру « чортова дюжина»
Питання для першої команди:
-
Що таке електричний струм?
-
Якою буквою позначається сила струму?
-
Як називається прилад, який вимірює силу струму?
-
Назвати одиниці вимірювання напруги.
-
Якою буквою позначається опір провідника?
-
Як називається прилад, який вимірює опір провідника?
-
Яку фізичну величину можна обчислити за формулою ∆q/∆t?
-
Визначити помилку у написанні формули R=ρls
-
Назвати закон Ома для ділянки електричного кола.
-
Назвати види напівпровідникових приладів.
-
Що являється носіями зарядів в металах?
-
Що являється носіями зарядів в вакуумі?
-
Що таке плазма?
Питання для другої команди:
-
Як називається електричний струм у газах?
-
Назвати одиниці вимірювання сили струму.
-
Якою буквою позначається напруга?
-
Як називається прилад, який вимірює напругу?
-
Назвати одиниці вимірювання опору провідника.
-
Яку фізичну величину можна обчислити за формулою А/ q?
-
Визначити помилку у написанні формули U=I/R.
-
Назвати закон Ома для ділянки електричного кола.
-
Що таке емісія?
-
Сформулювати закон Джоуля-Ленца.
-
Що являється носіями зарядів в газах?
-
Що являється носіями зарядів в рідинах?
-
Що являється носіями зарядів в напівпровідниках?
Електричний ланцюжок.
Перед вами представлені схеми, за допомогою яких необхідно визначити одну із невідомих величин (напругу, силу струму). Розв’язавши питання першої схеми, ви отримаєте значення цієї величини для іншої схеми і так по ланцюжку.
1) R1 =1 Ом R2 =2 Ом
А
? 10 А
V
2)
V
?
R3=2 Ом А
R4=3 Ом
3)
R 5=1 Ом
А
R6=1 Ом
R 7=3 Ом
V
?