23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Електронний супровід до уроку "Літературне читання" 4клас по темі: "М. Пригара "Козак Голота""

Про матеріал

Електронний супровід до уроку "Літературне читання" 4 клас по темі: " Марія Пригара "Козак Голота"".Зміст уроку відповідає чинній навчальній програмі МОН та Державному стандартові початкової освіти.В ньому розміщені різноманітні види робіт, які допоможуть вчителям провести цікавий урок.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок № 30 - 32 Нумо, діти, підведіться!Всі приємно посміхніться. Пролунав уже дзвінок,Починаємо урок!

Номер слайду 2

Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте: Я зможу сьогодні добре працювати на уроці. Я особистість творча. Я бажаю однокласникам успіхів на уроці. Девіз уроку: Видумуй, пробуй, твори!Розум, фантазію прояви!Активним і уважним будьІ про кмітливість не забудь!

Номер слайду 3

Мовленнєва розминка. Скоромовка. Художник малює худобу і хату. За це він отримав хвалу і зарплату.

Номер слайду 4

Перевірка домашнього завдання. Робота в групах. Гра «Хто краще?»В групах виразно читають вірш Марії Хоросницької «Звідки в міста назва – Львів». У фінал конкурсу обирають найкращого читця.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

«Асоціативний кущ»Козак. Сила Міць Воля Незалежність Терпіння Боротьба Захисник Честь. Слава

Номер слайду 7

Козаки — це вільні люди! Козаки — безстрашні люди! Козаки — борці за волю, За народу кращу долю! Козак — це людина чесна і смілива, Найдорожча йому — Батьківщина! Козак — слабому захисник, Цінити побратимство звик. Марія Пригара« Козак Голота»

Номер слайду 8

Марія Аркадіївна Пригара народилася 20 лютого 1908 року в Москві у родині службовця. Згодом батьки переїхали до Криворіжжя, де маленька непосидюча дівчинка насолоджувалася чарами степу, залюбки бігала понад озером до школи, захоплювалася милозвучністю народних пісень, поезією українських дум, які навчив любити батько. Через деякий час сім’я переїхала до Києва. 

Номер слайду 9

Справжня література ввійшла в життя Марії Аркадіївни в Одесі, куди вона переїхала шістнадцятирічної дівчиною. Тому, коли постала проблема вибору професії, спочатку думала бути медиком, як мати, але переважила любов до поезії. М. Пригара стала студенткою Одеського інституту народної освіти. Восени 1924 року в місцевій газеті з’явився її перший вірш «Повстанець». Працювала в газеті «Пролетарська правда», у видавництвах. Під час війни — на радіостанції імені Т. Г. Шевченка в Саратові. У 1945–1950 роках була заступником редактора журналу «Барвінок». 

Номер слайду 10

Перші книжки для дітей вийшли 1929 року. Це «Весна на селі» та «Дитячий садок». Десятки книжок Марії Пригари виховували в кількох поколіннях українських дітей любов до Батьківщини, її історії й природи. Це й пейзажні поезії «Ми любим сонце і весну», і «Місто чудес», і особливо такі історичні казки й повісті, як «Козак Голота» (1966), «Михайлик — джура козацький», «Як три брати з Азова тікали», «Маруся Богуславка», «Тече Дніпро в синє море» та інші.

Номер слайду 11

 Словникова робота. Сайгак — вид антилоп, що раніше заселяв степи України. Тур — вимерлий дикий бик. Бранець — полонений. Цехін — старовинна венеціанська золота монета. Ясир — бранці, полонені, яких захоплювали турки й татари під час розбійницьких нападів на українські, російські та польські землі. Сириця — недублена шкіра (перев. яловича, свиняча або верблюдяча), оброблена жировими речовинами, які роблять її дуже міцною та еластичною.

Номер слайду 12

Татари-буджаки — народ, що сформувався на території Південної Бессарабії (сучасна Одеська область). Шлик — старовинний круглий або конічний головний убір, обшитий чи оздоблений хутром. Жупан — теплий верхній чоловічий суконний одяг. Пещаль — старовинна вогнепальна зброя, схожа на рушницю. Зопалу — необачно. Кілія — місто в Одеській області України. Шибайголова – смілива, відчайдушна людина. Чигає – очікує. Накинув оком – побачив.

Номер слайду 13

Мурза — тут: багатій, великий пан у східних народів. Соломаха — рідка страва, приготована із завареного на воді борошна. Галера — старовинне вітрильне багатовеслове військове судно. Байрак — ліс у яру, в долині або яр, порослий лісом, чагарником. Цівка — тут: тонкий струмінь крові.

Номер слайду 14

 Читання «Учитель — учні» — Чи сподобався вам твір?— Які почуття він у вас викликав?— Чим вас вразила розповідь?— Що було незрозумілим?

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Тестування1. До якої ріки скакав запорожець?а) До Дніпра; б) до Дунаю; в) до Дністра.2. Чого козак вибрався із Січі?а) Визволяти побратима; б) розбити татарів; в) полонити татарського мурзу.3. Як звали побратима Голоти?а) Микола; б) Михайло; в) Максим.4. На яке дерево виліз Голота, вистежуючи ворога?а) На липу; б) на дуба; в) на вербу.5. Хто розбудив козака Голоту, рятуючи його від ворога?а) Побратим; б) кінь; в) запорожець.6. Що зробив Голота з мурзою Гасанбеєм?а) Вбив його; б) віддав козакам; в) повіз на Січ. Відповіді: 1б; 2а; 3в; 4б; 5б; 6в.

Номер слайду 17

Вибіркове читання.— Коли і де відбувалася описана подія?— Прочитайте опис степу.— Чого татари-буджаки ходили на українські землі?— Знайдіть і прочитайте опис козака Голоти.— Що змусило козака Голоту вирушити в дунайські степи?— Як потрапив у полон його побратим?— Що загрожувало козакові Голоті?— Який момент в оповіданні вас найбільше схвилював?— Кому ви співчували?

Номер слайду 18

Гра «Закінчи порівняння»У тих ординців очі, мов у... (шулік). Схопився Голота, мов...(опечений). Заіржав татарський кінь, звалився, мов... (косою підтятий). Серце заграло в грудях, мов... (у молодого). Злазив собі по гілках на землю, мов... (і не в чужому степу виглядав ворога). То не втече ж він звідсіля, побіжить за конем, мов... (собака на припоні).

Номер слайду 19

Гра «Добери епітети»Степи (широкі, дунайські)Сайгак (тонконогий)Тур(здоровезний)Голову (лобату)Бранці (бідні)Цехіни (золоті)Шапка (дірява)Кінь (добрий, вірний)Шаблюка (гостра)Шапка (козацька, гостроверха)Могила (степова) Озерце (срібноводе) Віти (темні, вузлуваті) Голову (чубату)

Номер слайду 20

Фізхвилинка для очей Гра «Хто швидше читає?». Знайдіть абзаци, у яких є вирази:наче у воду впав; козак не в тім’я битий; буде тобі з душею розлука. — Поясніть значення виразів. 

Номер слайду 21

Складаємо план. Робота в групах. Пам'ятка. Прочитай текст. Поділи текст на частини. Визнач головну думку кожної частини. Добери заголовок до кожної частини. Запиши заголовок. Перечитай кожну частину. Виправ себе.

Номер слайду 22

План1. Скаче козак Голота дунайським степом. 2. Побратим Максим у полоні. 3. Голота роздивляється ворожий стан. 4. Козак надумав пробратися до ворога. 5. Голота заснув під дубом. 6. Гасанбей угледів козака. 7. Кінь рятує свого хазяїна. 8. Бій Голоти з Гасанбеєм. 9. Перемога козака над мурзою. 10. Шлях на Січ.

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Характеристика дійових осіб.— Які риси характеру козака виявилися впоєдинку з Гасанбеєм? Доведіть свої думки рядками твору. — Ким з героїв твору ви захоплюєтеся? Кого зневажаєте?

Номер слайду 25

 Робота за ілюстраціями.— Роздивіться ілюстрації до твору відомого українського художника Георгія Якутовича— Кого художник зобразив на ілюстраціях? — Які фарби він використав? — Як вони передають характер героїв? 

Номер слайду 26

СЕНКАНГолота. Сильний, гордий. Скаче, визволяє, захищає. Людина смілива і відважна. Козак. Голота. Справедливий, сміливий. Допомагає, мчиться, захищаєЗавжди прийде на допомогу. Друзяка

Номер слайду 27

Гра «Закінчи речення»- На уроці я вчився... - Я дізнався... - Найбільше мені сподобалося... - Я зрозумів... - Урок закінчую з... настроєм.

Номер слайду 28

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Стисло переказувати твір (с. 45–50).

pptx
Додано
28 червня 2018
Переглядів
1390
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку