«Елементи незвичайного в повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Своєрідність композиції. Особливості її мови.»

Про матеріал
Урок-брейн-ринг. Нестандартний урок, який дуже полюбляють учні. Українська література. 5 клас.
Перегляд файлу

План- конспект на тему:  «Елементи незвичайного в повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Своєрідність композиції. Особливості її мови.»

5 клас (28. 11 18).

Орос Ольги Юріївни

Мета:  продовжити роботу над казкою, вчити виразно читати, визначати незвичайне у змісті та символіку образів; пояснити своєрідність композиції та особливості мови твору; розвивати уміння формулювати і вільно висловлювати свої думки, уявляти ситуацію; виховувати почуття відповідальності за власні вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети.

Тип уроку: урок брейн-ринг

Обладнання: портрет та збірки творів письменниці, завдання на картках.

                                          Не  відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні.

                                                                           Народна творчість

 Хід уроку

І. Організаційний момент. Оголошення теми, мети і завдань уроку. Поділ учнів на команди.

1.Мотивація навчальної діяльності школярів.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

  1.         Бесіда з учнями за змістом повісті-казки, визначення елементів незвичайного.

- Що таке повість? Чому «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії відпосять до казки-повісті»?

- Що незвичайне сталось із Алею при зустрічі із незнайомим маленьким чоловічком у її кімнаті?

- Чому Недороль боявся першого Недорадника?

- Яким чином вдалося позбутися Недорадника?

2. Вибіркове читання.

- Зачитайте елементи незвичайного, що дівчинка побачила на озері.

- Чим вразило Алю місто?

- Яким був будиночок Недочеревика?

3. Композиція твору.

 Пояснення учителем теоретичного питання.

Композиція (від лат. «складання») – це побудова художнього твору, розташування у певній послідовності всіх його частин (епізодів, розділів, сцен, картин, образів), розгортання подій у творі  та групування персонажів.

4. Вікторина «Упізнай героя»

- «Навіть заплестися в неї не вистачило терпіння». (АЛЯ)

- «Маленький чоловічок у величезних зелених черевиках». (Недочеревик)

- «Він був увесь перекошений і без лівого вуха». (Недоладько)

- «...почав прилаштовувати шолом собі на плечі» (Недорадник)

- «Не можу дивитися на дітей у в’язниці». (Недоборода)

- «Виліз на вежу і почав лагодити годинник». (Недождень)

5.Гра «Бюро знахідок». Відгадати, кому з героїв повісті-казки належить та чи інша річ. (завдання на картках).

Черевик – Недочеревику;

Кришталева туфелька – Недопопелюшці;

Стрічка – Алі;

Тканина у вигляді штанів – Недоштаньку;

Намальована голова – Першому Недораднику;

Намальоване вухо – Недоладьку;

Червоні нитки – не вишитому рушничкові;

Годинник – годинникарю;

Корона – Недоролю Х.

М у з и ч н а   х в и л и н к а

6. Завдання «Мала подорож». Вам потрібно намалювати маршрут, яким подорожувала Аля від рідного дому до палацу Недороля. Зазначте місця, де вона зустрічала нових казкових героїв.

7.Конкурс «Відгадай героя» (командам роздаються картки із характеристиками героїв).

8. Характеристика Алі (на початку і вкінці казки- повісті).

9. Закріплення вивченого матеріалу.

 1. Казка Г.Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» уже давно полюбилася читачам, бо  герої виховують, тішать, спонукають до роздумів. Певні висновки для себе, думаю, зробили і ви. Якщо людина ставить перед собою ціль та наполегливо йде до неї, то обов’язково досягне її.

-  Яку мету поставила для себе Аля, опинившись у країні Недоладії?

-  Який життєвий досвід отримала Аля з цієї незвичайної подорожі?

10. Підсумки уроку.

 Коло побажань.

11. Домашня робота. Написати твір-мініатюру «Краса і мудрість жанру казки. Чого навчає нас казка Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»?

doc
Додано
7 листопада 2019
Переглядів
3032
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку