Екологія природи – здоров’я людини

Про матеріал
Загяття для дітей старшої групи "Екологія природи – здоров’я людини". Мета: формувати уявлення дітей про те, що людина–частинка природи; вчити дотримуватись законів природи; закріпити та поглибити знання дітей про повітря та воду, їх івластивості, про значення води, повітря, сонця, для всього живого; формувати елементи екологічної вихованості; вчити дітей уважно слухати і виконувати вказівки вихователя; розвивати кмітливість, спостережливість, уміння переконуватись у правильності думки за допомогою дослідів; розвивати позитивнее емоційно-ціннісне ставлення до природного довкілля; виховувати бажання оберігати рідну природу, примножувати її
Перегляд файлу

Екологія природи – здоров’я людини.

Мета: формувати уявлення дітей про те, що людина–частинка природи; вчити дотримуватись законів природи; закріпити та поглибити знання дітей про повітря та воду, їх івластивості, про значення води, повітря, сонця, для всього живого; формувати елементи екологічної вихованості; вчити дітей уважно слухати і виконувати вказівки вихователя; розвивати кмітливість, спостережливість, уміння переконуватись у правильності думки за допомогою дослідів; розвивати позитивнее емоційно-ціннісне ставлення до природного довкілля; виховувати бажання оберігати рідну природу, примножувати її.

Матеріали та обладнання: пазли «Природа», карта, загадки та вірші про природу, ємкості з водою, грудочки землі, паперовий човник, мікрофон; пластикові стаканчики, совочки, грунт, лійки з водою, пакетики з насінням квітів, вологі серветки.

Хід роботи

- Діти, чи подобається вам відгадувати загадки? А відкривати таємниці за допомогою спеціальної карти? А пазли складати вам подобається? Чи готові ви сьогодні вирушити на пошуки пригод і скласти чарівні пазли? Тоді нам знадобиться ось ця карта, яка допоможе нам впоратися з усіма завданнями. Але завдання у нас сьогодні не прості, їх підготувала нам сама матінка Природа. Малята, а що таке природа? (Все, що оточує нас і не зроблене руками людини).

Все, що є довкола тебе:

Сонечко, хмаринка, небо,

І пісок, каміння, води,

Й люди – часточка природи,

Поле, гори і травичка,

Ліс, повітря і водичка,

Бджілка, пташечка і зорі,

Вільний вітер на просторі,

Квіточки і різне зілля –

Це, дитино, й є довкілля.

- Малята, подивіться навкруги і скажіть, яка зараз пора року? Чому ви так вважаєте? Які ознаки осені ви бачите?

- Діти, подивіться в гору, якого кольору небо? Як ми можемо охарактеризувати погоду відповідно до стану неба? А сонечко на небі видно? Яке воно?

- Зачекайте хвилину, я отримала повідомлення. Ой, так це ж перше завдання, загадка, відгадавши яку, ми зможемо отримати перший пазл. Слухайте уважно:

Хто без дров, без вогня,

Світить, гріє нас щодня.

Високо ходить, землю водить.

Одне око має,всюдизаглядає.

Дивиться увіконце…Щоце? (Сонце)

(Дістаємо пазл із зображенням сонця)

- Що нам дає сонечко? (Тепло і світло) Кому сонце дарує своє тепло і світло? (Рослинам, тваринам, рибкам, лісам, полям, квітам…). Як ви гадаєте, чи можливе життя на землі без сонця? Чому? Так, завдяки сонечку все росте і квітне. Чи впливає сонечко на наш настрій?

- Настав час скористатися нашою картою. Давайте уважно на неї подивимось, де заховані наші завдання. В карті сказано, що нам потрібно зробити Погляньте, що це? Тут є ще одна загадка і декілька запитань для нас, послухайте уважно:

Куди ступиш — всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш.

Носом ми його вдихаємо,

Як побачити не знаємо? (Повітря)

Так, цеповітря. І для того щоб отримати ще один пазл нам необхідно відповісти на такі запитаня:

- Де є повітря? (Повітря є скрізь, воно навколо нас, всередині нас, у воді, в землі).

- Давайте проведемо деякі досліди і дізнаємось, чи справді повітря є, наприклад, в середині нас і в грунті. Візьмемо човник, опустимо його на воду і легенько подуємо. Що відбулося із човником? Чому він почав рухатися? (Тому, що ми на нього подули). А чим? (Повітрям). Де воно взялося? (Воно буловсередині нас). Кинемо грудочку землі в посуд з водою. Що відбулося? (З грудочки землі з'явилис ьбульбашки). Чому? (Тому, що в землі є повітря). Отже, ми з вами переконалися, що повітря є в землі і навіть всередині нас.

- Чи має повітря колір? (Ні, воно безбарвне, невидиме).

- За допомогою яких частин тіла ми можемо відчути повітря? (За допомогою носа і рота, коли вдихаємо повітря, за допомогою нашого тіла, коли дме вітер).

- Яким може бути повітря? (Холодним і теплим, чистим, свіжим і забрудненим).

- Чи можелюдина прожити без повітря і чому? Давайте перевіримо як довго людина зможе бути без повітря і проведемо такий дослід: вдихнемо багато повітря, закриємо носик руками і ротик закриємо. Чи довго ви втримались не дихаючи? (Ні).

- Кому ще, крім людей, для життя потрібне повітря? (Тваринам, рибам, комахам, рослинам).

- Зараз нам потрібно виконати таке завдання. Подивіться уважно на магнітні дошки. На одній з них ми бачимо красиву, веселу, блакитну хмаринку, а на іншій, чорну і сумну. Дехто з вас отримав певні картинки, вам потрібно, посортувати їх і визначити, які фактори забруднюють наше повітря, а що допомагає його очистити.

- Діти, запам’ятайте: берегти повітря – це значить берегти своє здоров'я. Ось ми і відповіли на всі запитання і за це отримуємо ще один пазл. (Виставляється наступний пазл із зображенням неба)

- Що ж, малята, рушаємо далі, а для цього знову скористаємось нашою картою

- Подивимось, яке ж наступне завдання підготувала нам матінка Природа. Давайте уважно послухаємо.

Відома здавна рідина,

Усяк її вживає.

Буває хмаркою,

Сніжинкою буває.

Бува, як скло –

Крихка, тверда,

Звичайна крапля, це….

Щоце, діти? (Вода).

- Давайте уявимо себе чистими, вільними краплинками – веселинками і затанцюємо веселий танок. (Діти танцюють під музику).

- Вода – це одна з найбільших цінностей планети Земля. І хоч вода займає найбільшучастину земної поверхні, та не вся вода придатна для споживання. Ми не можемоу явити своє життя без води. Вода є у всьому живому, і навіть в організмі людини. Поміркуйте, де знаходиться вода в природі? (Річки, озера, моря, океани, в хмаринці, в калюжі, в сніжинці…).

- Діти, які три стани води ви можете назвати? (Рідкий, твердий, газоподібний). Коли вода буває у твердому стані? (У вигляді льоду). А в газоподібному? (У вигляді пари, туману).

- Діти, які визнаєте властивості води? (Вода текуча, не має власної форми, прозора, безбарвна, не має запаху і смаку).

- Малята, як ви вважаєте, навіщо нам вода? (Пити, готувати їжу, митись, купатись, прати, поливати рослини).

- Діти, хочу вам повідомити: води, яку можна споживати, стає все менше і менше, тому що люди забруднюють воду шкідливими залишками своєї праці і своїми нерозумними вчинками, а від забрудненої води гинуть та хворіють тварини, рослини, люди. Подивіться на склянку із водою де ми вкинули грудочку землі. Яка вода в склянці? Так, вона брудна. Чи можна таку воду вживати? Що необхідно зробити, аби воду можна було вживати? (Очистити, профільтрувати). Яку воду можна вживати? (Чисту).

- Запам’ятайте: воду треба берегти, очищувати джерельця і струмочки, не забруднювати береги і водойми.

- Молодці, діти, ви добре справилися з цим завданням, тому отримуєте наступний пазл. (Викладається пазл із зображенням річки)

- Що ж дивимось на нашу карту і рушаємо далі

- Хто зображений на цьому пазлі? (Людина). Людина є частинкою природи? (так, бо вона народжується, росте, дихає, харчується, дає майбутнє покоління).

- Ви вже знаєте, що природа буває жива і не жива . Щовідноситься до живої природи? І чому? (Рослини, тварини, птахи, комахи, гриби, люди) А до не живої природи? (Каміння, земля, дощ, веселка, річка, повітря…).

(Після відповіді діти отримують пазл із зображенням дитини)

- Ось нам і залишилось знайти останній пазл. Як ви вважаєте, що на ньому повинно бути зображено? Давайте скористаємось картою і дізнаємось

- Що зображено на цьому пазлі? (Дерево, квіти, трава). Як ми назвемо їх одним словом? Так рослини – наші зелені друзі. Що дають нам рослини? Вони не тільки несуть красу, милують наше око, вони, як ми вже сказали, очищують повітря. Також рослини годують людей, птахів і тварин. А крім того дуже багато рослин мають лікарські властивості, вони допомагають нам бути здоровими. Ми з вами вже дізналися про деякі лікарські рослини та їх властивості, хто запам’ятав, з якими лікарськими рослинами ми з вами познайомились на попередніх заняттях?

- Скільки всього корисного дають рослини людині. Сподіваюсь, діти, ви зрозуміли, як ми з вами природу збережемо, так здоров'я враз знайдемо. Ми з вами можемо не тільки зберегти природу, яка оточує нас, а й примножити її. Ви ще досить маленькі, але вже сьогодні можете зробити велику справу – посадити, доглянути і виростити дерево, кущик, квітку. Зараз ми з вами посадимо насіння квітів. А як проростуть паростки і настане весна, сонце гарно прогріє землю, ми пересадимо живці в грунт.

(Висівання насіння квітів дітьми)

Гра «Мікрофон»

Працювали ви завзято.

Дуже гарні ви, малята.

В руки мікрофон беріть,

Що сподобалось – кажіть!

Підсумок: Діти, світ навколо нас дуже привабливий та цікавий, і ми живемо в ньому, як у рідному домі. Ми теж частинка цієї природи. А щоб нам було затишно і добре, треба поводитись мудро, оберігати природу і примножувати її. І тоді ми будемо всі здорові.

Бережіть природу, любі діти,

Я до цього все життя вас закликаю.

Хто байдуже ставиться до неї,

Той у грудях серденька немає.

Пам’ятаймо це і я, і ти,

Маймо в серці зерно доброти.

 

1

 

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку