ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ СЬОГОДНІ І У МАЙБУТНЬОМУ

Про матеріал
Мета: сформувати в учнів розуміння необхідності збереження та економії енергоносіїв; розвивати пізнавальну діяльність, уміння працювати в групі, вміння застосовувати набуті знання на прак¬тиці; виховувати елементи економічного й екологічного мислення, потребу в раціональному використанні енергоресурсів.
Перегляд файлу

  ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ СЬОГОДНІ І У МАЙБУТНЬОМУ

    Класна година у 8 класі

     Мета: сформувати в учнів розуміння необхідності збереження та економії енергоносіїв; розвивати пізнавальну діяльність, уміння працювати в групі, вміння застосовувати набуті знання на прак­тиці; виховувати елементи економічного й екологічного мислення, потребу в раціональному використанні енергоресурсів.

Обладнання: роздавальний матеріал, кольорові стіки.

        Хід уроку

      І Організаційний момент

     ІІ Мотивація навчально-виховної діяльності

 Учитель. На сучасному етапі становлення й розвитку нашої держави величезне значення має проблема раціонального використання та економії енергоносіїв.

 Україна має унікальні природні багатства, але настав час, коли докорінно треа змінити ставлення  до них. Ще й досі енергоємність валового внутрішнього продукту України набагато перевищує аналогічні показники розвинених країн. Тому зараз приділяється особлива увага створенню механізмів упровадження енергозбережних технологій, які сприяли б модернізації діючих потужностей і підвищенню їх ефективності, використанню відновлюванихваних джерел енергії, нетрадиційних видів палива, розвитку малої тепло і гідроенергетики. Але чи не найскладнішою проблемою є виховання членів суспільства, які хотіли б і вміли берережливо ставитись до національних ресурсів.

ІІІ Актуалізація опорних знань, умінь, навичок

 Учител ь. Проблемам енергозбереження сьогодні приділяється особлива увага не тільки тому, що наше суспільство стоїть на порозі використання всіх запасів джерел непоновлюваної енергії, а й тому, що існує нерозривний зв'язок між джерелам енергії та екологічними проблемами.             

1. Метод «Мікрофон»

Учням пропонується висловити свою думку: «Епергозбереження в моєму розумінні — це...».             

(Енергозбереження — це діяльність об'єктів господарювання, спрямована на раціональне використання енергетичних ресурсів)             

2. Тест «Чи бережеш ти енергію?»

  На запитання дайте відповідь «так» або «ні». Початок кожного речення завжди: «У нашому домі...», після закінчення речення ви відповідаєте.             

У нашому домі...

…ми записуємо енергоспоживання.

…ми вимикаємо світло в кімнаті, коли виходимо з неї.

…пральна машина завжди повністю заповнена, коли ми її використовуємо. 

…холодильник стоїть у прохолодній кімнаті.

…ми не ставимо меблі перед обігрівачем.

…ми почали використовувати енергозберігаючі лампочки.

…ми використовуємо місцеве освітлення (настільну лампу, бра, торшер).

…ми провітрюємо швидко та ефективно, упродовж усього декількох хвилин.

…ми заклеюємо вікна на зиму.  

…ми зашторюємо вікна на ніч. .

…ми накриваємо каструлю кришкою, коли готуємо їжу.

ми миємо посуд, економлячи воду.

…ми частіше миємося під душем, а не приймаємо ванну.

…ми ходимо пішки або їздимо на велосипеді в школу та на роботу.

…ми знижуємо температуру в приміщенні, коли виходимо.

...ми знижуємо температуру в приміщенні вночі.

…ми не викидаємо, а здаємо у відповідні пункти використані скло, папір і метал. 

…ми уникаємо купувати одноразові товари масового сноживання. 

…ми не купуємо товари в непропорційно великих обгортках.

…ми ремонтуємо речі замість того, щоб замінити їх.

    За кожну відповідь «так» ставте собі 1 бал.

 1-5: вам ще потрібно багато вчитися, тож починайте вже зараз.

 6-1: у вас багато добрих звичок, які можуть стати основою для подальшої роботи.

11 -15: ви є прикладом для інших.

16-20: хтось із вашої родини має стати міністром екології.

      Після обговорення результатів тесту робимо висновок про те, що ми втрачаємо багато енергії у власному домі та побуті.

І˅ Вивчення нового матеріалу

      У ч и т е л ь. Нетрадиційною та відновлюваною енергією є гідроенергія, геотермальна, сонячна, теплова енергія, енергія припливів, хвиль океану, вітру, біомаси, а також теплоенергія, «створювана» завдяки тепловим насосам, торфу, шахтам метану, скидному теплу, муніципальним промис­ловим відходам, тиску доменного газу та природ­ного газу під час його транспортування тощо.

      Свою розповідь учитель супроводжує демонстраці­єю на екрані слайдів. Учні аналізують отриману інфор­мацію роблять висновки. Учитель узагальнює сказане.

   Виступ учня за темою «Використання відновлюваних джерел енергії в країнах світу»

На даний час на відновлювані джерела енер­гії припадає близько 14% у світовому спожи­ванні первинної енергії, з них на спалювані види і відходи біомаси припадає 11% , гідроенергію — 2,3%, енергію вітру — 0,026%, сонячну енер­гію — 0,039%, геотермальну енергію — 0,442%. Частка відновлюваної енергії у виробництві тепла досягає майже 26 %.             

До країн, які найбільш інтенсивно розвивають технології і ринки нетрадиційних та відновлюва­них джерел енергії слід віднести: США, країни ЄС, Японію, Китай. Останнім часом активізува­лися в цьому напрямі Бразілія і Індія.

Сьогодні викиди С02 у Фінляндії скоротилися порівняно з 1990 роком на 40%, у Люксембурзі на 28%, Германії та Данії на 21%, Австрії — 13% завдяки збільшенню долі альтернативних джерел енергії. Гарним прикладом для України є країни Євросоюзу, які мають на меті збільшити долю не­традиційної енергетики в енергоспоживанні на 8,1%. Досвід цих країн може бути використаний в Україні.

Учитель. У цілях протидії глобальним змі­нам клімату необхідне зниження промисловик викидів С02 в атмосферу шляхом підвищення енергоефективності виробництва та раціонально­го використання ресурсів. Кожна людина може пом'якшити зміни клімату через ефективне ви­користання та збереження енергії. Як зменшити споживання електроенергії в домашніх умовах?

     Прийом «Творча лабораторія»

Учням пропонують створити просвітницький буклет «Як зберегти енергію», який містить ко­рисні поради з енергозбереження.

Корисні поради щодо енергозбереження, про­поновані учнями:

- вимикайте світло та електроприлади, коли вони вам не потрібні;

- купуйте техніку з низьким енергоспоживанням;

- використовуйте енергозберігаючі лампи;

- встановіть терморегулятори на батареї, лі­чильники води, тепла, газу;

- закриите вікна та двері, коли вмикаєте конди­ціонер;

  - не ставте холодильник біля плити, не залишай­те його відкритим довше, ніж це необхідно;

- вимикаючи телевізор, не залишайте його в ре­жимі очікування;

- частіше ходіть пішки або пересувайтеся на ве­лосипеді;

- мийте вікна та плафони;             

- приймайте душ замість ванни;

- не кип'ятіть води більше, ніж вам необхідно;

- закривайте взимку штори на ніч, і тепло зали­шиться в кімнаті. 

Прийом «Мозковий штурм»

Як ви розумієте вислів: «Економити — зна­чить примножувати».

Учні висловлюють свої думки, роблять комен­тарі, які записуються на великому аркуші папе­ру. Наприкінці обговорюють запропоновані ідеї, обирають спільне рішення.

Прийом «Театральна майстерня»

Групи учнів розігрують ситуації: «Останній.— виключає», «Теплий дім», «Я заощаджую кош­ти», «Скороварка допоможе», «О, еврика!»

    ˅. Закріплення вивченого матеріалу

   Прийом «Бліцопитування»

  1. Що таке енергозбереження й енергоефективпість?
  2. Які альтернативні способи вироблення енергії тобі відомі?
  3. Які основні завдання треба розв'язати для економії палива?  
  4. Наведіть приклади економії електроенергії в побуті.
  5. Які основні заходи здійснюються для енергозбереження?
  6. Який зв'язок між джерелами енергії та екологією?

    ˅І. Підсумок заняття 

    Прийом «Мікрофон»

  • Чи вважаєте ви, що отримали користь від заняття?
  •  Що ви особисто можете зробити, прийшовши додому, щоб зменшити втрати тепла у вашому домі?

   Учитель. У доступному для огляду майбутньому природне паливо, як і раніше, буде важливим джерелом енергії. Однак природні ресурси обмежені і зрештою людство змушене буде перейти на використання альтернативних джерел енергії.

На сьогоднішньому занятті ми розглянули шляхи зменшення енергоспоживання. Як висновок можна сказати, що енергозбереження є альтернативним джерелом енергії. Економія і бережливість — справа всіх і кожного. Економити енергію дешевше, ніж виробляти.

     ˅ІІ. Домашнє завдання 

Учням пропонується творче завдання: на основі отриманих знань випустити стіннівку з теми «Енергозбереження: робимо разом» для ознайомлення учнів молодших класів школи.

 

        Література 

  1. Стадник О. Г. Світове господарство. 10 клас.— X.: Вид., група. «Основа», 2004.
  2. Альтернативні джерела енергії: можливості та практика. – Д .,2008.
  3. Пометун О.І. Енциклопедія інтерактивного навчання. – К.,2007.

 

1

 

doc
Додано
28 травня 2020
Переглядів
1223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку