Етична бесіда ''Добро і милосердя в нашому житті''

Про матеріал
Мета заходу: виховувати в учнів почуття духовно-моральних якостей-доброта, милосердя, доброчинність; розвивати уміння аналізувати свої вчинки та вчинки інших. . Завдання заходу. 1. поглибити розуміння сутності понять милосердя, доброта, доброчинність; 2. формувати переконання в цінності для кожної людини творити добро й проявляти милосердя в буденній діяльності; формувати погляди і переконання щодо ролі й місця милосердя в житті людини. 3. стимулювати актуалізацію в учнів потреби проявляти добро до людей
Перегляд файлу

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

 

Кафедра педагогіки та менеджменту освіти

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ»

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

ТЕМА: Добро і  милосердя в нашому житті

 

 

 

студента(ки) 3 курсу МIE-17Б групи

факультету фізико-математичного

спеціальності математика

Колосюк Єлизавети Юріївни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький  – 2020

 

Мета заходу: виховувати в учнів  почуття  духовно-моральних якостей-доброта, милосердя, доброчинність; розвивати уміння аналізувати свої вчинки та вчинки інших. .

Завдання заходу.

  1. поглибити розуміння сутності понять милосердя, доброта,  доброчинність;
  2. формувати переконання в цінності для кожної людини творити добро й проявляти милосердя в буденній діяльності; формувати погляди і переконання щодо  ролі й місця милосердя  в житті людини.
  3. стимулювати актуалізацію в учнів потреби проявляти добро до людей

 

Форма проведення: етична бесіда(для учнів 5-6 класів)

 

Обладнання і наочність: дошка, проектор, кулька, липкий папір на яких написані прислів’я і приказки про добро.

 

Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу:   https://pidruchniki.com/81032/etika_ta_estetika/dobro  , https://pidruchniki.com/81048/etika_ta_estetika/miloserdya

 

Рекомендовані учням джерела інформації: https://www.youtube.com/watch?v=yXEbKdpyaUk  , https://www.youtube.com/watch?v=PvJv38LC5Ws

Хід виховного заходу

І. Вступна частина Доброго дня, діти!

Сьогодні ми з вами поговоримо про найцінніше, вічний людський скарб -доброту. Ми часто чуємо такі слова: милосердя, людяність, доброчинність. Милосердя, доброта ще з давних часів були притаманні нашому українському народу, нашій багатій землі. Цілком природнім і закономірним вважалося допомогти знедоленому, поділитися шматком хліба, захистити старість, заступитися за скривдженого.

Про цінність доброчинності, милосердя в житті людини влучно говорить народна мудрість: ’’Будеш людині все життя робити добро — нічого, а зробиш один раз зло — на все життя ворогом будеш’’.

Однак  в сучасному світі більшість  людей забули цю мудрість і в їх житті головне корисливість, власна вигода, збагачення за будь-яку цінну, байдужість до життя оточуючих

Чому це відбувається? До чого це приводить? Чи можна бути  щасливим, коли поруч люди в біді?

Отже спробуємо знайти відповіді на ці питання.

Вправа ’’Асоціативний кущ’’

Вчитель записує по середині дошки словосполучення ‘’добро та милосердя’’.

Давайте запишемо слова та фрази, які спадають на думку, коли ви чуєте ці слова.

Прогнозовані написи

-великодушність

-допомога

-взаємодопомога

-благодійність

-Мати Тереза

-співчуття

-сердечність

-людяність

-доброчинність….

ІІ. Основна частина

Демонстрація

 Пропоную переглянути цікаве відео

https://www.youtube.com/watch?v=Sh6LMQ04lJg

Хто з героїв проявив доброчинність?

Які наслідки таких дій?

Як відреагувала сім’я на допомогу?

Щоб було б, якби ці герої  були корисливими, байдужими як би вони вчинили?

Чи робили ви таку добру справу схожу на ту, що представлена у мультфільму?

 Доброчинність базується на таких поняттях як добро і милосердя.

Що ж таке добро?

Гра’’ Збери приказки й прислів’я’’

Зараз давайте зберемо прислів’я і приказки про добро. І наклеїмо їх на нашій квітці на дошці.

-Добре діло твори…(сміливо)

-Хто людям добра бажає той…(і собі має)

-Добре слово дім будує, а….(зле-руйнує)

-Краще добро робити, ніж…(гарно говорити)

-За добро…..(добром і платять)

У чому ‘’вимірюється’’ добро? Яка його ціна?

 Відповісти нам допоможе притча про добро: https://www.youtube.com/watch?v=SHqeG2w10mA

Яку ж велику ціну заплатила дівчинка?

Чому нам так важко не тільки робити добро, але й приймати його?

Але в нашому житті є такі ситуації коли добро є злом.

Гра ‘’Добро -Зло’’

Потрібно визначити де є справжнє добро , а де є добро- злом. Записати в першу колонку добро в другу зло.

 -один учень дає списувати іншому(зло)

-поступатися місцем в транспорті старшим(добро)

- ви говорите неправду ,щоб не образити(зло)

-садити дерева,кущі(добро)

-мама купляє все що забажає її дитина(зло)

Чому ці дії ,які ви записали в другу колонку , є злом?

Отже, доброю ми називаємо людину, котра несе людям добро, яке розуміється як любов, допомога, благовоління(почуття найглибшої й найщирішої пошани й любові.) Добрий не буває агресивним і ніколи насильно не нав'язує благ, даючи іншим можливість вільного рішення. Доброта – це якість, котра виражає себе в практичному житті, в поведінці людини, вона характеризує цілісність особистості. Тому не можна бути "добрим" в душі, але жорстоким, грубим, авторитарним у поведінці. Така поведінка руйнує "доброту”. Доброта пов'язана зі здатністю поступитися власними інтересами та амбіціями заради блага іншої людини, вона принципово неегоїстична.

Чим відрізняється доброчинність від добрих людей?

Милосердя також притамане нам . Ми досить часто забуваємо про це почуття.

Давайте пригадаємо.

Вправа ‘’Продовж речення’’.

‘’Милосердя –це…..’’

Чим відрізняється доброчинність від милосердя.?

Отже, милосердя – співстраждальне, доброзичливе, турботливе, любовне відношення до іншої людини. Ми можемо чітко розмежувати два аспекти милосердя. Перший – духовно-емоційний (коли ми переживаємо чужу біду, як свою власну, жаліємо людину, співчуваємо їй, але нічого не робимо, щоб полегшити її страждання). І другий – конкретно-практичний (ми не тільки співчуваємо в біді іншій людині, але намагаємося їй допомогти, причому добровільно, без примусу).

 

 

 

 

ІІІ. Заключна частина: Наша розмова підходить до завершення.

Наостанок давайте разом намалюємо кільця як вони пов’язані між собою .1-доброта,2-милосердя, 3-доброчинність. ( Їхні малюнки покажуть їхнє індивідуальне сприйняття цих понятть, як учні взагалі ставляться до них, що для них на першому місці, і що всі вони діють разом).

Пропоную наповнити наш клас добром і милосердям. Зробимо дошку на якій будемо записувати добрі справи які будемо робити всім класом разом.

Першу добру справу зробимо прямо зараз.-посадимо квіточку і викладемо в соц.мережу #творидобро

Які будуть можливо ваші пропозиції?

Наприклад(допомога бездомним тваринам, відвідати дитячий будинок, допомогти стареньким самотнім людям з господарчтвом…….)

Передбачуванні їх малюнки до попереднього завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
2126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку