Етична бесіда на тему: «Instagram новий спосіб для саморозвитку, чи шлях до психологічних проблем»

Про матеріал
Етична бесіда на актуальну для сьогодення тему й розрахована для проведення позакласної години спілкування з учнями 6-9 класів. Тема бесіди «Instagram новий спосіб для саморозвитку, чи шлях до психологічних проблем».
Перегляд файлу

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

Кафедра педагогіки та освітнього менеджменту

 

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ

ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ»

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

ТЕМА: «Instagram новий спосіб для саморозвитку, чи шлях до психологічних проблем»

 

 

 

 

студентки 3 курсу БХ17Б групи

природничо-географічного факультету

спеціальності 014.05.Середня освіта біологія

Дудченко Олени Олександрівни

 

 

 

 

 

 

Кропивницький – 2020р.

Мета: розширити й поглибити знання про соціальну мережу Instagram, сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в цій соціальній мережі, розвивати толерантність, уважність, спостережливість, комунікативні навики, пам'ять, етичне спілкування між товаришами, дорослими, друзями.

Завдання:

Поглибити розуміння сутності негативного впливу Instagram на психічне здоров’я людини.

Формувати інформаційно-цифрову компетентність, ознайомлюючи з усіма сторонами цієї соціальної мережі.

Розвинути культуру користування соціальною мережею, щоб вона була корисною для кожного.

Форма проведення: бесіда з елементами дискусії.

Обладнання і наочність: дошка та крейда.

Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу:

https://rubryka.com/2020/03/25/facebook-instagram/

https://www.prostir.ua/?kb=instagram-v-ukrajini-roste-shvydshe-nizh-facebook-doslidzhennya

https://www.imena.ua/blog/useful-instagram-advice/

Рекомендовані учням джерела інформації:

https://www.instagram.com/pinchukartcentre/ сторінка мистецької галереї Віктора Пінчука.

https://www.instagram.com/historyua/ сторінка Національного музею історії України.

https://www.instagram.com/mova.ukr/ сторінка для додаткового вивчення граматики української мови.

https://www.instagram.com/english.zno2020/ сторінка, яку веде викладач з англійської мови.

https://www.instagram.com/ninaradzievskaya/ сторінка популярного дієтолога і тренера.

Попередня підготовка: пошук інформації, планування, залучення до проведення заходу учнів( діагностика, підбір актуальної теми).

Хід виховного заходу

І. Вступна частина:

Доброго дня! Сьогодні, ми поговоримо про одну з найпопулярніших соціальних мереж в Україні. На сьогоднішній день у цій соціальній мережі зареєстровано 11,5 мільйонів українців. І щодня кількість користувачів зростає. І цією соціальною мережею, як, Ви, вже самі здогадалися є Instagram.

Instagram є найпопулярнішим серед українців віком 18-24 роки. 2,8 млн осіб серед цієї вікової групи інстакористувачами, і це — 91,04% від всіх жителів України в цій групі.

У віковій групі 25-35 років 4 млн Instagram-користувачів, це 54,29% від всіх жителів України в цій групі.

Українців віком від 36 до 45 років, які користуються Instagram, – 1,8 млн, це 28,91% від усього українського населення цього віку.

ІІ. Основна частина:

Викладання інформаційного матеріалу (прийоми реалізації: учитель у формі повідомлення)

У наш час багатьом представникам поколінню міленіалів, а тим паче Z поколінню не можливо уявити своє життя без Instagram. Ми ділимося своїми фотографіями та враженнями від нових подій свого життя буть то подорожі власною країною чи закордон. Хизуємося домашніми улюбленцями чи власними здібностями наприклад кулінарія, спорт будь-які види рукоділля, чи навіть хобі, яким ми обожнюємо займатися у вільний час.

Також ця соціальна мережа також може бути ефективним інструментом для бізнесу, свідченням чого є численні сторінки брендів та приватних підприємців. Є ще одна важлива функція, яку може виконувати Instagram це навчальна функція. Багато музеїв та мистецьких галерей мають власні сторінки в даній соцмережі тому навіть не виходячи з дому можемо побувати в тому, чи іншому музеї. Також за допомогою Instagram ми можемо вдосконалювати знання про рідну мову чи вивчати іноземну.

Багато українських та світових зірок та популярних блогерів мають власні сторінки, в цій соціальній мережі за життям, яких ми уважно слідкуємо та дізнаємось новини з перших вуст.

За цією величезною кількістю плюсів ми можемо й не побачити, яка небезпека чатує на нас за цією яскравою обгорткою популярної соціальною мережею Instagram.

Запитання для обговорення (прийом дискусії; ( «ймовірні відповіді»):

  1. Чи згодні, Ви, що Instagram, найпопулярніша соціальна мережа для молоді?
  • Так, згодний, адже як було сказано в повідомленні зараз Instagram, виконує багато важливих функцій
  • Ні, не згодний тому, що зараз набирає популярності нова соціальна мережа Tik Tok, де знімають і викладають короткі танці чи інші відеоматеріали.
  1. Як ви вважаєте Instagram не несе в собі якоїсь шкоди для психічного здоров’я?
  • На мою думку, Instagram не може нести якоїсь шкоди психічному здоров’ю, адже зараз це практично не від’ємна частина життя. Я вважаю, що ця соцмережа навпаки допомагає подолати труднощі, як у реальному так і у віртуальному спілкуванні.
  • Я вважаю, що Instagram може як допомагати так і навпаки нести шкоду психічному здоров’ю. Тому, що зараз багато психологів та блогерів піднімають болючі теми і розповідають як з ними впоратися. Але в той же час є інші блогери, які можуть публікувати матеріали, які в собі не несуть ніякої користі, а навпаки приносять лише шкоду.
  • На мою думку, Instagram несе в собі шкоду для психічного здоров’я тому, що кожного разу публікуючи фото чи відео людина хоче набрати велику кількість вподобайок. А якщо ці матеріали не набирають необхідної кількості лайків тоді, людина зациклюється на цьому і робить більшу кількість подібних популярних фото, щоб набирати велику кількість вподобайок. Також під кожним фото, чи відео інші люди пишуть коментарі, інколи не коректного змісту, що може призвести до глибокої психологічної травми.
  1. Чи більшість підлітків мають залежність від цієї соціальної мережі?
  • Так мають, адже кожну вільну хвилину, чи коли нудно більшість підлітків несвідомо заходять до Instagram це стає радше звичкою, ніж необхідністю так їхня активність у цій соцмережі може досягати 6 годин.
  • Я вважають що не мають тому, що окрім публікування фото вони можуть дивитися відео, як готувати ту чи іншу страву. Вивчати власну мову, культуру та історію. Або спілкуватися з людьми з інших країн і так вивчати будь-яку іноземну мову.
  1. Якщо копіювати чи робити подібні фото накшталт популярних, які набирають багато вподобайок, втрачається власна індивідуальність?
  • Звісно втрачають тому, що таким чином підліток пливе за течією у пошуках популярності. Наприклад сьогодні може бути популярне те, що йде у розріз із принципами людини, але вона поступається своїми принципами змінює власну думку, бо це популярно, а отже приверне увагу більшості людей.
  • Ні, не втрачають зараз у кожний челендж в Instagram можна додати власний штрих і цим самому бути популярним, і залишити власну індивідуальність. Або вигадати власний челендж і бути популярним.
  1. Чи прийнятним вести прямий ефір в Instagram під час будь-якого уроку в школі?
  • Я вважаю, що це не є прийнятним тому, що цим учні виражають свою не повагу до вчителя та своє не бажання вчитися. Коли хтось з учнів веде прямий ефір в цій соцмережі він не запам’ятовує більшість потрібної йому в майбутньому інформації, а також відволікає інших уроку.
  • На мою думки, інколи вести прямий ефір під час уроку можливо є не гарним вчинком, але цікавим заняттям, щоб зібрати більшу кількість лайків і довести власну сміливість.

Зміст завдань для групового та колективного виконання:

На дошці створюємо таблицю «+» і «- » соціальної мережі Instagram (під час відповіді на запитання викладач просить учня записати свої думки):

«+»

«-»

  1. Спілкування з різними людьми.
  2. Навчання.
  3. Необмежений доступ до порад та корисної інформації.
  4. Саморозвиток.
  1. Є можливість на натрапити на шахрая.
  2. Необмежений доступ до не коректної інформації та матеріалів.
  3. Залежність.
  4. Хейтерство, як один з виду сучасного булінгу (кібербулінгу).

 

Друге інформаційне повідомлення

Викладання інформаційного матеріалу (прийоми реалізації: учитель у формі повідомлення)

Соціальні медіа стали простором, в якому ми формуємо та вибудовуємо стосунки, формуємо самоідентифікацію, виражаємо себе та дізнаємось про навколишній світ; це суттєво пов'язане з психічним здоров’ям - Ширлі Креймер CBE, генеральний директор, RSPH

Британські вчені провели опитування серед 1479 молодих людей від 14 до 24 років. Учасникам потрібно було відповісти на ряд питань, що стосуються використання YouTube, Instagram, Snapchat, Facebook і Twitter.

В результаті дослідники зробили висновки про те, як соціальні мережі впливають на здоров'я і благополуччя молоді. Питання стосувалися таких проблем, як самотність, почуття тривоги, депресія, образи і погрози, якість сну, ставлення до власної зовнішності і уявлення про ідеальне тіло, можливість самовираження, шанси отримати моральну підтримку.

З'ясувалося, що на душевне здоров'я більш-менш позитивно впливають YouTube, Twitter і Facebook. Ну а самі негативні результати - у Instagram і Snapchat.

«Цікаво, що саме ці соцмережі виявилися в кінці рейтингу і негативно впливають на психіку і відчуття благополуччя. Обидві мережі створені для публікації фото, схоже, тому молоді люди при використанні їх відчувають себе неповноцінними, тривожаться », - зазначила глава британського королівського товариства охорони здоров'я Ширлі Крамер.

Опитана молодь часто відзначала, що при перегляді фото в Інстаграме у них з'являється неприязнь до власної зовнішності, боязнь «бути не в тренді». При цьому планка «ідеального образу життя», який демонструють популярні блогери, стає дедалі більше.

На думку вчених, найбільше негативному впливу піддаються молоді жінки. «Користуючись Instagram, вони порівнюють себе з нереальною, поліпшеною, відфільтрованої і відфотошопленою версією реальності. Гірше того, вони вже не відчувають, що виглядають відмінно, якщо не оброблять власне фото », - говорить Метт Кірачер, автор звіту.

Дослідники також стверджують, що соцмережі можуть мати і позитивний вплив, але для цього їх творцям варто попрацювати. Зокрема, повідомляти користувачів про те, що вони занадто довго «зависають» на сайті в додатку. Також можна намагатися автоматично виявляти людей з можливими серйозними проблемами за частиною психіки. Крім того, варто повідомляти користувачів про те, що викладені фотографії мають цифрову обробку. Це, зокрема, стосується акаунтів «зірок» і реклами.

Запитання для обговорення(метод дискусії; ймовірні відповіді):

  1. Коли ви бачити в Instagram фото знаменитості, чи популярного блогера у нас виникає бажання бути схожим на них?
  • Так виникає, тому що вони популярні у них завжди велика кількість лайків на надзвичайно красивих фотографіях. Вони завжди можуть підібрати гарний ракурс, фон чи краєвид.
  • Ні, не виникає на мою думку вони також люди і мають свої недоліки, які приховують за різними фільтрами, масками або навіть  користуються фотошопом тому завжди так гарно виглядають.
  1. Як ви гадаєте якщо людина буде копіювати іншу це може призвести до порушення психіки?
  • Звісно тому, що людина, яка копіює іншу людину втрачає власну індивідуальність. Вона вважає що така, яка вона насправді є нікому нецікава. І у людини, яка копіює розвивається комплекс не повноцінності.
  • Ні, якщо підходити до копіювання раціонально, адже копіювати можна не лише фотографії та зовнішність іншої людини, а й її спосіб життя. Наприклад є багато популярних фітнес тренерів, дієтологів, які викладають корисні пости. Тобто пропагують вести здоровий спосіб життя та займатися спортом, щоб бути красивими та здоровими.
  1. На, Вашу, думку всі популярні блогери публікують корисні пости?
  • Звісно, адже є величезна кількість б’юті блогерів, які пояснюють як користуватися косметикою, та яка косметика допомагає стати більш красивішою, а, яка навпаки приносить шкоду здоров’ю. Також багато мистецьких, кулінарних і спортивних блогів, які допомагають розширити свій кругозір та вміння.
  • Ні, не всі тому, що окрім вище перелічених блогерів, є така категорія інстаблогерів як сталкери, які відвідують і досліджують занедбані місця. Переглядаючи їхні пости підлітки можуть захотіти відвідати, одне з цих місць або схожих чим наражають себе на небезпеку. Також ще один небезпечних за контентом постів вид блогерів - це руфери. Вони відвідують дахи різноманітних будівель і споруд. Видираються на важко доступні споруди без страховки на великій висоті. Коли підлітки бачать подібні відео чи фото, вони хочуть спробувати так само без будь-якої попередньої підготовки видертися на велику висоту і зробити небезпечне фото, яке набере велику кількість вподобайок. І на жаль це може закінчитися трагічно.
  1. Чи можливо пізнати, яка людина насправді по її сторінці в Instagram?
  • Так, адже вона публікує фото та відео про себе. Тобто про її захоплення, що їй цікаво де вона подорожує чи в яких місцях буває. Також можна дізнатися про її вік, з якого вона міста та де навчається.
  • Ні, тому, що в соціальній мережі людина можу бути одною активною, комунікабельною показувати свої захоплення, а в реальному житті їй важко спілкуватися з колективом та заводити нових друзів.
  1. Якщо ви можете провести цілий день без Instagram?

Ні, тому, що за допомогою нього, я спілкуюся з друзями. Дізнаюся нову інформацію і ділюся нею. На даний момент Instagram є невід’ємною частиною мого життя.

Так, адже мої батьки свідкують за моєю активність в даній соцмережі і тому на добу я проводжу та менше години. Завдяки чому я з легкістю можу відмовитися від Instagram на день.

ІІІ. Заключна частина:

Прийняття рішення що до впровадження «Обмеження у використанні Istagram»:

Перший метод «Цифровий детокс»

Суть способу: взяти будь-який день тижня і протягом цього дня, кожного наступного тижня не користуватися цією соцмережею, а в інші дні обмежувати себе в перегляді блогерів, які публікують не коректні пости.

НАШ варіант: відписуємося від сталкерів, руферів і т.д., чиї публікації можуть, Вас, спровокувати на небезпечні вчинки для свого життя. Слідкуємо за своєю активністю і цій соцмережі.

Другий метод «Заміни»

Суть способу: замінити той час, який, Ви, проводили в Instagram, на якесь хобі чи прогулянку з групою друзів.

НАШ варіант: беремо друзів і разом записуємося на будь-який гурток він може бути спортивний, творчий чи трудовий. Або йдемо з друзями на довгоочікуваний фільм чи просто на прогулянку в парк. Робимо все, щоб перевести своє віртуальне спілкування у реальне.

Третій метод «Навчайся новому»

Суть способу: Відкривайте для себе нові горизонти, вчіться новому, поглиблюйте знання у сферах, які вас цікавлять. Коли вам буде комфортно та затишно наодинці, зникне потреба у схваленні та «підтримці» вашої життєвої позиції іншими користувачами соцмереж.

Якщо ж ви відчуваєте, що не спроможні впоратись із залежністю від соціальних мереж самостійно – зверніться до компетентного психолога.

НАШ варіант: можна корисно використовувати Instagram дивитися лише корисні сторінки з навчальною метою або для розширення кругозору. А ще краще замініть цю соціальну мережу живим спілкування. Також, як варіант, Ви, можете скачати корисні додатки такі як Duolingo для вивчення будь-якої іноземної мови. Також Ранкова зарядка – Прокидайся! для підтримання здорового тіла. Є ще один спосіб замінити соціальні мережі можна - це цікава книга жанр, Ви, можете обрати самі головне, щоб вона, Вас, зацікавила.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
836
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку