ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА
Кафедра педагогіки та освітнього менеджменту
ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ
ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ»
ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ
ТЕМА: «Instagram новий спосіб для саморозвитку, чи шлях до психологічних проблем»
студентки 3 курсу БХ17Б групи
природничо-географічного факультету
спеціальності 014.05.Середня освіта біологія
Дудченко Олени Олександрівни
Кропивницький – 2020р.
Мета: розширити й поглибити знання про соціальну мережу Instagram, сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в цій соціальній мережі, розвивати толерантність, уважність, спостережливість, комунікативні навики, пам'ять, етичне спілкування між товаришами, дорослими, друзями.
Завдання:
Поглибити розуміння сутності негативного впливу Instagram на психічне здоров’я людини.
Формувати інформаційно-цифрову компетентність, ознайомлюючи з усіма сторонами цієї соціальної мережі.
Розвинути культуру користування соціальною мережею, щоб вона була корисною для кожного.
Форма проведення: бесіда з елементами дискусії.
Обладнання і наочність: дошка та крейда.
Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу:
https://rubryka.com/2020/03/25/facebook-instagram/
https://www.prostir.ua/?kb=instagram-v-ukrajini-roste-shvydshe-nizh-facebook-doslidzhennya
https://www.imena.ua/blog/useful-instagram-advice/
Рекомендовані учням джерела інформації:
https://www.instagram.com/pinchukartcentre/ сторінка мистецької галереї Віктора Пінчука.
https://www.instagram.com/historyua/ сторінка Національного музею історії України.
https://www.instagram.com/mova.ukr/ сторінка для додаткового вивчення граматики української мови.
https://www.instagram.com/english.zno2020/ сторінка, яку веде викладач з англійської мови.
https://www.instagram.com/ninaradzievskaya/ сторінка популярного дієтолога і тренера.
Попередня підготовка: пошук інформації, планування, залучення до проведення заходу учнів( діагностика, підбір актуальної теми).
Хід виховного заходу
І. Вступна частина:
Доброго дня! Сьогодні, ми поговоримо про одну з найпопулярніших соціальних мереж в Україні. На сьогоднішній день у цій соціальній мережі зареєстровано 11,5 мільйонів українців. І щодня кількість користувачів зростає. І цією соціальною мережею, як, Ви, вже самі здогадалися є Instagram.
Instagram є найпопулярнішим серед українців віком 18-24 роки. 2,8 млн осіб серед цієї вікової групи інстакористувачами, і це — 91,04% від всіх жителів України в цій групі.
У віковій групі 25-35 років 4 млн Instagram-користувачів, це 54,29% від всіх жителів України в цій групі.
Українців віком від 36 до 45 років, які користуються Instagram, – 1,8 млн, це 28,91% від усього українського населення цього віку.
ІІ. Основна частина:
Викладання інформаційного матеріалу (прийоми реалізації: учитель у формі повідомлення)
У наш час багатьом представникам поколінню міленіалів, а тим паче Z поколінню не можливо уявити своє життя без Instagram. Ми ділимося своїми фотографіями та враженнями від нових подій свого життя буть то подорожі власною країною чи закордон. Хизуємося домашніми улюбленцями чи власними здібностями наприклад кулінарія, спорт будь-які види рукоділля, чи навіть хобі, яким ми обожнюємо займатися у вільний час.
Також ця соціальна мережа також може бути ефективним інструментом для бізнесу, свідченням чого є численні сторінки брендів та приватних підприємців. Є ще одна важлива функція, яку може виконувати Instagram це навчальна функція. Багато музеїв та мистецьких галерей мають власні сторінки в даній соцмережі тому навіть не виходячи з дому можемо побувати в тому, чи іншому музеї. Також за допомогою Instagram ми можемо вдосконалювати знання про рідну мову чи вивчати іноземну.
Багато українських та світових зірок та популярних блогерів мають власні сторінки, в цій соціальній мережі за життям, яких ми уважно слідкуємо та дізнаємось новини з перших вуст.
За цією величезною кількістю плюсів ми можемо й не побачити, яка небезпека чатує на нас за цією яскравою обгорткою популярної соціальною мережею Instagram.
Запитання для обговорення (прийом дискусії; ( «ймовірні відповіді»):
Зміст завдань для групового та колективного виконання:
На дошці створюємо таблицю «+» і «- » соціальної мережі Instagram (під час відповіді на запитання викладач просить учня записати свої думки):
«+» |
«-» |
|
|
Друге інформаційне повідомлення
• Викладання інформаційного матеріалу (прийоми реалізації: учитель у формі повідомлення)
“Соціальні медіа стали простором, в якому ми формуємо та вибудовуємо стосунки, формуємо самоідентифікацію, виражаємо себе та дізнаємось про навколишній світ; це суттєво пов'язане з психічним здоров’ям” - Ширлі Креймер CBE, генеральний директор, RSPH
Британські вчені провели опитування серед 1479 молодих людей від 14 до 24 років. Учасникам потрібно було відповісти на ряд питань, що стосуються використання YouTube, Instagram, Snapchat, Facebook і Twitter.
В результаті дослідники зробили висновки про те, як соціальні мережі впливають на здоров'я і благополуччя молоді. Питання стосувалися таких проблем, як самотність, почуття тривоги, депресія, образи і погрози, якість сну, ставлення до власної зовнішності і уявлення про ідеальне тіло, можливість самовираження, шанси отримати моральну підтримку.
З'ясувалося, що на душевне здоров'я більш-менш позитивно впливають YouTube, Twitter і Facebook. Ну а самі негативні результати - у Instagram і Snapchat.
«Цікаво, що саме ці соцмережі виявилися в кінці рейтингу і негативно впливають на психіку і відчуття благополуччя. Обидві мережі створені для публікації фото, схоже, тому молоді люди при використанні їх відчувають себе неповноцінними, тривожаться », - зазначила глава британського королівського товариства охорони здоров'я Ширлі Крамер.
Опитана молодь часто відзначала, що при перегляді фото в Інстаграме у них з'являється неприязнь до власної зовнішності, боязнь «бути не в тренді». При цьому планка «ідеального образу життя», який демонструють популярні блогери, стає дедалі більше.
На думку вчених, найбільше негативному впливу піддаються молоді жінки. «Користуючись Instagram, вони порівнюють себе з нереальною, поліпшеною, відфільтрованої і відфотошопленою версією реальності. Гірше того, вони вже не відчувають, що виглядають відмінно, якщо не оброблять власне фото », - говорить Метт Кірачер, автор звіту.
Дослідники також стверджують, що соцмережі можуть мати і позитивний вплив, але для цього їх творцям варто попрацювати. Зокрема, повідомляти користувачів про те, що вони занадто довго «зависають» на сайті в додатку. Також можна намагатися автоматично виявляти людей з можливими серйозними проблемами за частиною психіки. Крім того, варто повідомляти користувачів про те, що викладені фотографії мають цифрову обробку. Це, зокрема, стосується акаунтів «зірок» і реклами.
Запитання для обговорення(метод дискусії; ймовірні відповіді):
Ні, тому, що за допомогою нього, я спілкуюся з друзями. Дізнаюся нову інформацію і ділюся нею. На даний момент Instagram є невід’ємною частиною мого життя.
Так, адже мої батьки свідкують за моєю активність в даній соцмережі і тому на добу я проводжу та менше години. Завдяки чому я з легкістю можу відмовитися від Instagram на день.
ІІІ. Заключна частина:
Прийняття рішення що до впровадження «Обмеження у використанні Istagram»:
Перший метод «Цифровий детокс»
Суть способу: взяти будь-який день тижня і протягом цього дня, кожного наступного тижня не користуватися цією соцмережею, а в інші дні обмежувати себе в перегляді блогерів, які публікують не коректні пости.
НАШ варіант: відписуємося від сталкерів, руферів і т.д., чиї публікації можуть, Вас, спровокувати на небезпечні вчинки для свого життя. Слідкуємо за своєю активністю і цій соцмережі.
Другий метод «Заміни»
Суть способу: замінити той час, який, Ви, проводили в Instagram, на якесь хобі чи прогулянку з групою друзів.
НАШ варіант: беремо друзів і разом записуємося на будь-який гурток він може бути спортивний, творчий чи трудовий. Або йдемо з друзями на довгоочікуваний фільм чи просто на прогулянку в парк. Робимо все, щоб перевести своє віртуальне спілкування у реальне.
Третій метод «Навчайся новому»
Суть способу: Відкривайте для себе нові горизонти, вчіться новому, поглиблюйте знання у сферах, які вас цікавлять. Коли вам буде комфортно та затишно наодинці, зникне потреба у схваленні та «підтримці» вашої життєвої позиції іншими користувачами соцмереж.
Якщо ж ви відчуваєте, що не спроможні впоратись із залежністю від соціальних мереж самостійно – зверніться до компетентного психолога.
НАШ варіант: можна корисно використовувати Instagram дивитися лише корисні сторінки з навчальною метою або для розширення кругозору. А ще краще замініть цю соціальну мережу живим спілкування. Також, як варіант, Ви, можете скачати корисні додатки такі як Duolingo для вивчення будь-якої іноземної мови. Також Ранкова зарядка – Прокидайся! для підтримання здорового тіла. Є ще один спосіб замінити соціальні мережі можна - це цікава книга жанр, Ви, можете обрати самі головне, щоб вона, Вас, зацікавила.