Факультативний курс “Світ кімнатних рослин”(Автори: Вигівська Г.П., Матущенко Т.А) забезпечує зв'язок між курсом“Природознавство” 5клас та навчальним предметом “Біологія” 6 клас, його зміст адаптований до вивчення у 6 класі. У даному курсі поєднуються такі сфери оточуючого світу як природа, суспільство, людина.
Факультативний курс для учнів 7-х, 8-х, 9-х класів загальноосвітніх шкіл (17год)
Автори: Вигівська Г.П., Матущенко Т.А.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Факультативний курс “Світ кімнатних рослин”(Автори: Вигівська Г.П., Матущенко Т.А) забезпечує зв’язок між курсом“Природознавство” 5клас та навчальним предметом “Біологія” 6 клас, його зміст адаптований до вивчення у 6 класі. У даному курсі поєднуються такі сфери оточуючого світу як природа, суспільство, людина.
Факультативний курс “Світ кімнатних рослин” розрахований на 17 годин, про те враховуючи введення його у шостому класі та відповідно до робочого навчального плану програма курсу збільшена до 35 годин. Порівняно з основною програмою пропорційно збільшена кількість годин в кожній темі та кількість практичних робіт, що сприятиме формуванню в учнів цілісної наукової картини світу і пізнавального інтересу учнів до вивчення наук про природу і біологію зокрема, дасть можливість застосувати набуті знання і вміння в повсякденному житті та побуті, розвиватиме вміння вести дослідницьку роботу, виховуватиме відповідальне ставлення до рослин та естетичні смаки.
Зміст навчального матеріалу |
Кількість годин за програмою факультативного курсу |
Кількість годин, що стало за робочим навчальним планом |
Вступ |
1 |
3 |
Тема 1. Рослини, які рекомендовані для вирощування в приміщеннях |
2 |
5 |
Тема 2. Розмноження кімнатних рослин |
5 |
11 |
Тема 3. Догляд за кімнатними рослинами |
3 |
9 |
Тема 4. Захист кімнатних рослин. |
3 |
3 |
Тема 5. Композиції із кімнатних рослин |
3 |
4 |
К-ть год |
Зміст навчального матеріалу |
Вимоги до навчальних досягнень учнів |
3 |
Вступ. Кімнатні рослини в нашому житті. Основні екологічні групи рослин (світлолюбиві, тіневитривалі, теплолюбні, холодостійкі) |
Учень (учениця) називає: • основні екологічні групи рослин; характеризує: • рослини світлолюбні, тіневитривалі, теплолюбні, холодостійкі; наводить приклади: • кімнатних рослин з різних екологічних груп; робить висновки: • про значення рослин у житті людини |
5 |
Тема 1. Рослини, які рекомендовані для вирощування в приміщеннях Життєві форми кімнатних рослин. Декоративнолистяні декоративноквіткові кімнатні рослини. Практичні роботи
|
Учень(учениця) називає:
характеризує:
порівнює:
застосовує знання:
|
11 |
Тема 2. Розмноження кімнатних рослин Розмноження рослин. Ріст і розвиток рослин. Розмноження рослин за допомогою листкових і стеблових живців, вусами та поділом куща. Розмноження кімнатних рослин насінням. Пікіровка. Розмноження рослин за допомогою цибулин. Практичні роботи
|
Учень(учениця) називає:
спостерігає:
набуває практичних навичок:
дотримується правил:
|
9 |
Тема 3. Догляд за кімнатними рослинами Полив рослин. Обприскування. Формування крони, омолоджування. Грунтові суміші для кімнатних рослин. Пересаджування. Посуд для вирощування рослин. Практична робота
|
Учень (учениця) називає:
пояснює:
дотримується правил:
набуває практичних навичок:
|
3 |
Тема 4. Захист кімнатних рослин. Причини виникнення захворювань рослин та методи боротьби. Комахи- шкідники. Грибкові захворювання. Профілактичні заходи для запобігання хвороб кімнатних рослин. Практична робота 1. Приготування настоїв для боротьби зі шкідниками
|
Учень(учениця) називає:
розпізнає:
набуває практичних навичок:
|
4 |
Тема 5. Композиції із кімнатних рослин Створення композицій із кімнатних рослин. Куточок пустелі. Кактусарій. Куточок тропічного лісу. Практичні роботи
Екскурсія. До оранжереї, тепличного господарства тощо вирощування |
Учень (учениця) наводить приклади:
набуває практичних навичок:
робить висновки:
|
Очікувані результати
У процесі вивчення факультативного курсу “Світ кімнатних рослин’’ учні розширюють знання про:
Учні вільно зможуть охарактеризувати:
Набути вміння:
ЛІТЕРАТУРА
Юхимчук Д. Ф. Комнатное цветоводство. - К: Урожай, 1985.
1