Рослина - живий організм . Будова молодої рослини . Органи рослин
Мета уроку : Сформувати знання учнів про рослин, як складових частин органічного світу планети та основних продуцентів органічної сировини;
ознайомити з їхньою загальною будовою, різноманітністю та безмежними взаємозв'язками із довкіллям;
намагатися створити в учнів цілісні уявлення про рослину, як єдине ціле.
виховувати бережливе ставлення до оточуючого середовища, а саме до рослинного світу, що знаходиться від кожного з нас на відстані подиху, погляду, витягнутої руки;
Тип уроку : Засвоєння нових знань.
Обладнання : малюнки, таблиці,підручник ,зошит
Хід уроку
І.Організаційний момент
Ось і все !Дзвенить дзвінок ,
В гості йде до нас урок
Станьте зручно ! Посміхніться
Всі на мене подивіться
Всі приємно посміхніться
Продзвенів уже дзвінок ?
Починаємо урок ...
ІІ. Актуалізація опорних знань
Рослина - живий організм . Будова молодої рослини . Органи рослин
Мета уроку : Сформувати знання учнів про рослин, як складових частин органічного світу планети та основних продуцентів органічної сировини;
ознайомити з їхньою загальною будовою, різноманітністю та безмежними взаємозв’язками із довкіллям;
намагатися створити в учнів цілісні уявлення про рослину, як єдине ціле.
виховувати бережливе ставлення до оточуючого середовища, а саме до рослинного світу, що знаходиться від кожного з нас на відстані подиху, погляду, витягнутої руки;
Тип уроку : Засвоєння нових знань.
Обладнання : малюнки, таблиці,підручник ,зошит
Хід уроку
І.Організаційний момент
Ось і все !Дзвенить дзвінок ,
В гості йде до нас урок
Станьте зручно ! Посміхніться
Всі на мене подивіться
Всі приємно посміхніться
Продзвенів уже дзвінок ?
Починаємо урок ...
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
Одного разу струнка берізка запропонувала влаштувати конкурс рослинної краси. Але кожна рослина була по-своєму особлива. І тоді вирішили: нехай кожна рослина покаже свій найдосконаліший орган.
Береза. Подивіться, яке в мене гарне стебло – високе і рівне. По ньому тече солодкий березовий сік, він живить мої листочки.
Будяк. Це ще невідомо, чи розпустяться твої листочки. Адже люди можуть надрізати твою кору, щоб набрати соку. А от мене ніхто не чіпатиме, Мої гарні, великі, колючі листки всі обминають десятою дорогою, Мої яскраво-рожеві квіти – найкращі!
Дуб. Про що гомоните? Хизуєтесь своїми органами. То я вам скажу: такого міцного коріння як у мене, годі й шукати. За товщиною стовбура і шириною крони я – чемпіон!
Ялина. Візьміть і мене до конкурсу. Адже я маю такі красиві листочки-голочки. Вони в мене і взимку і влітку зелені. Я – улюблене дерево малят і всіх людей на Новий рік.
Полуниця. Не знаю як ти, а я насправді улюблениця малят. Мої соковиті плоди-сунички знають усі. І я їх не ховаю під свої листочки, і діти, і дорослі легко їх знаходять.
Довго можуть сперечалися рослини, давайте їм допоможемо.
IV . Вивчення нового матеріалу
Тож ми з вами починаємо вивчення рослин. І перш за все ми з вами почнемо із вивчення життєвих форм рослин
Які ж існують органи рослин ?
Також будову рослин розрізняють за місцем розміщення ?
Вивчення органів рослин
читання казки «Хто найголовніший»
Ось засперечалися якось частини рослини: хто з них найголовніший?
Корінь. Я тут найголовніший! Я укріплюю рослину в ґрунті, я напуваю її водою і годую мінеральними солями. Та що рослини – я і людей, і тварин годую! Та ще й лікую іноді. Тільки те, що я першим із насіння з’являюся, говорить про мою важливість!
Лист (заперечує). Подумаєш! Ти, корене, живеш у темряві, та ще й за мій рахунок. Це я готую рослині поживні речовини, уміло використовуючи сонячну енергію. Це я підказую людям, коли рослину треба полити, підгодувати, укрити. Можу я годувати, лікувати і тварин, і людей. Та й дихається поряд зі мною легко. А тебе, корене, я можу виростити і так.
Стебло (обурюється). Ой, які ж ви важливі! А щоб ви без мене робили? Ні корінню без мене не жити, ні листю. Це ж мої тоненькі трубочки – волокна пересилають поживні речовини і воду по всій рослині. З ранньої весни до самої зими працюю не покладаючи рук. Трохи перепочину взимку, а з настанням тепла знов беруся до роботи. Піднімаю вгору гілля з листям та розташовую так, щоб усі сонечко бачили.
Квітка (здивовано). Які ви наївні, сперечаєтеся, хто з вас найголовніший. Усе, що ви робите, - це все для мене! Не буде мене, - не буде й насіння, а не буде насіння - не буде й рослини! Усе, що ви здобули з ґрунту, повітря, води, світла, - все це піклування про мене. Буде квітка – буде насіння, а отже, буде рослина.
Насіння. Ваші сперечання пусті. Я – найголовніше! Усе, що ви взяли з ґрунту, повітря, води - все це для мене, щоб я дозріло, дало життя новій рослині. Із мене розвинеться і корінь, і стебло, і листя, і квіти, і плоди, і нове насіння!
Тож давайте з вами з'ясуємо ,щ найголовніше в рослині і яку функцію виконує кожен орган в житті рослини ?
Давайте з вами разом позначимо органи рослин
Як же живляться рослини ?
1.Мінеральна (всмоктування розчинів мінеральних речовин через корінь ) фотосинтез
2.Повітряне (поглинання вуглекислого газу з повітря через листки)
V. Підсумок уроку
Гра «До сонця»
Уявіть себе квіточкою, що тягне руки-листя до сонця. А зараз, якщо ви згодні з твердженням, тягнемося до сонця, а якщоні руки-листя не підіймаємо.
1. Рослина – це цілісний організм. (Так)
2. Корінь виконує функцію фотосинтезу. (Ні)
3. Листок – це вегетативний орган. (Так)
4. Пагін – надземна частина рослини. (Так)
5. Фотосинтез відбувається в листках рослини. (Так)
6. Стебло – генеративний орган рослини. (Ні)
7. Плід та насіння генеративні органи рослини. (Так)
8. Бруньки розташовані на корені. (Ні)
V I. Домашнє завдання
20 читати та переказувати
Ось і пролунав дзвінок –
Закінчився наш урок.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі.