Конспект уроку з біології "​Рослина - живий організм . Будова молодої рослини . Органи рослин"

Про матеріал

Рослина - живий організм . Будова молодої рослини . Органи рослин

Мета уроку : Сформувати знання учнів про рослин, як складових частин органічного світу планети та основних продуцентів органічної сировини;

ознайомити з їхньою загальною будовою, різноманітністю та безмежними взаємозв'язками із довкіллям;

намагатися створити в учнів цілісні уявлення про рослину, як єдине ціле.

виховувати бережливе ставлення до оточуючого середовища, а саме до рослинного світу, що знаходиться від кожного з нас на відстані подиху, погляду, витягнутої руки;

Тип уроку : Засвоєння нових знань.

Обладнання : малюнки, таблиці,підручник ,зошит

Хід уроку

І.Організаційний момент

Ось і все !Дзвенить дзвінок ,

В гості йде до нас урок

Станьте зручно ! Посміхніться

Всі на мене подивіться

Всі приємно посміхніться

Продзвенів уже дзвінок ?

Починаємо урок ...

ІІ. Актуалізація опорних знань

Перегляд файлу

Рослина  - живий організм . Будова молодої рослини . Органи рослин

Мета уроку : Сформувати знання учнів про рослин, як складових частин органічного світу планети та основних продуцентів органічної сировини;

   ознайомити з їхньою загальною будовою, різноманітністю та безмежними взаємозв’язками із довкіллям;

   намагатися створити в учнів цілісні уявлення про рослину, як єдине ціле.

  виховувати бережливе ставлення до оточуючого середовища, а саме до рослинного світу, що знаходиться від кожного з нас на відстані подиху, погляду, витягнутої руки;

Тип уроку :  Засвоєння нових знань.

Обладнання : малюнки, таблиці,підручник ,зошит

Хід уроку

І.Організаційний момент

Ось і все !Дзвенить дзвінок ,

В гості йде до нас урок

Станьте зручно ! Посміхніться

Всі на мене подивіться

Всі приємно посміхніться

Продзвенів уже дзвінок ?

Починаємо урок ... 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

 

 

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

C:\Users\12\Desktop\ПВШ.jpgОдного разу струнка берізка запропонувала влаштувати конкурс рослинної краси. Але кожна рослина була по-своєму особлива. І тоді вирішили: нехай кожна рослина покаже свій найдосконаліший орган.

Береза. Подивіться, яке в мене гарне стебло – високе і рівне. По ньому тече солодкий березовий сік, він живить мої листочки.

Будяк. Це ще невідомо, чи розпустяться твої листочки. Адже люди можуть надрізати твою кору, щоб набрати соку. А от мене ніхто не чіпатиме, Мої гарні, великі, колючі листки всі обминають десятою дорогою, Мої яскраво-рожеві квіти – найкращі!

Дуб. Про що гомоните? Хизуєтесь своїми органами. То я вам скажу: такого міцного коріння як у мене, годі й шукати. За товщиною стовбура і шириною крони я – чемпіон!

Ялина. Візьміть і мене до конкурсу. Адже я маю такі красиві листочки-голочки. Вони в мене і взимку і влітку зелені. Я – улюблене дерево малят і всіх людей на Новий рік.

Полуниця. Не знаю як ти, а я насправді улюблениця малят. Мої соковиті плоди-сунички знають усі. І я їх не ховаю під свої листочки, і діти, і дорослі легко їх знаходять.

Довго можуть сперечалися рослини, давайте їм допоможемо. 

IV . Вивчення нового матеріалу

C:\Users\12\Desktop\ПВШ.jpgТож ми з вами починаємо вивчення рослин. І перш за все ми з вами  почнемо із вивчення життєвих  форм рослин

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gif

Які ж існують органи рослин ?

http://pti.kiev.ua/uploads/posts/2010-02/1265215921_skhemi.jpg

Також  будову рослин розрізняють за місцем розміщення ?

http://pti.kiev.ua/uploads/posts/2010-02/1265215921_skhemi.jpg

 

Вивчення органів рослин

читання  казки «Хто найголовніший»

Ось засперечалися якось частини рослини: хто з них найголовніший?

C:\Users\12\Desktop\ПВШ.jpgКорінь. Я тут найголовніший! Я укріплюю рослину в ґрунті, я напуваю її водою і годую мінеральними солями. Та що рослини – я і людей, і тварин годую! Та ще й лікую іноді. Тільки те, що я першим із насіння з’являюся, говорить про мою важливість!

Лист (заперечує). Подумаєш! Ти, корене, живеш у темряві, та ще й за мій рахунок. Це я готую рослині поживні речовини, уміло використовуючи сонячну енергію. Це я підказую людям, коли рослину треба полити, підгодувати, укрити. Можу я годувати, лікувати і тварин, і людей. Та й дихається поряд зі мною легко. А тебе, корене, я можу виростити і так.

Стебло (обурюється). Ой, які ж ви важливі! А щоб ви без мене робили? Ні корінню без мене не жити, ні листю. Це ж мої тоненькі трубочки – волокна пересилають поживні речовини і воду по всій рослині. З ранньої весни до самої зими працюю не покладаючи рук. Трохи перепочину взимку, а з настанням тепла знов беруся до роботи. Піднімаю вгору гілля з листям та розташовую так, щоб усі сонечко бачили.

Квітка (здивовано). Які ви наївні, сперечаєтеся, хто з вас найголовніший. Усе, що ви робите, - це все для мене! Не буде мене, - не буде й насіння, а не буде насіння - не буде й рослини! Усе, що ви здобули з ґрунту, повітря, води, світла, - все це піклування про мене. Буде квітка – буде насіння, а отже, буде рослина.

Насіння. Ваші сперечання пусті. Я – найголовніше! Усе, що ви взяли з ґрунту, повітря, води - все це для мене, щоб я дозріло, дало життя новій рослині. Із мене розвинеться і корінь, і стебло, і листя, і квіти, і плоди, і нове насіння!

Тож давайте з вами з'ясуємо ,щ найголовніше в рослині і яку функцію виконує кожен орган в житті рослини ?

http://svitppt.com.ua/images/32/31915/770/img8.jpg

Давайте з вами разом позначимо органи рослин

https://allyslide.com/thumbs/b8a9f9d323e8f42905d550aabbe2c0d0/img3.jpg

 

Як же живляться рослини ?

1.Мінеральна (всмоктування розчинів мінеральних речовин через корінь )     фотосинтез

2.Повітряне (поглинання вуглекислого газу з повітря через листки)

V. Підсумок уроку

Гра «До сонця»

Уявіть себе квіточкою, що тягне руки-листя до сонця. А зараз, якщо ви згодні з твердженням, тягнемося до сонця, а якщоні руки-листя не підіймаємо.

1. Рослина – це цілісний організм. (Так)
2. Корінь виконує функцію фотосинтезу. (Ні)
3. Листок – це вегетативний орган. (Так)
4. Пагін – надземна частина рослини. (Так)
5. Фотосинтез відбувається в листках рослини. (Так)
6. Стебло – генеративний орган рослини. (Ні)
7. Плід та насіння генеративні органи рослини. (Так)
8. Бруньки розташовані на корені. (Ні)

V I. Домашнє завдання

20 читати та переказувати

 

Ось і пролунав дзвінок –
Закінчився наш урок.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі.

 

 

 

docx
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
4611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку