Famous people.Walt Elias Disney .

Про матеріал
- освоїти в різних контекстах у всіх видах мовленнєвої діяльності, нові лексичні одиниці по темі «Знамениті люди» давати і запитувати інформацію біографічного характеру; -навчити складати висловлювання про відому людину; -освоїти освіту і використання в усіх видах мовленнєвої діяльності форм минулого часу (Past Simple). -формувати вміння складати повідомлення про відомих людей через кодування інформації в схеми і використання підстановлювальних таблиць; Засоби навчання роздатковий матеріал картки неправильні дієслова, таблиця-схема Біографія
Перегляд файлу

Тема  урока:      « Famous people »

Клас:            6

Цілі і завдання уроку

Навчальні:  - освоїти в різних контекстах у всіх видах мовленнєвої діяльності, нові лексичні одиниці по темі «Знамениті люди» давати і запитувати інформацію біографічного характеру;

-навчити складати висловлювання про відому людину;

-освоїти освіту і використання в усіх видах мовленнєвої діяльності форм минулого часу (Past Simple).

 -формувати вміння складати повідомлення про відомих людей через кодування інформації в схеми і використання підстановлювальних таблиць;

завдання:

практичні - активізувати знання, вміння і навички учнів по темі; розвивати вміння працювати з текстом, вчити логічно будувати висловлювання на основі прочитаної і переробленої інформації;

розвиваючі - розвивати кругозір учнів, розвивати здібності до розподілу уваги, до здогаду, до аналізу і синтезу; стимулювати навик критичного мислення та самостійного осмислення отриманої інформації;

виховні - створювати можливість для прояву індивідуальних здібностей учнів; виховання потреби в отриманні знань про світову культуру та історію. Підвищити мотивацію учнів до вивчення англійської мови, оптимізуючи процес навчання за допомогою використання елементів технології розвитку критичного мислення.

освітні - познайомити з деякими фактами з життя знаменитих людей.

Засоби навчання роздатковий матеріал картки неправильні дієслова, таблиця-схема Біографія

Хід уроку:

1.Організаціонний момент: вітання, завдання.

Hello, boys and girls! Nice to meet you! How are you today? I’m glad to hear you’re fine and ready to work.

Today We’re going to talk about famous  people. We shall learn to write and speak biographies of famous people. But before doing it, let’s do some exercises, which help you to do the task.

2. Group work.Irregular Verbs.

3. Прогнозування змісту тексту.

The proper names

How much do you know about Walt Disney? Try to complete the sentences. Listen, read and check.
1. Walt Disney was born in …
A) The USA B) the UK C) Australia
2.He sold his first drawing at the age of…
A)10  B)7  C)20
3. He received…Academy Award in his lifetime.
A) 2   B)32   C)12
4. He made… films while he was alive
A) 91   B) 41   C) 81


Walt  Elias Disney was born on December 5th 1901 in Chicago Illinois. He liked drawing from an early age and he sold his first sketches to his neighbours when he was only seven years old. In August  1923 he left for Hollywood. He had only $ 40 with him. His brother Roy lived in California and together they started the now famous Disney Brothers studio in their uncle s garage.

Walt created his most  famous character Mickey Mouse in 928. Mickey appeared in the first sound cartoon , Steamboat Willie the same year. Walt won the first of his 32 Academy Awards in 1932 for the film  Flowers and Trees. Over the next five years Walt Disney made some of his most popular films, such as Snow White and the Seven Dwarfs, Pinocchio, Fantasia, Dumbo and Bambi. He made 81 films in total while he was alive.

Walt Disney died in 1966. His  work lives on today with each new generation enjoying his films and cartoons.
4. Ідентифікація форм Past Simple в тексті і практика їх використання в ситуації навчального діалогу на основі прочитаного .

Underline and name all past forms in the text.

5 Pair Work In pairs use them to ask and answer questions.
 

Verbs in the Past: was born, liked, sold, left, had, lived, started, created, appeared, won, made, was alive, died.

6. Закріплення .Використовуючи прочитаний текст пропонується заповнити таблицю в формі
 

Factfile. According to the text make notes to the headings.
Name:_________________________

Date of birth:___________________

Place of birth:____________________

 Early years:______________________

Later years:________________________

Famous for________________________

Date of death:_____________________
 

Фізкультмінутка

7 Зворотній зв'язок і рефлексія.Письмова робота на тему Past Simple з обговоренням його результатів
Grammar Practice Past SimplePut the words in the correct order to make sentences
1. did /do /you /last weekend / What2. left for / She / ago / hour / 3. arrived / friends /my / 8:00 pm /Finally /at.4. they / animals / saw / two / Suddenly /black / big.5.English /was / first /teacher /your /6. returned /to /They / the zoo /did not / animals /the.7. were / with /afternoon / you /Who /yesterday?8. whole /spent / the /We / a tree /time /up.9. your / toy /was /when /were / favourite / 5 / Which / you?10. to /what / boys / not / The /know /did / do.

8. Застосування ізученногоУчащімся пропонується гра-головоломка гра-змагання з зашифрованими словами в таблиці. Клас ділиться на дві команди. Необхідно знайти дієслова в минулому часі, виписати їх для того, щоб заповнити прогалини в листах. Чия команда виконає роботу першої та правильно, та переможе.
 

Find and circle the gaps with the correct verb in the past to complete the letters.
be, try, enjoy, like, stay, visit, study,                go, want, be, eat, decide, be, buy, travel, rent, talkhave, visit, spend
Complete the letters with verbs in the past.
Dear Karen,                                                        Hello Mary,Hi, there! My vacation … great!                        Tom and I … to Paris last weekend and II … my friends in Puerto Rico.                          … to tell you about. Our hotel … great soI … at a nice hotel near a beautiful beach.         on our first night we … there . The  nextWe … a car and … around the island.               day we … to visit the Eiffel Tower oI … to learn windsurfing, but it …difficult.       all the day. Then we …shopping and II … the food and really… the fresh fruit.           … a very expensive jacket! On SundayI … to a lot of local people there. I am               we … Notre Dame .Everything…really glad I … Spanish in high school.             wonderful.See you soon!                                                      Please write back soon,Love,                                                                   ClaireKen
 

9. Підсумкове завдання

a) Аудіювання (витяг основний запитуваної інформації). Учні прослуховують текст і виконують завдання до нього. Listen to the text about Marie Curie and tick the correct answer. (Завдання в робочому зошиті)

b) Контроль умінь переглядового читання (розуміння основного змісту тексту

Match the names of the famous people with the information given below. One name is extra.
1. Marie Curie2. William Shakespeare3. Wolfgang Amadeus Mozart4. Walt Disney5. John Lennon (The Beatles)6..Cleopatra
A. This person was born in 1940 in Liverpool, England .He/She was a member of a world famous group and then a solo singer. He/She was shot outside his/her home in New York at the age of 40.
B. This person was born in 69 BC in Egypt. He/She was very beautiful and intelligent. He/She killed him/herself in 30 BC by allowing(позволив)a poisonous snake to bite him/her.
C. This person was born in 1564 in Stratford-upon-Avon,England. He/She was an actor/actress In  his/her young years. He/She wrote a lot of plays and was the best English writer in history.
D. This person was born in 1867 in Warsaw, Poland. He/She discovered radioactivity and radium. He/She won the Nobel Prize twice. But He/She was poor all his/her life.  He/She died in 1934.
E. This person was born in 1756 in Salzburg, Austria. He/She was a composer and musician аnd started composing when he/she was just five years old. He/She composed over 600 Works during his/her short life. He/She died in 1791.
10.Домашнє завдання.Вивчити біографію.Скласти питання .Таблицю
 

11.Підведення підсумків. рефлексія
– Did you like the lesson?– Continue my phrase :”I have learned….”– What was difficult for you?– What was interesting for you?

 

docx
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
23 серпня 2022
Переглядів
300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку