Підсумковий урок. Активізувати лексику з теми.
Удосконалювати усне мовлення (монологічне та діалогічне) за темою "Family". Виховувати любов та повагу до членів своєї родини.
Клас - 6
Тема " Родина та друзі"
Підтема "Моя родина"
Форма підсумковий урок
Мета: Активізувати ЛО теми.
Удосконалювати усне мовлення (монологічне та діалогічне) за
темою.
Виховувати любов та повагу до членів своєї родини.
Обладнання: підручник, картки для гри "Find Your Family",
проектні роботи учнів"My Family", тематичні картки з теми.
Хід уроку
1. Привітання.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Т: Today we are going to remember the words of the topic "Family" and to speak about your families. We'll review poems and rhymes, proverbs about family.
3. Уведення в іншомовну атмосферу.
Повторення віршів.
How is your mother?
She is fine, thanks.
How is your father?
He is fine, thanks.
How is your granny?
She is fine, thanks.
How is your grandpa?
He is fine, thanks.
How is your sister?
She is fine, thanks.
How is your brother?
He is fine, thanks.
Family
I have a father.
I have a mother.
I have a sister.
I have a brother.
Father, Mother, Sister, Brother -
Hand in hand with one another.
4. Активізація лексичних одиниць з теми "Родина".
1) Повторення слів з теми ( на дошці тематичні картки).
2) Т: Find as many words as you can in this puzzle. Go down and across. (Учні одержують картки і знаходять слова з теми.)
Find as many words as you can in this puzzle. Go down and across.
D A U G H T E R
W H E R E B S F FAMILY
Y O A R F R I A
S U U M A O S M
O N N O T T T I
N C T T H H E L
N L T H E E R Y
K E I E R R H E
S W A R X M W S
3) Т: Guess who they are. (Учні одержують картки і доповнюють речення.)
FAMILY
my father and my mother are my _______________________
my mother’s daughter is my ___________________________
my mother’s son is my _______________________________
my father’s mother is my _____________________________
my mother’s father is my _____________________________
my father’s brother is my _____________________________
my mother’s sister is my ______________________________
my aunt’s son is my __________________________________
grandmother, grandfather, parents, uncle, cousin, sister, aunt, brother
5. Розвиток умінь усного мовлення. Гра "Find Your Family".
Учні отримують картки, в яких міститься інформація про родину, до якої вони нібито належать. Учні повинні якомога швидше знайти всіх членів "своєї" родини. Тому вони пересуваються по класу, ставлячи запитання іншим учням.
Father |
Andrew Parker, 40, businessman |
|
Mother |
Mary Parker, 38, dentist |
|
Daughter |
Kate Parker, 12, schoolgirl |
|
Daughter |
Jane Parker, 18, a student |
|
-------------
-------------
-------------
Father |
Robert Johnson, 37, doctor |
|
Mother |
Linda Johnson, 34, teacher |
|
Daughter |
Ann Johnson, 13, schoolgirl |
|
Son |
Bill Johnson, 9, schoolboy |
|
-------------
-------------
-------------
Father |
Sam Taylor, 45, journalist |
|
Mother |
Sophia Taylor, 43, designer |
|
Daughter |
Vicky Taylor, 20, designer |
|
Daughter |
Pat Taylor, 15, schoolgirl |
|
Son |
Peter Taylor, 11, schoolboy |
|
-------------
-------------
-------------
-------------
6. Розвиток умінь усного мовлення. Учні презентують свої проекти "My Family".
7. Розвиток умінь усного мовлення.
T: A family is a little world created by love. The family has to be happy so there are some rules. What are they? ( На магнітній дошці розміщений малюнок "Happy Family". Учні читають речення та розміщають їх на магнітну дошку біля малюнка.)
P1: We must love each other.
P2: We must be kind to each other.
P3: We must respect each other.
P4: We must help each other.
P5: We must spend our free time together
P6: We must keep the family traditions.
8. T: Let's remember English proverbs about family. (Повторення прислів'їв з теми "Родина".
9. Домашнє завдання.
10. Підведення підсумків уроку.
T: So, the lesson is coming to the end and I’d like to thank you for good work at the lesson. Did you like our lesson? What did you like to do?
The lesson is over. Good bye!