Файли, папки та операції над ними.

Про матеріал
Розділ «Інформаційні процеси та системи» Тема: Файли, папки та операції над ними. Цілі: • Формування предметних компетентностей: o формування в учнів поняття файлу та каталогу (папки); o вчити відкривати потрібну папку, переглядати список імен файлів та папок, закривати папку; o виконувати операції над об’єктами з використанням миші: вибирати, переглядати. • Формування ключових компетентностей: o формувати вміння аналізувати, порівнювати, установлювати аналогії, діяти за алгоритмом; o сприяти вихованню свідомого ставлення до навчання, акуратності, організованості та відповідальності, коректності та тактовності під час роботи. Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
Перегляд файлу

Розділ «Інформаційні процеси та системи»

Тема: Файли, папки та операції над ними.

Цілі:

  • Формування предметних компетентностей:
    • формування в учнів поняття файлу та каталогу (папки);
    •  вчити відкривати потрібну папку, переглядати список імен файлів та папок, закривати папку;
    •  виконувати операції над об’єктами з використанням миші: вибирати, переглядати.
  • Формування ключових компетентностей:
    •  формувати вміння аналізувати, порівнювати, установлювати аналогії, діяти за алгоритмом;
    • сприяти вихованню свідомого ставлення до навчання, акуратності, організованості та відповідальності, коректності та тактовності під час роботи.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютер, підручник, картки з практичними завданнями,QR-код з ДЗ,  інструкція з безпеки життєдіяльності в кабінеті інформатики.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Доброго ранку, діти! Ви готові до уроку інформатики? Отже, ви готові до співпраці!

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Робота в групах (2 групи).

Завдання першій групі

Заповни пропущені слова в реченнях, використовуючи підказку

Розповідь з пропусками

Після завантаження комп’ютера на екрані монітора з’являється зображення, яке називається ... . В нижній частині знаходяться кнопка ... та Панель .. На Робочому столі розміщені маленькі картинки, які називають ... . Так, приклад, піктограма, ... призначена для доступу до дисків та інших пристроїв, підключених до комп’ютера, піктограма... для відкриття папки, що містить створені файли, а у ... відправляють дані, які вже непотрібні користувачу. Окрім кнопки ... на Панелі... розташований ... та мовна ... . Якщо клацнути … кнопкою миші, наприклад, значок папки, відкриється ... меню з переліком команд, які можна виконувати з цією папкою.

(Пуск, контекстне, завдань, Мої документи, правою, Робочий стіл, піктограма, Мій комп’ютер, Кошик, панель, годинник)

Робота в групах (4 групи).

Завдання

Розгадайте кросворд. Визначте та запишіть слово, яке буде отримане в зафарбованих клітинках. Що воно означає?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

  1.               Пристрій введення даних. (Клавіатура)
  2.               Людина, що створює комп’ютерні програми. (Програміст)
  3.               Кнопка, що відкриває Головне меню. (Пуск)
  4.               Список команд, які користувач може виконати в цей момент. (Меню)
  5.               Заздалегідь складений набір команд для здійснення інформаційних процесів у комп’ютері. (Програма)

Слово у зафарбованих клітинках: _____________________ (вікно)

Його значення: ____________________________________________________

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Окрім основних піктограм, на робочому столі можуть бути розміщені ярлики, папки та файли. Вигляд робочого столу залежить від користувача. Як ви вважаєте, чому в одних користувачів ми бачимо лише декілька об’єктів на робочому столі, а в інших зайнятий весь стіл? Яким чином можна компактно «сховати» на робочому столі файли, з якими ми часто працюємо?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Подібно до того, як в бібліотеці зберігаються книги, журнали, газети, так і в комп’ютері зберігаються різні дані. Щоб знайти потрібний об’єкт треба знати його унікальне ім’я та місце його зберігання.  Найменшою одиницею зберігання даних на зовнішніх носіях є файл.

Мозковий штурм «Що таке файл?» Діти висловлюють свої думки усно

Можливий варіант відповідей: файл є в комп’ютері, це деякі дані, комп’ютер складається з файлів, файл це текстовий документ, файл це піктограма і т. д.

Пояснення вчителя з демонстрацією презентації.

План вивчення теми

  1. Поняття про файл, ім’я файлу. (Слайди 1- 6)
  2. Поняття про папку (каталог). (Слайди 7 – 10)
  3. Операції над файлами. (Слайд 11)
  4. Пристрої збереження даних. (Слайд 12 – 13)

2

  Файлова система – це частина операційної системи, що забезпечує управління файлами і папками на носіях даних.

Об’єктами файлової системи є файли і папки, у яких файли розміщуються, а також пристрої зберігання даних (жорсткі диски, флеш-накопичувачі тощо).

Копіювання – це створення повної, ідентичної копії вибраного об’єкта

Вирізання – це переміщення вибраного об’єкта в єдиному екземплярі

Буфер обміну – це частина пам’яті комп’ютера, призначена для тимчасового зберігання об’єктів, які необхідно перемістити або скопіювати

3

  Файл – це впорядкована сукупність даних певного типу, що розміщується на одному з носіїв і має ім’я.

У комп’ютері всі програми, тексти, зображення та інші дані зберігаються в окремих файлах.

4,5,6,7,8

 Кожен файл має ім’я.  Воно складається з власного імені та розширення, які відокремлюються крапкою.

Ім’я файлу — це набір символів, що може містити літери українського, англійського та інших алфавітів, цифри й інші символи, за винятком /\:*?”<>|.

Як правило розширення імені файлу містить 3-4 символи, які вказують на тип файлу

Ярлик — невеликий файл, призначений для доступу до об’єкта операційної системи без переходу до тієї папки, де цей об’єкт розміщено.

Завдання для учнів. 9

Порівняйте два робочих столи. Проаналізуйте і дайте відповіді на запитання: «Навіщо створювати папки? Що можна сказати про господарів цих робочих столів?»

10

Роздати заготовки конспекту з підказками

V. Проведення фізкультхвилинки

(Ірина Федиши - Україна)


Молодці, чудово, браво!

 

VI. Практична робота за комп’ютером.

Пам’ятайте! Якщо не дотримуватись правил техніки безпеки та поведінки, робота за комп’ютером може завдати шкоди вашому здоров’ю.

(демонстраційне відео)

 Практична робота 1 на стор 46 (Коршунова, Завадський)

 

  1. Покажіть вчителю виконану роботу.
  2. Зробити фото екрану монітора за допомогою магічної клавіші**
  3. Відкрити фото екрану за допомогою програми Paint **

 

** - за бажанням, якщо все виконано

 

https://learningapps.org/watch?v=p27z28myj01

https://learningapps.org/watch?v=pxit40jm301

https://learningapps.org/watch?v=phrewkrin01

 

VII. Підсумок уроку.

Закінчіть речення:

На уроці я дізнався (дізналась) про …

Найбільше мені запам’яталося …

В мене на уроці настрій був …

VIII. Домашнє завдання.

1. Опрацювати п. 5

2. Зробити фото з бабусею (дідусем). Допомогти бабусі (дідусю) навчитися створювати папки на комп’ютері та зберегти фото!

3. Використати QR- код або   join.naurok.ua

ДОДАТКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Операції з файлами та папками

Операції

Дії

  • Перейменовувати

(на назві) ПКМ (контекстне меню)- Перейменувати – ввели назву - Enter

  • Копіювати

(на назві) ПКМ (контекстне меню)- Копіювати – відкрити Папку, куди необхідно помістити – ПКМ – Вставити (або Ctrl+V)

  • Переміщувати

ПКМ (контекстне меню)- Вирізати - відкрити Папку, куди необхідно помістити – ПКМ – Вставити (або Ctrl+V)

  • Створювати

ПКМ (контекстне меню)- Створити - Папку

  • Видаляти

Кнопки  Delete   або  Backspace

  • Відновлювати

(з Корзини ) Корзина – знайти необхідну папку або файл – виділити – ПКМ – Відновити об’єкт

  • Створювати ярлик

(на назві) ПКМ (контекстне меню) Створити ярлик

  • Здійснювати пошук

Пуск – ввести назву у рядок пошуку - Enter

(шаблон конспекту учням роздати )

ШИМА

 

НІМОТОР

 

РЕПРИНТ

 

СТИКДЖОЙ

 

ЛОКОНКИ

 

ВІЛАКАТУРА

 

КАСНЕР

 

НОФОРКІМ

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Москалюк Ольга Віталіївна
    У документі є посилання на слайди, але самих слайдів немає. Цікаво розроблений урок. Було б ідеально, якби ще додали саму презентацію.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
19 жовтня 2019
Переглядів
4434
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку