Файли, папки та операції над ними.

Про матеріал
Розділ «Інформаційні процеси та системи» Тема: Файли, папки та операції над ними. Цілі: • Формування предметних компетентностей: o формування в учнів поняття файлу та каталогу (папки); o вчити відкривати потрібну папку, переглядати список імен файлів та папок, закривати папку; o виконувати операції над об’єктами з використанням миші: вибирати, переглядати. • Формування ключових компетентностей: o формувати вміння аналізувати, порівнювати, установлювати аналогії, діяти за алгоритмом; o сприяти вихованню свідомого ставлення до навчання, акуратності, організованості та відповідальності, коректності та тактовності під час роботи. Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
Перегляд файлу

Розділ «Інформаційні процеси та системи»

Тема: Файли, папки та операції над ними.

Цілі:

  • Формування предметних компетентностей:
    • формування в учнів поняття файлу та каталогу (папки);
    •  вчити відкривати потрібну папку, переглядати список імен файлів та папок, закривати папку;
    •  виконувати операції над об’єктами з використанням миші: вибирати, переглядати.
  • Формування ключових компетентностей:
    •  формувати вміння аналізувати, порівнювати, установлювати аналогії, діяти за алгоритмом;
    • сприяти вихованню свідомого ставлення до навчання, акуратності, організованості та відповідальності, коректності та тактовності під час роботи.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютер, підручник, картки з практичними завданнями,QR-код з ДЗ,  інструкція з безпеки життєдіяльності в кабінеті інформатики.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Доброго ранку, діти! Ви готові до уроку інформатики? Отже, ви готові до співпраці!

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Робота в групах (2 групи).

Завдання першій групі

Заповни пропущені слова в реченнях, використовуючи підказку

Розповідь з пропусками

Після завантаження комп’ютера на екрані монітора з’являється зображення, яке називається ... . В нижній частині знаходяться кнопка ... та Панель .. На Робочому столі розміщені маленькі картинки, які називають ... . Так, приклад, піктограма, ... призначена для доступу до дисків та інших пристроїв, підключених до комп’ютера, піктограма... для відкриття папки, що містить створені файли, а у ... відправляють дані, які вже непотрібні користувачу. Окрім кнопки ... на Панелі... розташований ... та мовна ... . Якщо клацнути … кнопкою миші, наприклад, значок папки, відкриється ... меню з переліком команд, які можна виконувати з цією папкою.

(Пуск, контекстне, завдань, Мої документи, правою, Робочий стіл, піктограма, Мій комп’ютер, Кошик, панель, годинник)

Робота в групах (4 групи).

Завдання

Розгадайте кросворд. Визначте та запишіть слово, яке буде отримане в зафарбованих клітинках. Що воно означає?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

  1.               Пристрій введення даних. (Клавіатура)
  2.               Людина, що створює комп’ютерні програми. (Програміст)
  3.               Кнопка, що відкриває Головне меню. (Пуск)
  4.               Список команд, які користувач може виконати в цей момент. (Меню)
  5.               Заздалегідь складений набір команд для здійснення інформаційних процесів у комп’ютері. (Програма)

Слово у зафарбованих клітинках: _____________________ (вікно)

Його значення: ____________________________________________________

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Окрім основних піктограм, на робочому столі можуть бути розміщені ярлики, папки та файли. Вигляд робочого столу залежить від користувача. Як ви вважаєте, чому в одних користувачів ми бачимо лише декілька об’єктів на робочому столі, а в інших зайнятий весь стіл? Яким чином можна компактно «сховати» на робочому столі файли, з якими ми часто працюємо?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Подібно до того, як в бібліотеці зберігаються книги, журнали, газети, так і в комп’ютері зберігаються різні дані. Щоб знайти потрібний об’єкт треба знати його унікальне ім’я та місце його зберігання.  Найменшою одиницею зберігання даних на зовнішніх носіях є файл.

Мозковий штурм «Що таке файл?» Діти висловлюють свої думки усно

Можливий варіант відповідей: файл є в комп’ютері, це деякі дані, комп’ютер складається з файлів, файл це текстовий документ, файл це піктограма і т. д.

Пояснення вчителя з демонстрацією презентації.

План вивчення теми

  1. Поняття про файл, ім’я файлу. (Слайди 1- 6)
  2. Поняття про папку (каталог). (Слайди 7 – 10)
  3. Операції над файлами. (Слайд 11)
  4. Пристрої збереження даних. (Слайд 12 – 13)

2

  Файлова система – це частина операційної системи, що забезпечує управління файлами і папками на носіях даних.

Об’єктами файлової системи є файли і папки, у яких файли розміщуються, а також пристрої зберігання даних (жорсткі диски, флеш-накопичувачі тощо).

Копіювання – це створення повної, ідентичної копії вибраного об’єкта

Вирізання – це переміщення вибраного об’єкта в єдиному екземплярі

Буфер обміну – це частина пам’яті комп’ютера, призначена для тимчасового зберігання об’єктів, які необхідно перемістити або скопіювати

3

  Файл – це впорядкована сукупність даних певного типу, що розміщується на одному з носіїв і має ім’я.

У комп’ютері всі програми, тексти, зображення та інші дані зберігаються в окремих файлах.

4,5,6,7,8

 Кожен файл має ім’я.  Воно складається з власного імені та розширення, які відокремлюються крапкою.

Ім’я файлу — це набір символів, що може містити літери українського, англійського та інших алфавітів, цифри й інші символи, за винятком /\:*?”<>|.

Як правило розширення імені файлу містить 3-4 символи, які вказують на тип файлу

Ярлик — невеликий файл, призначений для доступу до об’єкта операційної системи без переходу до тієї папки, де цей об’єкт розміщено.

Завдання для учнів. 9

Порівняйте два робочих столи. Проаналізуйте і дайте відповіді на запитання: «Навіщо створювати папки? Що можна сказати про господарів цих робочих столів?»

10

Роздати заготовки конспекту з підказками

V. Проведення фізкультхвилинки

(Ірина Федиши - Україна)


Молодці, чудово, браво!

 

VI. Практична робота за комп’ютером.

Пам’ятайте! Якщо не дотримуватись правил техніки безпеки та поведінки, робота за комп’ютером може завдати шкоди вашому здоров’ю.

(демонстраційне відео)

 Практична робота 1 на стор 46 (Коршунова, Завадський)

 

  1. Покажіть вчителю виконану роботу.
  2. Зробити фото екрану монітора за допомогою магічної клавіші**
  3. Відкрити фото екрану за допомогою програми Paint **

 

** - за бажанням, якщо все виконано

 

https://learningapps.org/watch?v=p27z28myj01

https://learningapps.org/watch?v=pxit40jm301

https://learningapps.org/watch?v=phrewkrin01

 

VII. Підсумок уроку.

Закінчіть речення:

На уроці я дізнався (дізналась) про …

Найбільше мені запам’яталося …

В мене на уроці настрій був …

VIII. Домашнє завдання.

1. Опрацювати п. 5

2. Зробити фото з бабусею (дідусем). Допомогти бабусі (дідусю) навчитися створювати папки на комп’ютері та зберегти фото!

3. Використати QR- код або   join.naurok.ua

ДОДАТКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Операції з файлами та папками

Операції

Дії

  • Перейменовувати

(на назві) ПКМ (контекстне меню)- Перейменувати – ввели назву - Enter

  • Копіювати

(на назві) ПКМ (контекстне меню)- Копіювати – відкрити Папку, куди необхідно помістити – ПКМ – Вставити (або Ctrl+V)

  • Переміщувати

ПКМ (контекстне меню)- Вирізати - відкрити Папку, куди необхідно помістити – ПКМ – Вставити (або Ctrl+V)

  • Створювати

ПКМ (контекстне меню)- Створити - Папку

  • Видаляти

Кнопки  Delete   або  Backspace

  • Відновлювати

(з Корзини ) Корзина – знайти необхідну папку або файл – виділити – ПКМ – Відновити об’єкт

  • Створювати ярлик

(на назві) ПКМ (контекстне меню) Створити ярлик

  • Здійснювати пошук

Пуск – ввести назву у рядок пошуку - Enter

(шаблон конспекту учням роздати )

ШИМА

 

НІМОТОР

 

РЕПРИНТ

 

СТИКДЖОЙ

 

ЛОКОНКИ

 

ВІЛАКАТУРА

 

КАСНЕР

 

НОФОРКІМ

 

 

 

1

 

doc
Додано
19 жовтня
Переглядів
163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку