Філворди (угорські кросворди) з фізики для 7 класу .

Про матеріал
Філворди (угорські кросворди) з фізики для 7 класу . Розгадування кросвордів – це цікаве заняття або хобі для багатьох людей, приємна і корисна розвага, а також один із способів згаяти довгу дорогу. Завдяки різноманітності видів кросвордів кожен може знайти головоломку собі до душі. Угорський кросворд – досить оригінальна і цікава розвага. Цей різновид носить назву «філворд». Угорський кросворд – це прямокутне поле з уже написаними буквами, які і складають відповіді.
Перегляд файлу

Філворди  (угорські кросворди) з фізики для 7 класу .

 Розгадування кросвордів – це цікаве заняття або хобі для багатьох людей, приємна і корисна розвага, а також один із способів згаяти довгу дорогу. Завдяки різноманітності видів кросвордів кожен може знайти головоломку собі до душі.                                                                                                                                            Угорський кросворд – досить оригінальна і цікава розвага. Цей різновид носить назву «філворд». Угорський кросворд – це прямокутне поле з уже написаними буквами, які і складають відповіді.                                                         При розгадуванні угорських кросвордів потрібно вписувати відповіді в прямокутник з розставленими літерами. Точніше, не вписувати, а знаходити і  викреслювати. У філворді слова можуть змінювати напрямок і згинатися, як завгодно, але при цьому перетинатися один з одним вони не повинні взагалі – одна буква знаходиться тільки в одному слові. В угорському кросворді немає заштрихованих клітин, а всі букви вже наведені. Необхідно відшукати слова, до яких даються визначення; слова можуть ламатися в будь-якому напрямку по вертикалі або горизонталі, але не по діагоналі. Після ви креслення всіх слів порожніх клітин залишитися не повинно.

 В простих філвордах до відповідей даються підказки  - визначення або малюнки (формули). У складніших вказано тільки кількість слів і їх тематика.                                                                                                                                                                                       Для зацікавленості учнів та урізноманітнення форм роботи на уроках фізики можна запропонувати школярам розгадати філворди по відповідних темах.

 Філворди для розгадування.

Підручник.Фізика: підруч. для 7 кл. загальноосв. навч. закл. / В. Г. Бар’яхтяр, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.. – Х.: Вид-во «Ранок», 2015.

 

1.Філворд по темі «Фізика – наука про природу. Фізичні тіла і явища.»

Після вивчення $1 «Фізика – наука про природу. Фізичні тіла та фізичні явища» можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.                                                                                                                                                          Філворд складається з клітин, у яких вже присутні букви відповідей. Кожна відповідь являє собою ланцюжок клітин. Слова-відповіді не перетинаються і не  мають спільних клітин з іншими словами.

Завдання. Учні одержують таблиці по варіантах. Потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.

П

Р

И

А

Р

І

С

А

Н

Р

Е

Т

О

Т

В

З

О

Л

И

Н

А

С

О

Д

Ь

В

П

О

Т

М

Е

Ч

О

Е

Л

В

А

Р

Я

В

И

Щ

О

Т

Е

Р

І

Я

А

.

1.Сучасна назва давньої  «науки про природу», яка згодом розпалася на окремі дисципліни. (Природознавство).                                                                                                  2. Засновником фізики вважається давньогрецький філософ … . (Арістотель).                                                                                                                                                                        3. Все те, що нас оточує, називається … . (Матерія).                                                                                    4. Один із видів матерії. (Речовина).                                                                                                                5. Ще один вид матерії. (Поле).                                                                                                                              6. Вони є механічні, звукові, теплові, електромагнітні, світлові. (Явища).

 Закреслені слова: природознавство, Арістотель, матерія, речовина, поле, явища.             

Відповідь.

Закреслені слова: природознавство, Арістотель,  матерія, речовина, поле, явища.

П

Р

И

А

Р

І

С

А

Н

Р

Е

Т

О

Т

В

З

О

Л

И

Н

А

С

О

Д

Ь

В

П

О

Т

М

Е

Ч

О

Е

Л

В

А

Р

Я

В

И

Щ

О

Т

Е

Р

І

Я

А

 

2.Філворд по темі  «Будова речовини. Молекули. Атом.»

 Після вивчення $2 «Будова речовини. Молекули. Атом.» можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.                                                                      Завдання. Учні одержують таблиці по варіантах. Потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.

Ф

И

М

О

Л

Е

К

І

Н

А

Т

О

М

У

З

И

М

Е

Л

Е

Л

И

В

І

Р

Т

К

А

К

О

К

О

Н

А

Н

А

Ч

Р

Й

О

Н

И

Р

Е

О

С

В

І

Т

 

  1. Природнича наука, яка вивчає найзагальніші закономірності явищ природи, властивості та будову матерії, закони її руху. (Фізика)
  2. З її « побудовані»  усі фізичні тіла. (Речовини)
  3. Кожна … - це певна комбінація атомів. (Молекула)
  4.  Частинка, яку містить молекула. (Атом)
  5. Світ молекул, атомів і їхніх складників називають … . (Мікросвіт)
  6. Атом являє собою ядро, оточене легкими частинками - … . (Електронами)
  7. Якщо атом втратив один або кілька електронів, то атом перетворюється на позитивний … . (Йон)

 

Закреслені слова: фізика, речовини, молекула, атом, мікросвіт, електронами, йон..             

Відповідь.

Ф

И

М

О

Л

Е

К

І

Н

А

Т

О

М

У

З

И

М

Е

Л

Е

Л

И

В

І

Р

Т

К

А

К

О

К

О

Н

А

Н

А

Ч

Р

Й

О

Н

И

Р

Е

О

С

В

І

Т

 

3.Філворд  по темі  «Фізичні величини. Вимірювання фізичних величин».

Перед оголошенням теми уроку «Фізичні величини. Вимірювання фізичних величин»  можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.                                                                                                                                                                                      Прийом «Дешифрувальники».                                                                                                                 Видатний французький математик Франсуа Вієт (154-16030, який удосконалив теорію рівнянь, був прекрасним дешифрувальником. Під час війни між Францією та Іспанією іспанці застосовували для таємного листування дуже складний шифр. Вієту доручив король знайти ключ до шифру. Він працював днями і ночами протягом двох тижнів, доки поставлена задача не була розв’язана. Він не тільки розгадав шифр із 500 символів. Але і вказав спосіб, як слідкувати за всіма його змінами.              Результат пошуку зображень за запитом "франсуа Вієт"                                                                                                                             

Ось зараз і ви побуваєте у ролі дешифрувальника. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться.                                                                                    1.Процес самовільного проникнення молекул (атомів, йонів) однієї речовини між молекулами (атомами, йонами) іншої речовини. (Дифузія)                             2. Припущення про досліджуване явище. (Гіпотеза)                                                                      3. Якщо до атома приєднались один або кілька електронів, то атом перетворюється на негативний … . (Йон)                                                                                                                4. Фізичне … - об’єкт із однієї речовини, який має зовнішню границю. (Тіло)                           

5. Фізика - … про природу. (Наука)

 Завдання. Учні одержують таблиці по варіантах. Потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх. Прочитати утворені слова.                           

Ф

Г

І

П

О

Т

І

З

И

А

З

Е

З

І

Я

Ч

Н

І

У

В

Е

Н

А

У

Ф

Й

Л

И

Ч

К

И

О

Т

О

И

А

Д

Н

І

Л

Н

И

 

Закреслені слова: дифузія, гіпотеза, йон, тіло, наука.

Відповідь.  

Ф

Г

І

П

О

Т

І

З

И

А

З

Е

З

І

Я

Ч

Н

І

У

В

Е

Н

А

У

Ф

Й

Л

И

Ч

К

И

О

Т

О

И

А

Д

Н

І

Л

Н

И

 

Учні читають у клітинках слова «фізичні величини».

4. Філворд по темі  « Вимірювання фізичних величин».

Після вивчення теми уроку «Фізичні величини. Вимірювання фізичних величин»  можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.               Завдання. Учні одержують таблиці по варіантах. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.

Ц

А

С

Е

К

У

І

Н

К

Р

А

Н

М

Е

Т

Р

Т

Д

В

Р

І

Н

А

И

П

М

Е

І

О

М

Ь

Н

А

М

Р

І

Р

Ю

В

І

К

 

1.Одиниця вимірювання часу. (Секунда)

2. … поділки шкали вимірювального приладу. (Ціна)

3.Для запису великих значень фізичних величин використовують … одиниці. (Кратні)

5.Одиниця довжини у міжнародній системі одиниць.  (Метр)

6.Значення фізичних величин одержують шляхом  . (Вимірювань)

7. Яке потрібно зробити вимірювання, щоб значення фізичної величини отримати відразу. (Пряме)

8. Префікс для утворення назв частинних одиниць, значення якого в перекладі «малий». (Мікро)             

Закреслені слова:ціна, секунда, кратні, метр, мікро, вимірювань, пряме.

Відповідь.   

Ц

А

С

Е

К

У

І

Н

К

Р

А

Н

М

Е

Т

Р

Т

Д

В

Р

Я

Н

А

И

П

М

Е

І

О

М

Ь

Н

А

М

Р

І

Р

Ю

В

І

К

 

5. Філворд по темі  «Механічний рух».

 Після вивчення розділу 2   «Механічний рух» можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.                                                                                                                 Завдання. Учні одержують таблиці по варіантах. За записаними формулами  потрібно відгадати назву фізичної величини і її викреслити у даній таблиці.

  1. =
  2. =t.
  3. t=.
  4. T=.
  5. n=.
  6. R=

 

Ш

Ш

В

И

Ч

А

С

Л

Я

Х

Д

П

Е

Р

Ч

А

С

К

Д

І

О

Т

О

Т

І

С

Т

Ь

А

Р

А

Д

І

У

С

 

Відповідь.

Ш

Ш

В

И

Ч

А

С

Л

Я

Х

Д

П

Е

Р

Ч

А

С

К

Д

І

О

Т

О

Т

І

С

Т

Ь

А

Р

А

Д

І

У

С

 

  1. Швидкість.
  2. Шлях.
  3. Час.
  4. Період.
  5. Частота.
  6. Радіус.

 

6.Філворд по темі  «Сила. Види сил.»

 Після вивчення матеріалу частини І   «Сила. Види сил.» можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.                                          .

 Завдання. Учні одержують таблиці по варіантах. За записаними формулами  потрібно відгадати назву фізичної величини і її викреслити у даній таблиці.

  1. P=mg.
  2. =.
  3. =.
  4. =
  5. =.
  6. =I-ℓₒI.
  7. =.
  8. .

П

Р

И

С

К

О

Р

Е

Н

О

В

Ж

Е

Н

Н

Я

Я

Н

Д

В

І

Л

Ь

Н

О

Г

О

И

Ж

О

Р

С

Т

К

І

С

В

П

А

Д

І

Н

Н

Я

Т

У

С

Т

И

Н

А

В

А

Ь

Г

Н

Ь

Ю

Т

О

Н

Г

А

М

А

С

А

О

Б

Є

М

 

Відповідь.

  1. Вага.
  2. Густина.
  3. Об’єм.
  4. Маса.
  5. Жорсткість.
  6. Видовження.
  7. Прискорення вільного падіння.
  8. Ньютон.

 

П

Р

И

С

К

О

Р

Е

Н

О

В

Ж

Е

Н

Н

Я

Я

Н

Д

В

І

Л

Ь

Н

О

Г

О

И

Ж

О

Р

С

Т

К

І

С

В

П

А

Д

І

Н

Н

Я

Т

У

С

Т

И

Н

А

В

А

Ь

Г

Н

Ь

Ю

Т

О

Н

Г

А

М

А

С

А

О

Б

Є

М

 

7.Філворд по темі  «Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл.»                 Після вивчення матеріалу частини ІІ  розділу ІІІ  «Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл.» можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.                                                                                                                                                           Завдання. Учні одержують таблиці по варіантах. За записаними  твердженнями  потрібно відгадати назву фізичної величини і її викреслити у даній таблиці.

  1. ….. – це фізична величина, яка характеризує результат дії сили і дорівнює відношенню сили , що діє перпендикулярно до поверхні, до площі цієї поверхні. (Тиск)
  2. Одиниця тиску. (Паскаль)
  3. Тиск нерухомої рідини називають … тиском. (Гідростатичним)
  4. Тиск повітря на поверхню Землі та на всі тіла поблизу неї називають  … тиском. (Атмосферним )
  5. Як називають посудини, які з’єднані між собою в нижній частині так, що між ними може перетікати рідина. (Сполучені)
  6. Прилади для вимірювання тиску рідин і газів називаються … . (Манометри)

 

І

Д

Р

О

С

Т

А

Т

И

Г

М

О

С

Ф

Е

Р

Н

Ч

А

Т

С

П

О

Л

У

И

Н

И

С

К

І

Н

Е

Ч

М

И

Т

П

А

С

К

А

Л

Ь

М

М

А

Н

О

М

Е

Т

Р

И

 

Відповідь.

Закреслені слова: тиск, паскаль, гідростатичним, атмосферним, сполучені, манометри .

 

І

Д

Р

О

С

Т

А

Т

И

Г

М

О

С

Ф

Е

Р

Н

Ч

А

Т

С

П

О

Л

У

И

Н

И

С

К

І

Н

Е

Ч

М

И

Т

П

А

С

К

А

Л

Ь

М

М

А

Н

О

М

Е

Т

Р

И

 

8.Філворд  по темі  «Механічна робота. Потужність.»

 Після вивчення $30-31 «Механічна робота. Одиниці роботи. Потужність.» можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.              Завдання. Учні одержують таблиці по варіантах. Потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.

  1. Позначення Міжнародної системи одиниць (яку називають Система Інтернаціональна. (СІ)
  2. Яким словом зазвичай називають корисну дію людини або якогось механізму. («Робота»)
  3. Одиниця роботи в СІ. (Джоуль)
  4. Робота є величиною … . (Скалярною)
  5. Для характеристики швидкості виконання роботи використовують фізичну величину … . (Потужність)
  6. Одиниця потужності в СІ. (Ват)

 

Н

І

С

Т

Ь

Д

Ж

С

К

А

Л

Ж

У

О

Н

Р

Я

О

Т

Ю

Р

С

В

У

О

Б

О

І

А

Л

П

О

Т

А

Т

Ь

 

Закреслені слова: джоуль, скалярною, потужність, ват, СІ, робота.

Відповідь.

Н

І

С

Т

Ь

Д

Ж

С

К

А

Л

Ж

У

О

Н

Р

Я

О

Т

Ю

Р

С

В

У

О

Б

О

І

А

Л

П

О

Т

А

Т

Ь

 

docx
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 1. Фізика - наука про природу
Додано
8 лютого 2020
Переглядів
1374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку