Урок-гра "Ринок"Фінансова грамотність у 6 класі

Про матеріал
Урок -гра (2 урока) На першому уроці проводиться гра, на другому виконується розрахунки за допомогою програми ЕКСЕЛЬ Заняття будується на основі гри «Ринок яблук», в якій моделюється робота конкурентного ринку. Ця гра демонструє, як під впливом попиту та пропозиції встановлюється рівновага на ринку.
Перегляд файлу

Урок - ділова гра "Ринок" при вивченні теми "Табличні розрахунки на комп'ютері. Принципи роботи з ЕТ"

Мета:Змоделювати реальну ринкову ситуацію за допомогою проведення ділової гри "Ринок";

Продемонструвати учням механізми формування цін на товари; виховувати підприємницькі якості особистості;

Провести обробку результатів гри за допомогою електронних таблиць; напрацювати навички введення і редагування даних в табличному процесорі під час практичної роботи за комп'ютерами;

Побудувати криві попиту і пропозиції і визначити середню ринкову ціну.

План уроку:

  1. Організаційний момент (2 хв).
  2. Перевірка домашнього завдання - усне опитування по теорії (5 хв).
  3. Проведення ділової гри "Ринок" (13 хв).
  4. Комп'ютерна обробка матеріалів + перевірочна робота (на листочках) (15 хв).
  5. Підсумки, завдання додому (5 хв).

Необхідні навички: учні повинні вміти вводити редагувати дані різних типів електронних таблицях, користуватися стандартними функціями, копіювати дані і формули.

Правила гри "Ринок" взяті з навчального комплекту методичних матеріалів "Прикладна економіка" фірми Junior Achievement (в оригіналі гра називається "The JA Market Game").

Необхідно на базі одного класу змоделювати ринкову ситуацію, де половина учнів - продавці, а інша частина - покупці. Мета кожного гравця - відповідно купувати за мінімальною ціною і продавати за максимальною. Моделювання попиту і пропозиції забезпечується за допомогою двох наборів карток продавців і покупців. Кожен гравець в процесі гри отримує свою картку, знаходить клієнта, здійснює операцію, здає картку і отримує нову. У цих картках зазначена рекомендована ціна продажу (або купівлі) одного і того ж товару. Товар можна продати (або купити) і вище і нижче рекомендованої ціни. Потім розраховується прибуток або збитки як різниця між рекомендованою ціною на картці і реальною ціною угоди.

Скільки карток з тієї чи іншої ціною беруть участь в грі - гравцям невідомо. Ціни купівлі / продажу на картках розподілені від 14 до 25 гривень. На лицьовій стороні картки напис:

Картка покупця                          і                              Картка продавця.

Вам необхідно купити партію товару. Намагайтеся заплатити якомога менше. Ви не повинні платити продавцеві більше 18 гривень за кг., Тому що інакше покупка вам принесе збиток.

Ви продаєте товар. Намагайтеся продати його якомога дорожче. Ви не повинні продавати дешевше 19 гривень за кг., Тому що інакше угода вам принесе збиток.

Розподіл близько до нормального і представлено в таблиці. Картки перемішані, і таким чином досягається наближення до ситуації на ринку.

 Таблиця розподілу кількості карток з різною ціною.

 

Кількість карток із  ціною

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

Для продавців

0

3

6

15

12

15

12

6

6

3

3

3

Для покупців

3

6

6

9

12

18

12

6

6

3

3

0

Кількість карток для продавців і покупців однакова - 84.

1. Проведення гри.

Адміністратор ринку: Вчитель.

Покупці і продавці: Учні.

Розбити клас на дві групи: продавці і покупці.Розповісти про правила гри, пояснити мету та завдання. Роздати всім листи обліку угод та пояснити як їх заповнювати.

Лист обліку угод продавця/покупця: Для кожного учасника гри роздрукувати листок контролю угод

Імя покупця / продавця ___________________________

Ціна на карточці

Ціна угоди

Ім’я партнера

прибуток

збиток

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

Проведення гри:

Оголосіть про відкриття ринку.

  • Учні повинні підходити до адміністратора ринку, отримувати відповідні картки продавця і покупця.
  • Кожен учень, вступаючи в гру, виходить на ринок і оголошує ціну, яка є найбільш вигідною для нього, знаходить партнера з прийнятною ціною. Відбувається торг і відбувається угода за договірною ціною. Природно, що продавці намагаються продати товар якомога дорожче, а покупці купити якомога дешевше. Ціни угод можуть бути лише цілими числами.
  • Обидва учасники угоди повинні заповнити свої чек листи, потім підійти до адміністратора ринку, здати відіграні картки і отримати нові (старі картки не беруть участь більше в грі). Відзначити угоду у відомості реєстрації угод (на стенді).
  • Гра закінчується, коли відіграють всі картки.

Оголосити: "Ринок закритий".

Учитель повинен заповнити відомість обліку карток, які вийшли на ринок (в разі якщо не зіграли всі картки).

2.Опрацювання результатів гри. Практична робота за комп'ютерами.

Результатом проведеної гри є:

  • Листи обліку угод продавців і покупців.
  • Відомість обліку карток.
  • Відомість реєстрації угод.

Кожен учень за комп'ютером оформляє таблицю обліку угод. Для обробки результатів використовується програма MS EXCEL.

Аналіз результатів результатів учнів полягає в створенні на комп'ютері таблиці - точної копії листа обліку угод. Числові результати гри переносять в ЕТ вручну. Якщо комп'ютерів менше ніж учнів, то продавець і покупець працюють за одним комп'ютером і разом створюють два листа (дві таблиці).

  • Значення стовпця розраховують за формулою: = СЗ-ВЗ для продавців і = ВЗ-С3 для покупців. Ця формула легко копіюється вниз, будь-яким способом, забезпечуваним ЕТ.
  • Від’ємний результат в стовпці "прибуток / збитки" говорить про збитки.
  • Підсумок для стовпчика D підраховується підсумок всієї ринкової сесії (= СУММ (діапазон)). Потім можна запропонувати додатково розрахувати такі значення:
    • Мінімальну і максимальну ціну товару на картці.
    • Мінімальну і максимальну ціну угоди.
    • Середню ціну угод.
  • Поки учні працюють за комп'ютером, двоє людей будують графік попиту і пропозицій на дошці. Матеріалом для розрахунку служать заздалегідь приготовані відомості потенційної кількості пропозицій і попиту за відповідними цінами (ці відомості пропонує викладач).
  • Суть розрахунку попиту і пропозиції в наступному. Продавати товар за високою ціною (15 рублів) готові всі продавці, так як це дозволить отримувати максимальний прибуток. Мета всіх продавців продати товар дорожче, ніж це зазначено на картці. Отже, пропозиція в точці найбільшої ціни створять всі продавці, які вийшли на ринок. Пропозиція наростає від продавців з малою ціною до продавців з великою. Попит на противагу пропозицією наростає від великої ціни до малої, так як купити товар нижче своєї ціни хочуть всі покупці, для них це прибуткова справа.

Ціна товару.

 

Кількість потенційних Продавців

Кількість потенційних Покупців.

Кількість реальних Угод.

14

0

300

0

15

12

296

6

16

33

275

17

17

94

2544

38

18

141

255

47

19

196

185

83

20

233

121

53

21

255

72

34

22

275

49

15

23

282

24

7

24

291

13

0

25

300

0

0

Ці криві будуються в одній площині. Точка перетину цих кривих в точці з середньою ціною.

Додаткові завдання:

Обчисліть середній прибуток кожного продавця / покупця. Середній прибуток = прибуток / кількість угод.

Побудувати гістограму розподілу прибутку на кожній угоді.

Провести сортування таблиці по стовпчику "прибуток / збиток".

Побудувати графік обліку реальних угод.

Кількість реальних угод

Підсумки уроку:

  • Виявити учня (ів) з максимальною кількістю операцій.
  • Виявити учня (ів) з максимальним прибутком.
  • Оголосити оцінки за роботу на уроці (усну відповідь + активність в грі "Ринок" + швидкість і чіткість роботи за комп'ютером).
  • Нагородити самого "щасливого підприємця".
  • Домашнє завдання:
  • Повторити, як будуються діаграми і графіки в середовищі EXCEL.
  • Скласти таблицю попиту і пропозицій для продажу морозива.

У додатку 1 представлені результати уроку.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Hnatyshyn Bohdan
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
1065
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку