Фізичний квест 10 клас «Як козаки сіль купували»

Про матеріал

Даний позакласний захід розроблено у вигляді квесту.

Має мету:

-Сприяти розвитку інтелектуальних здібностей учнів;

• підтримувати інтерес учнів до вивчення фізики;

• розвивати увагу, кмітливість, уяву, вміння працювати в групі

Тип заходу: активна гра-подорож за різними етапами, на яких необхідно виконати певне завдання й отримати підказку до наступного етапу.

До розробки заходу додаються додатки для ткожного етапу подорожі.

Перегляд файлу

 

ФІЗИЧНИЙ КВЕСТ

 10 клас

«Як козаки сіль купували»

Мета:

• Сприяти розвитку інтелектуальних здібностей учнів;

• підтримувати інтерес учнів до вивчення фізики;

• розвивати увагу, кмітливість, уяву, вміння працювати в групі

Тип заходу: активна гра-подорож за різними етапами, на яких необхідно виконати певне завдання й отримати підказку до наступного етапу.

Правила гри:

  1. Дискваліфікація за передавання відповіді іншій команді.
  2. Команди самі слідкують за часом відведеним для виконання одного завдання.
  3. Організатори слідкують за дотриманням правил.
  4. Завдання для переходу на наступне завдання дається тільки після розв’язання відповідного завдання або як автоперехід після відведеного для виконання завдання часу.
  5. Організатори не мають права давати автоперехід швидше ніж за вказаний у завданнях час.
  6. Організатори не мають права давати підказки та надавати допомогу командам.

 

Бере участь 7 команд по 3 учні, оскільки в класі 21 учень. У грі 8 турів – селищ, якими мандрують козаки Грай, Око і Тур купуючи сіль. Кожна команда, згідно маршрутного листа, проходить тур і набирає певну кількість «пудів солі». За кожну правильну відповідь учасники гри отримують по одному «пуду солі». Після закінчення гри підраховується їх загальна кількість і виявляється переможець.

Ведучий представляє всіх учасників гри. Потім знайомить з правилами гри, бажає удачі. Гра починається.

Хід заходу

Ведучий (вчитель): Шановні десятикласники! До вас звертаються козаки Грай, Око і Тур, які подорожують по селищах у пошуках солі. Мандрують вони,  орієнтуючись на Молочний шлях. Але, на жаль, небо затягнуте хмарами, а вони дуже поспішають. Мешканці селищ погодились показувати  дорогу козакам далі тільки за умови виконання їх завдань. Грай, Око і Тур звертаються до вас з проханням допомогти їм.  За кожну правильну відповідь мешканці готові віддати один пуд солі. Цікаво, скільки пудів солі назбирає кожна команда?

  1. Селище ЛОГІЧНЕ (Додаток А)

Ведучий.

 Шановні учні! Перше селище, де зупинилися козаки, називається Логічне. Його мешканці дали завдання скласти 11 слів, повязаних з фізикою, виключаючи зі слова одну букву або додаючи до слова одну букву. Максимальна кількість солі, яку можна отримати в цьому селищі 11 пудів. (кожна команда отримує

конверт № 1). На виконання завдання мешканці дають вам 5 хвилин.

  1. Ряд + о = _______
  2. Алмаз + п = ______
  3. Топка + о = _______
  4. Алиса – а = _______
  5. Кузов – о = ________
  6. Метро + е = _______
  7. Томат – т = _______
  8. Блок + а = ________
  9. Табор + а = _______

10.Нуклон – н = ______

11.Лапа + м =________

Після закінчення часу або в разі виконання завдання раніше вказаного часу команди віддають картку членам журі для оцінювання.

 

  1. Селище Смачне.

Ведучий.

  Шановні учні! Наші козаки доїхали до наступного селища  Смачне. Зупинились на ночівлю у діда та баби. А вони  такі убогі, що нічого в них нема. От  дожилися уже до того, що не стало в них і хліба – їсти нічого. Дід і каже:

- Бабусю! Піди у хижку, назмітай у засіках борошенця та спечи мені колобок.

Затопила баба піч, сходила у хижку і принесла наметеного по засіках борошна в на четверту частину заповненому відрі циліндричної форми  діаметром 15 см і висотою 30 см. Замісила тісто і спекла колобка. Визначте його вагу, вважайте, що густина борошна становить 640 кг/.  Результат заокругліть до цілих. Отримана відповідь буде номером кабінету, на дверях якого вас чекає наступне завдання.  Покажіть отриманий результат членам журі та швидше рухайтесь далі.

 (Додаток Б).

У разі правильного виконання завдання, учні отримують номер кабінету (№ 34), на дверях якого міститься конверт з наступним завданням.

Якщо учні не розвязали задачу(або розв’язали некоректно), то члени журі, після відведеного на виконання задачі часу, кажуть їм номер кабінету, але вирушає група через 2 хвилини.

  1. Селище Допомоги (Додаток В)

Ведучий

  Наші козаки зупинились в селищі Допомоги. На ночівлю попросилися до бабусі. Вона має онука-пятикласника Данила. Данило звернувся за допомогою до козаків, але вони тільки розвели руками. Ви єдині,  хто може допомогти Данилу вирішити проблему й отримати сіль для козаків.

На конверті напис: «Шановні десятикласники! Я – пятикласник Данило.

Мені потрібна ваша допомога!!!»

У конверті лист: «Моя бабуся вже старенька і їй важко відкривати двері до комори, бо на них встановлена туга пружина. Вона попросила мене допомогти їй і дала мені дві такі самі пружини. Але як їх зєднати, я не знаю.

Якщо ви дасте мені слушну пораду, то я допоможу вам».

  1. К=2К  (каб. 20)
  2. К=  (каб. 12)
  3. К=К/2   (каб. 29)
  4. К=  (каб. 31)

Спостерігач (член журі) нараховує відповідні бали:

З першого разу вірно вказано на номер кабінету 12 – 4 «пуди солі»

З другого разу – 3 «пуди солі»

З третього разу – 2 «пуди солі»

З четвертого разу – 1 «пуд солі»

У разі правильного вирішення проблеми, учні отримують наступне завдання в конверті на дверях відповідного кабінету (каб. 12). Якщо вони дали Данилу неправильну пораду, то  прочитають в конвертах  на дверях відповідних кабінетів, що їм необхідно знову повернутися до попереднього кабінету та намагатися вирішити проблему зі з’єднанням пружин правильно.

4.Селище Спортсменів (Додаток Г)

 На дверях кабінету № 12 в конверті учні отримують нове завдання.

Наступним притулком для наших козаків стало селище Спортсменів. Коваль цього селища наказав козакам підстрибнути 10 разів й розрахувати час одного стрибка. Необхідне обладнання міститься в кабінеті (аркуші паперу, ручки, скакалка, мобільний телефон, який учні використають в якості секундоміру та калькулятору).

Спостерігач (член журі) слідкує за ходом  виконання завдання. 10 разів підстрибнути на скакалці, виміряти час стрибків. Розрахувати час одного стрибка за формулою: Т = t/N

У разі правильного вирішення проблеми, коваль ладен продати козакам 5  «пудів солі». Після виконання завдання група повертається до кабінету, з якого починала рух.

5.Селище Ребусів.

 На столі, за яким розташовувались учні на початку подорожі, лежать конверти з ребусами (Додаток Д). Це дає можливість отримати групам додаткові бали, поки чекаємо на прибуття інших груп.

hello_html_m9b4a584.png

 

 

 

hello_html_m5c00b531.png

 

 

 

 

hello_html_m4a746657.png

 

 

 

 

(генератор, лінза, радар)

Журі нараховує бали – «пуди солі» за кожну правильну відповідь.

За кожний правильно розгаданий ребус  - 1 «пуд солі».
6. Селище ЗАГАДОК  (Додаток Е)

Ведучий

  Мешканці цього селища дуже полюбляють розгадувати загадки. Тому вони пропонують козакам позмагатися  в обмін на сіль. Можна викупити для козаків

9 «пудів солі».  Загадки можна виводити на екран мультимедійної дошки або читати вголос (Додаток Е). 

  •         Дві сестри гойдалися, правди домагалися, а коли  домоглися, то зупинилися.
  •         Без рук, без ніг, під вікном стукає, у будинок проситься.
  •         Під склом сиджу, в один бік дивлюся.
  •         Живе без тіла, говорить без мови, ніхто його не бачить, а всякий чує.
  •         Що завжди ходить, а з місця не сходить.
  •         Тягнусь я тонким стовпчиком по трубці зі скла. Стискаюсь я від холоду, росту я від тепла.
  •         Спочатку - блиск, за блиском – тріск.
  •         І в вогні не горить, і в воді не тоне.
  •         Увечері на землю злітає, вночі на листі перебуває, вранці знову відлітає.

Учні записують відгадки на відповідні картки. Передають на перевірку журі. 

  1. Селище Аукціон

Ведучий

 Наступним етапом пошуку солі для козаків стало селище Аукціон. Голова цього селища запропонував козакам, в обмін на сіль, назвати терміни з теми «Сили. Взаємодія тіл». На це він надав 2 хвилини.

За кожні чотири  терміни голова селища пообіцяв по 1 «пуду солі».

Через 2 хвилини групи передають записані терміни членам журі.

  1. Селище Видатних людей

Ведучий:

 Нарешті козаки опинилися в останньому селищі своєї подорожі – селищі Видатних людей, яке розташоване на березі моря.

Перепочити вони зупинились у бібліотекаря цього селища. Він з радістю прийняв козаків, але з умовою, що вони назвуть видатних фізиків за підказками. Козаки востаннє просять вас їм допомогти. (На слайді виводяться по черзі висловлювання)

а) Прізвище дуже відомого вченого:

  • hello_html_3deb801d.pngВін - один з перших учених, які працювали на війну, і перша жертва війни серед людей науки.
  • Коло його наукових інтересів: математика, механіка, оптика, астрономія.
  • З одним із його відкриттів ми зустрічаємося майже кожного тижня.
  • Він сказав: "Дайте мені точку опори,  і я переверну Землю".
  • За легендою, йому належить вигук "Еврика!", який пролунав слідом за зробленим ним відкриттям.

Відповідь: Архімед.

б)  Прізвище дуже відомого вченого

  •            Він жив в IV столітті в Італії.
  •            hello_html_41918da7.pngЗаймався фізикою й астрономією. Вивчав рух тіл, відкрив закон коливань маятника, створив теорію простих механізмів.
  •            Створив перший телескоп (зорову трубу) і спостерігав за Місяцем і планетами, виявив супутники Юпітера, плями на Сонці і фази Венери.
  •            Підтримував і розвивав геліоцентричну теорію Коперника, за що переслідувався інквізицією. На суді публічно відрікся від своїх поглядів.
  •            Його називають "батьком" експериментальної фізики, людиною, від якої бере початок фізика як наука.     Відповідь: Галілей .

Ведучий.

 Ось і прийшов час повертатися козакам додому. Їм залишається тільки навантажити свої вози мішками з сіллю. Давайте дізнаємося у членів журі, яка група скільки «пудів солі»  допомогла назбирати козакам.

Підведення підсумків, подяка та нагороди від козаків.

 

Якщо члени журі затримуються з підрахуванням балів, то групам можна запропонувати виконати деякі з завдань, наведених нижче.

      9. Селище  РОЗУМНИКІВ

  1. На змаганнях з бігу один із учасників на заданій дистанції досяг швидкості

 9 м/с. З якою швидкістю під час бігу викидав він ступню кожної ноги?

Відповідь: При ходьбі і під час бігу кожна нога половину часу перебуває в русі, а половину часу  - нерухома. Це значить, ступня викидається зі швидкістю вдвічі більшою, ніж біжить спортсмен, тобто 18 м/с.

  1. У себе на рукаві пальто ви побачили дві сніжинки. Одна з сніжинок має складну різьблену форму. Яка з них впала з більшої, а яка з меншої висоти?

Відповідь: Чим складніше форма сніжинки, тим з більшої висоти вона впала, бо протягом всього часу її падіння триває процес кристалізації.

  1.         Дві посудини з водою поставили на вогонь. У одної з них внутрішня поверхня гладка, у іншої - шорстка. У якій посудині вода закипить швидше. Чи будуть термометри показувати однакову температуру, коли в цих посудинах закипить вода?

Відповідь: Вода швидше закипає в посудині з шорсткою поверхнею. Це пояснюється тим, що бульбашки пари швидше за все утворюються на виступаючих нерівних точках поверхні посудини і температура закипання рідини наближається до 100о. У посудині з дуже гладкою поверхнею утворення бульбашок не можливе, унаслідок чого вода закипає повільніше. Що ж стосується температури окропу, то вона однакова в обох випадках.

  1.         Ви зібралися снідати й налили у склянку кави. Але вас просять відлучитися на декілька хвилин. Що треба зробити, щоб при вашому поверненні кава була гарячою: налити в неї молоко відразу перед відходом або після, коли ви повернетеся. Чому?

Відповідь: Швидкість охолодження пропорційна різниці температур нагрітого тіла й навколишнього повітря. Тому слід відразу охолодити каву, вливши в неї молоко, щоб подальше охолодження відбувалося повільніше.

Перегляд файлу

Додаток Є

а) Прізвище дуже відомого вченого:

  • Він - один з перших учених, які працювали на війну, і перша жертва війни серед людей науки.
  • Коло його наукових інтересів: математика, механіка, оптика, астрономія.
  • З одним із його відкриттів ми зустрічаємося майже кожного тижня.
  • Він сказав: "Дайте мені точку опори і я переверну Землю".
  • За легендою, йому належить вигук "Еврика!", який пролунав слідом за зробленим ним відкриттям.

(Архімед)

 

б)  Прізвище дуже відомого вченого

  • Він жив в IV столітті в Італії.
  • Займався фізикою і астрономією. Вивчав рух тіл, відкрив закон коливань маятника, створив теорію простих механізмів.
  • Створив перший телескоп (зорову трубу) і спостерігав за Місяцем і планетами, виявив супутники Юпітера, плями на Сонці і фази Венери.
  • Підтримував і розвивав геліоцентричну теорію Коперника, за що переслідувався інквізицією. На суді публічно відрікся від своїх поглядів.
  • Його називають "батьком" експериментальної фізики, людиною, від якої бере початок фізика як наука.

(Галілей)

 

 

Перегляд файлу

Додаток А

Кількість карток з однаковим завданням відповідає кількості груп

  1. Ряд + о = _______
  2. Алмаз + п = ______
  3. Топка + о = _______
  4. Алиса – а = _______
  5. Кузов – о = ________
  6. Метро + е = _______
  7. Томат – т = _______
  8. Блок + а = ________
  9. Табор + а = _______

10.Нуклон – н = ______

11.Лапа + м =________

 

 

Правильні відповіді для журі. Кожна правильна відповідь -  1 пуд солі.

Ряд + о = ядро

Алмаз + п = плазма

Топка + о = оптика

Алиса – а = сила

Кузов – о = звук

Метро + е = метеор

Томат – т = атом

Блок + а = колба

Табор + а = работа

Нуклон – н = кулон

Лапа + м = лампа

 

 

Перегляд файлу

Додаток Б

Кількість карток відповідає кількості груп

 

Пішла баба, затопила піч і принесла наметеного по засіках борошна в на четверту частину заповненому відрі циліндричної форми  діаметром 15 см і висотою 30 см. Замісила тісто і спекла колобка.

Визначте його вагу, вважайте, що  густина борошна становить 640 кг/.

 

 

Результат заокругліть до цілих.

 

Отримана відповідь буде номером кабінету,

на дверях якого вас чекає наступне завдання.

 

 

 Покажіть отриманий результат членам журі та швидше рухайтесь далі.

 

 

 

 

Правильні відповіді для журі.  Максимальна кількість балів:

Отримана кінцева формула та розраховано вагу (10 «пудів солі»)

P=

Задача виконана по діям – 8 «пудів солі»

Задача виконана частково – 5 «пудів солі»

 

Перегляд файлу

Додаток В

 

      Напис на конверті:

 

Шановні десятикласники! Я – пятикласник Данило.

Мені потрібна ваша допомога!!!

 

 

В конверті лист:

 Моя бабуся вже старенька і їй важко відкривати двері до комори, бо на них встановлена туга пружина. Вона попросила мене допомогти їй і дала мені дві такі самі пружини. Але як їх зєднати, я не знаю. Якщо ви дасте мені слушну пораду, то я допомогу вам.

  1. К=2К  (каб. 20)
  2. К=  (каб. 12)
  3. К=К/2   (каб. 29)
  4. К=  (каб. 31)

 

 

Спостерігач (член журі) нараховує відповідні бали:

З першого разу вірно вказано на номер кабінету  – 4 «пуди солі»

З другого разу – 3 «пуди солі»

З третього разу – 2 «пуди солі»

З четвертого разу – 1 «пуд солі»

 

Перегляд файлу

Додаток Г

Напис на конверті:

 

Наші козаки опинилися в  селищі Спортсменів.

Коваль цього селища наказав козакам  стрибати.

 

Лист в конверті:

 

Коваль наказав підстрибнути 10 разів й розрахувати час одного стрибка.

 Необхідне обладнання міститься в кабінеті

(аркуші паперу, ручки, скакалка, мобільний тефон, який можна використати

 в якості секундоміру та калькулятору).

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Додаток Д

 

hello_html_m9b4a584.png

 

 

 

 

hello_html_m5c00b531.png

 

 

 

 

hello_html_m4a746657.png

 

 

 

 

 

  1. _____________________
  2. _____________________
  3. _____________________

 

 

 

Перегляд файлу

Додаток Е

 

  • Дві сестри гойдалися, правди домагалися, а коли  домоглися,

 то зупинилися.

  • Без рук, без ніг, під вікном стукає, в будинок проситься.
  • Під склом сиджу, в одну сторону дивлюся.
  •  Живе без тіла, говорить без мови, ніхто його не бачить, а всякий чує.
  • Що завжди ходить, а з місця не сходить.
  • Тягнуся я тонким стовпчиком по трубці зі скла. Стискаюсь я від холоду, росту я від тепла.
  • Спочатку - блиск, за блиском – тріск.
  • І в вогні не горить, і в воді не тоне.
  • Увечері на землю злітає, вночі на листі перебуває, вранці знову відлітає.

 

 

  1.  Ваги
  2. Вітер
  3. Компас
  4.  Луна
  5. Годинник
  6. Термометр
  7.  Блискавка, грім
  8. Лід
  9. Роса

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Селище загадок1. Дві сестри гойдалися, правди домагалися, а коли домоглися, то зупинилися. 2. Без рук, без ніг, під вікном стукає, в будинок проситься. 3. Під склом сиджу, в одну сторону дивлюся. 4. Живе без тіла, говорить без мови, ніхто його не бачить, а всякий чує.

Номер слайду 2

5. Що завжди ходить, а з місця не сходить.6. Тягнуся я тонким стовпчиком по трубці зі скла. Стискаюсь я від холоду, росту я від тепла. 7. Спочатку - блиск, за блиском – тріск. 8. І в вогні не горить, і в воді не тоне. 9. Увечері на землю злітає, вночі на листі перебуває, вранці знову відлітає.

Номер слайду 3

відповіді1. Ваги 2. Вітер3. Компас4. Луна 5. Годинник 6. Термометр 7. Блискавка, грім8. Лід 9. Роса

Номер слайду 4

Селище Видатних людей• Він - один з перших учених, які працювали на війну, і перша жертва війни серед людей науки. • Коло його наукових інтересів: математика, механіка, оптика, астрономія.• З одним із його відкриттів ми зустрічаємося майже кожного тижня. • Він сказав: "Дайте мені точку опори і я переверну Землю". • За легендою, йому належить вигук "Еврика!", який пролунав слідом за зробленим ним відкриттям.

Номер слайду 5

Архімед

Номер слайду 6

• Він жив в IV столітті в Італії.• Займався фізикою і астрономією. Вивчав рух тіл, відкрив закон коливань маятника, створив теорію простих механізмів.• Створив перший телескоп (зорову трубу) і спостерігав за Місяцем і планетами, виявив супутники Юпітера, плями на Сонці і фази Венери.• Підтримував і розвивав геліоцентричну теорію Коперника, за що переслідувався інквізицією. На суді публічно відрікся від своїх поглядів.• Його називають "батьком" експериментальної фізики, людиною, від якої бере початок фізика як наука.

Номер слайду 7

Галілей

zip
Додано
7 листопада 2018
Переглядів
1495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку