Фізика, 11 клас
(105 год, 3 год на тиждень)
Планування складено на основі: Навчальна програма з фізики для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту, профільний рівень), підготовлена авторським колективом під керівництвом Локтєва В.М., (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України № 1539 від 24.11. 2017 р.)
Підручник: В.Г. Бар’яхтр, Ф.Я. Божинова, С.О.Довгий, О.О. Кірюхіна Фізика 11 клас, Х.: Ранок, - 2019.
№ (ж) |
№ |
Тема уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Наскрізні змістові лінії
|
Ключові компетентності |
Дата |
Примітки |
|||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
0 |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Розділ І Електродинаміка Частина 1. ПОСТІЙНИЙ Електричний струм (20 год )
Ключові компетентності: 1. Спілкування державною мовою Уміння: описувати етапи проведення фізичного експерименту, використовуючи арсенал мовних засобів (терміни, поняття тощо); обговорювати проблеми природничого змісту, брати участь у дискусії. Ставлення: усвідомлення потреби вільного володіння державною мовою для грамотного висловлювання власної думки, особистісного розвитку, здійснення навчальної та професійної діяльності;розуміння значущості внеску учених-фізиків, зокрема українських, у розвиток світової науки; прагнення до самовдосконалення, збагачення, поповнення та систематичного вживання української природничо-наукової термінологічної лексики. 2. Математична компетентність Уміння: застосовувати математичні методи для опису, дослідження фізичних явищ і процесів, розв’язування фізичних задач, опрацювання та оцінювання результатів експерименту; розуміти й використовувати математичні методи для аналізу та опису фізичних моделей реальних явищ і процесів. Ставлення: усвідомлення важливості математичного апарату для опису та розв’язання фізичних проблем і задач. 3. Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння: усвідомлює як нові знання співвідносяться із наявними; висловлює судження про роль спостереження і досліду в пізнанні довкілля .Ставлення: розуміння власної відповідальності та відповідальності держави за стан довкілля і здоров’я людини і нації 4. Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: визначати можливі джерела інформації, відбирати необхідну інформацію, оцінювати, аналізувати, інформацію; використовувати сучасні пристрої для отримання, опрацювання, збереження, передачі та представлення інформації; дотримуватися правил безпеки в мережах та мережевого етикету. Ставлення: ціннісні орієнтири у володінні навичками роботи з інформацією, сучасною цифровою технікою; дотримання авторського права, етично-моральних принципів поводження з інформацією. 5. Уміння вчитися впродовж життя Уміння: ставити перед собою цілі й досягати їх, вибудовувати власну траєкторію розвитку; планувати, організовувати, здійснювати, аналізувати та коригувати власну навчально-пізнавальну діяльність; застосовувати набуті знання для оволодіння новими, для їх систематизації та узагальнення.Ставлення :ціннісні орієнтири у володінні навчально-пізнавальними навичками, допитливість і спостережливість, готовність до інновацій; позитивне емоційне сприйняття власного розвитку, отримання задоволення від інтелектуальної діяльності. 6. Ініціативність і підприємливість Уміння: застосовувати фізичні знання для генерування ідей та ініціатив щодо проектної діяльності, для вирішення життєвих проблем;прогнозувати вплив фізики на розвиток технологій, нових напрямів підприємництва;оцінювати можливість застосування набутих знань з фізики в майбутній професійній діяльності, для ефективного вирішення повсякденних проблем;ефективно організовувати власну діяльність. Ставлення: ціннісне ставлення до фізичних знань, результатів власної праці та праці інших людей;ініціативність, працьовитість, відповідальність як запорука результативності власної діяльності; 7.Соціальна й громадянська компетентності Уміння: активно працювати в групах, розподіляти ролі, оцінювати вклад власний та інших, приймати виважені рішення, які сприятимуть розв’язанню досліджуваної проблеми чи завдання, важливих для даного освітнього середовища, учнівського колективу; ефективно співпрацювати в команді над реалізацією навчального дослідницького проекту;визначати особистісні якості відомих учених-фізиків, що свідчать про їхню громадянську позицію, моральні якості. Ставлення: усвідомлення себе громадянином України; толерантне ставлення до точки зору іншої особи; оцінювання внеску українських та іноземних учених-фізиків і винахідників у суспільний розвиток; розуміння відповідальності за використання досягнень фізики для безпеки суспільства. 8. Обізнаність і самовираження у сфері культури Уміння :використовувати знання з фізики під час реалізації власних творчих ідей; виявляти фізичні явища та процеси у творах мистецтва.Ставлення: усвідомлення причетності до національної й світової культури через вивчення природничих наук і мистецтва; розуміння гармонійної взаємодії людини і природи. 9. Екологічна грамотність і здорове життя Уміння: застосовувати набуті знання та навички для збереження власного здоров’я та здоров’я інших; дотримуватися правил безпеки життєдіяльності в кабінеті фізики, під час виконання навчальних експериментів; визначати причинно-наслідкові зв’язки впливу сучасного виробництва, життєдіяльності людини на довкілля; аналізувати проблеми довкілля, визначати способи їх вирішення;оцінювати позитивний потенціал та ризики використання надбань фізики, техніки і технологій для добробуту людини й безпеки довкілля.Ставлення: готовність брати участь у природоохоронних заходах;самооцінка та оцінка поведінки інших стосовно можливих ризиків для здоров’я;ціннісне ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших людей, до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки;усвідомлення важливості ощадного природокористування, потенціалу фізичної науки щодо збереження довкілля. 10. Спілкування іноземними мовами Уміння: використовувати іншомовні навчальні та науково-популярні джерела для отримання інформації фізичного й технічного змісту, самоосвіти та саморозвитку; розуміти фізичні поняття та найуживаніші терміни іноземною мовою, використовувати їх в усних чи письмових текстах; описувати природничі проблеми іноземною мовою;спілкуватися на тематичних міжнародних форумах та у соціальних мережах із співрозмовниками з інших країн.Ставлення:зацікавленість інформацією фізичного й технічного змісту іноземною мовою; розуміння глобальності екологічних проблем і прагнення долучитися до їх вирішення, зокрема й за посередництвом іноземної мови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Первинний інструктаж з БЖ(безпеки життєдіяльності). Електричний струм, електричне коло. Постійний струм. Джерела струму. |
Знаннєвий компонент Оперує поняттями та термінами: електричний струм, джерело струму, закон Ома, шунт, додатковий опір, робота та потужність струму, вільні носії заряду, надпровідність, електроліз, закони електролізу, термоелектронна емісія, електронно-дірковий перехід. Діяльнісний компонент Розв’язує задачі на застосування знань про постійний струм, електричне поле, закону Ома для повного кола, закону Джоуля—Ленца. Складає прості електричні кола; вимірює силу струму, напругу, опір, ЕРС. Дотримується правил безпеки при застосуванні електричних пристроїв. Ціннісний компонент Оцінює результати застосування законів електричних законів в техніці, медицині та побуті, розуміє важливість вивчення цих законів |
Наскрізні змістові лінії: Екологічна безпека та сталий розвиток формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. Громадянська відповідальність сприятиме формуванню діяльного члена громади і суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям громадянської відповідальності у власній поведінці. Здоров'я і безпека прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище Підприємливість та фінансова грамотність націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння практичних аспектів фінансових питань |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
Визначення електричного опору кола з послідовним і паралельним з’єднанням провідників. Вимірювання в електричних колах, шунти та додаткові опори. |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
0 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Розв’язування задач |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Інструктаж з БЖ. Експериментальна робота №1. Перевірка законів послідовного і паралельного з’єднань провідників |
1 |
2 |
|
|
|
|
7 |
|
9 |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Робота та потужність електричного струму, теплова дія струму. |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Електрорушійна сила.(ЕРС) Закон Ома для повного кола |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Розв’язування задач |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Інструктаж з БЖ. Експериментальна робота 2. Вимірювання ЕРС і внутрішнього опору джерела струму |
1 |
2 |
|
|
|
|
7 |
|
9 |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Коротке замикання. Безпека під час застосування електричних пристроїв. |
1 |
2 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Порівняльна характеристика різних середовищ, через які може протікати електричний струм (металів, розчинів і розплавів електролітів, газів, плазми, напівпровідників): вільні носії заряду, залежність питомого опору від температури. Надпровідність |
1 |
|
3 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Електричний струм в металах. Інструктаж з БЖ Експериментальна робота 3. Вимірювання температурного коефіцієнта опору металу |
1 |
2 |
|
|
|
|
7 |
|
9 |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Електроліз, закони електролізу |
1 |
2 |
3 |
|
5 |
|
|
|
|
0 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Розв’язування задач |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Типи самостійного розряду в газах. Застосування електричного струму в різних середовищах |
1 |
2 |
3 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Термоелектронна емісія та струм у вакуумі, його застосування. Принцип дії електронно-вакуумних приладів на прикладі вакуумного діоду |
1 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Власна й домішкова провідність напівпровідників, електронно-дірковий перехід і його властивості. Напівпровідниковий діод. |
1 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Напівпровідникові технології та елементна база сучасної обчислювальної техніки. В.Є. Лашкарьов – перший дослідник p-n переходу. |
1 |
|
3 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Інструктаж з БЖ Експериментальна робота 4 Дослідження електричного кола з напівпровідниковим діодом |
1 |
2 |
|
|
|
|
7 |
8 |
9 |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Захист навчальних проєктів |
1 |
|
|
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Електродинаміка. Частина 1. Електричний струм |
1 |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Розділ І. Електродинаміка Частина 2. Електромагнетизм (14 год) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Магнітна взаємодія та магнітне поле. Індукція магнітного поля. Взаємодія струмів. Магнітне поле соленоїда. |
Знаннєвий компонент Оперує поняттями та термінами: магнітне поле, індукція магнітного поля, сила Ампера, сила Лоренца; діа-, пара- і феромагнетики; електромагнітна індукція, правило Ленца, самоіндукція, індуктивність, закон електромагнітної індукції, вихрове електричне поле, вихрові струми, енергія магнітного поля. Діяльнісний компонент Розв’язує задачі на застосування знань про магнітне поле формули сил Ампера та сили Лоренца, правило Ленца, закон електромагнітної індукції, на застосування індуктивності, на обчислення енергії магнітного поля, на рух заряджених частинок у однорідному магнітному полі. Складає прості електричні кола; вимірює силу струму, напругу, опір, ЕРС. Дотримується правил безпеки при застосуванні електричних пристроїв. Ціннісний компонент Оцінює результати застосування законів електро- магнетизму в техніці, медицині та побуті, розуміє важливість вивчення цих законів. |
Наскрізні змістові лінії: Екологічна безпека та сталий розвиток формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. Громадянська відповідальність сприятиме формуванню діяльного члена громади і суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям громадянської відповідальності у власній поведінці. Здоров'я і безпека прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище Підприємливість та фінансова грамотність націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння практичних аспектів фінансових питань |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
Магнітний момент рамки зі струмом. Сила Ампера |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Дія магнітного поля на рамку зі струмом. Застосування дії магнітного поля на рамку зі струмом в електровимірювальних приладах та електродвигунах |
1 |
|
3 |
|
5 |
|
|
|
9 |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
Сила Лоренца. Рух зарядженої частинки в однорідному магнітному полі. |
1 |
2 |
|
3 |
|
5 |
|
|
|
9 |
0 |
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Досліди М. Фарадея. Електромагнітна індукція. Правило Ленца. Закон електромагнітної індукції. |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Інструктаж з БЖ Експериментальна робота № 4. Дослідження явища електромагнітної індукції |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
7 |
|
9 |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Розв’язування задач |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Самоіндукція. ЕРС самоіндукції, індуктивність. Вихрове (індукційне) електричне поле. Вихрові струми |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
9 |
0 |
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Енергія магнітного поля котушки зі струмом. Гіпотеза Д. Максвелла. |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Магнітні властивості речовини. Діа-, пара- і феромагнетики. Залежність магнітних властивостей речовини від температури. Застосування магнітних матеріалів. |
1 |
|
3 |
|
5 |
|
|
|
|
|
0 |
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Взаємозв’язок електричного та магнітного полів як прояв існування електромагнітного поля. |
1 |
|
3 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
2 |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Захист навчальних проєктів |
1 |
|
|
|
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Тематичне оцінювання. Контрольна робота № 2. Електродинаміка. Частина 2. Електромагнетизм |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
Розділ ІІ Електромагнітні коливання і хвилі (13 год ) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Коливальний контур. Виникнення вільних електромагнітних коливань |
Знаннєвий компонент Оперує поняттями та термінами: магнітне поле, індукція магнітного поля, сила Ампера, сила Лоренца; діа-, пара- і феромагнетики; електромагнітна індукція, правило Ленца, самоіндукція, індуктивність, закон електромагнітної індукції, вихрове електричне поле, вихрові струми, енергія магнітного поля. Діяльнісний компонент Розв’язує задачі на застосування знань про магнітне поле формули сил Ампера та сили Лоренца, правило Ленца, закон електромагнітної індукції, на застосування індуктивності, на обчислення енергії магнітного поля, на рух заряджених частинок у однорідному магнітному полі. Складає прості електричні кола; вимірює силу струму, напругу, опір, ЕРС. Дотримується правил безпеки при застосуванні електричних пристроїв. Ціннісний компонент Оцінює результати застосування законів електро- магнетизму в техніці, медицині та побуті, розуміє важливість вивчення цих законів. |
Наскрізні змістові лінії: Екологічна безпека та сталий розвиток формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. Громадянська відповідальність сприятиме формуванню діяльного члена громади і суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям громадянської відповідальності у власній поведінці. Здоров'я і безпека прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище Підприємливість та фінансова грамотність націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння практичних аспектів фінансових питань |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
Гармонічні електромагнітні коливання. Формула Томсона. Перетворення енергії під час вільних електромагнітних коливань |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Розв’язування задач |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Змінний струм як вимушені електромагнітні коливання. Конденсатор і котушка в колі змінного струму. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Активний, ємнісний та індуктивний опори. |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Робота й потужність змінного струму. Діючі значення напруги та сили струму. |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Розв’язування задач |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Інструктаж з БЖ. Експериментальна робота № 4. Вимірювання індуктивності котушки |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
7 |
|
9 |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Трансформатор. Виробництво, передача та використання енергії змінного струму. |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
9 |
0 |
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Електромагнітні хвилі, їх утворення та поширення. Висновки з теорії Максвелла, досліди Герца. Швидкість поширення електромагнітних хвиль. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Принципи радіотелефонного зв’язку. Радіомовлення та телебачення. |
1 |
|
3 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Тематичне оцінювання. Електромагнітні коливання і хвилі |
1 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
Захист навчальних проєктів |
1 |
|
|
|
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
Розділ ІІІ. Оптика |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
14 |
Розвиток уявлень про природу світла. Світло як електромагнітна хвиля. |
|
|
1 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||