БАСКЕТБОЛ
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Варіативний модуль «Баскетбол» складається зі змісту навчального матеріалу, очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів/учениць, орієнтовних навчальних нормативів та переліку обладнання.
До розділу «Зміст навчального матеріалу» внесено теоретичні відомості, техніко-тактичну підготовку.
Розділ «Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів/учениць» зорієнтований на якісне засвоєння знань, умінь та навичок поданого матеріалу.
Під час навчання технічних прийомів з баскетболу треба на кожному уроці використовувати вправи загальної та спеціальної фізичної підготовки, а також дотримуватися методики послідовності навчання атакувальних і захисних прийомів техніки гри. Широко використовувати підвідні вправи. Під час навчання треба застосовувати вправи ігрового характеру.
Після вивчення модуля у кожному навчальному році учні/учениці складають випробування (навчальні нормативи) для контролю якості засвоєння технічних прийомів з баскетболу.
3 рік вивчення |
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів/учениць |
Зміст навчального матеріалу |
Теоретичні відомості |
|
Знаннєвий компонент Учень, учениця: характеризує стан українського баскетболу на сучасному етапі; називає: провідні баскетбольні клуби країни, області, міста; видатних баскетболістів України; пояснює: засоби фізичної підготовки баскетболіста; методику розвитку витривалості; розкриває правила самоконтролю під час занять спортом; зовнішні ознаки втоми і перевтоми та засоби її запобігання; Ціннісний компонент усвідомлює, що спортивна гра «Баскетбол» є важливим засобом підвищення соціальної активності людей, задоволення їх моральних запитів тощо; дотримується правил безпеки і поведінки під час занять баскетболом та змагань |
Українській баскетбол на сучасному етапі.
Методика розвитку витривалості.
Самоконтроль на заняттях баскетболом.
Поведінка під час змагань Правила безпеки під час занять баскетболом |
Спеціальна фізична підготовка |
|
Діяльнісний компонент Учень, учениця: виконує: прискорення з місця на 5, 10, 15, 20 м з різних стартових положень; «човниковий» біг 49 м; серійні стрибки поштовхом однієї та двох ніг з діставанням високих предметів; вправи з обтяженнями, набивними м’ячами; вправи для розвитку сили м’язів тулуба, плечового пояса та кистей рук: гнучкості; рухливі ігри та естафети з бігом і стрибками |
Спеціальні вправи для розвитку фізичних якостей, рухливі ігри та естафети
|
Техніко-тактична підготовка |
|
Діяльнісний компонент Учень, учениця: виконує: різноманітні способи пересувань, бігу, стрибків під час активної протидії захисників; чергування різних прийомів ловіння, передач м’яча двома руками зверху та знизу; накривання і відбивання м’яча; застосовує: чергування різних способів ведення м’яча без зорового контролю; кидки однією рукою з місця, в русі й у стрибку; штрафний кидок; кидок м’яча в корзину після подвійного кроку; технічні прийоми нападу і захисту у взаємодіях з партнерами під час навчальної гри. |
Чергування різних способів пересувань, ведень, передач та кидків м’яча. Подвійний крок. Гра в захисті: протидія атакувальним прийомам суперника
|
Орієнтовні навчальні нормативи для оцінювання розвитку фізичних якостей
Рік вивчення |
Навчальні нормативи |
Рівень навчальних досягнень |
|||
Початковий |
середній |
достатній |
Високий |
||
Кидки м’яча після ведення та подвійного кроку (з 5-ти спроб)(хлопці і дівчата) |
Жодного влучного кидка |
1 |
2 |
3 |
|
6 штрафних кидків (хлопці і дівчата):
|
Жодного влучного кидка |
1 |
2 |
3
|