ФІЗКУЛЬТУРНО - КОРЕКЦІЙНИЙ ЕТЮД
«СОНЕЧКО»
(з дітьми середньої групи)
Підготувала:
Інструктор з фізкультури
Тетяна Коваленко
м. Бровари 2020р.
Мета: Гармонізувати фізичний розвиток дітей завдяки виконанню вправ у всіх основних рухових режимах (від лежачого до стрибкового ). Сприяти профілактиці та корекції порушень
опорно – рухового апарату (особливо відхилень постави). Розвивати гнучкість, швидкість, силу, витривалість. Викликати емоційне задоволення, позитивний настрій. Виховувати бажання займатися фізкультурою.
Обладнання: нетрадиційний тренажер «Сонечко»
Хід виконання
Діти забігають до зали, вітаються з гостями і лягають навколо сонечка, займаючи вихідне положення – лежачи в « позі ембріона», ногами до центру зали.
Інструктор:
Діти давайте заплющимо очі, заспокоїмося й завітаємо в гості до чарівного сонечка. У сонечка є багато промінців, вони ще маленькі і спокійно сплять. Давайте покажемо як вони сплять.
Вправа « Спокійний сон»
В.п. – лежачи на боці в « позі ембріона» повільно повертатися з боку на бік, імітуючи сон.
Інструктор:
Промінці прокинулися і привіталися один з одним.
Вправа « Привітання промінців»
В.п. – лежачи на животі, піднімати верхню частину тулуба віджимаючись на руках, посміхаючись, говорять « привіт».
Інструктор:
Помандруємо навколо сонечка.
Вправа « Мандрування»
В.п. – на низьких чотирьох ( з опорою на передпліччя і гомілки) повзати навколо сонечка.
Інструктор:
А тепер наші промінці з маленьких виростають у довгі, довгі.
Вправа « Промінці виростають»
В.п. – стоячи на високих колінах, розкручують промінці сонечка руками, одночасно роблячи рухи ногами ( показати здивування).
Інструктор:
Давайте розвеселимо наші промінці.
Вправа « Промінці веселяться»
В.п. – стоячи, лицем до сонечка, беруть промінці у руки і роблять ними рухи вгору та вниз.
Інструктор:
А тепер пострибаємо по промінцях.
Вправа « Стрибаємо по промінцях»
В.п. – ноги разом, руки опущені. Стрибки на двох ногах по промінцях.
Інструктор:
І походимо по промінцях.
В.п. – ноги разом, руки на поясі, ходьба по промінцях приставним кроком.
Інструктор:
Ой, яке чарівне і веселе сонечко, побігаємо навколо нього.
Діти виконують біг навколо сонечка.
Після бігу проводиться вправа на відновлення дихання з промінчиками.
Інструктор:
А наше сонечко на прощання хоче своїми чарівними промінчиками помасажувати вам ніжки.
Проводиться почерговий масаж обох ніг.
Інструктор:
Ой, як приємно промінці помасажували нам ніжки, давайте подякуємо і сонечку і промінцям, посміхнемося до них, попрощаємось.
І нашим гостям подякуємо за увагу, посміхнемося і скажемо до побачення.
Діти виходять із зали.
Консультація для батьків на тему:
«Здоровий випускник дитсадка – успішний школярик»
Підготувала:
Інструктор з фізкультури
Тетяна Коваленко
м.Бровари 2020р.
Процес переходу дитини з дитячого садка до школи є досить важким етапом у її житті, що потребує напруження всіх фізіологічних систем організму та емоційно – вольової сфери. Щоб полегшити цей процес, дитину потрібно завчасно готувати до школи. Важливо, щоб до моменту переходу до школи дитина мала не лише певний багаж знань і вмінь, а й гарне фізичне здоров’я.
На жаль, чим старші діти, тим менше дорослі дбають про їхнє здоров’я і тим більше переймаються їхньою розумовою підготовкою. Вони забувають, що успішність майбутнього навчання залежить насамперед від фізичної загартованості, витривалості й працездатності малого школярика, його спроможності подолати стрес, а також від його загальної життєрадісності й інтересу до пізнання. Будь – які порушення фізичних чи психічних функцій дитини стоять на заваді підвищенню вимог до неї, зміні її життя, опануванню нових знань і навичок. Дитині важко зосереджуватися, довільні процеси в неї розвиваються повільно, і вимоги вчителя виявляються непосильними. Це призводить до нових стресів і погіршення стану здоров’я.
Причини порушень здоров’я.
Показники фізичного розвитку старших дошкільнят невтішні: недостатні координаційні можливості характерні для 71,3 % дітей, у 63,4 % спостерігається порушення постави, у 40,1 % - плоскостопість. Приблизно 29% обстежених дітей не мають мінімально необхідної для безпечної статистичної діяльності в школі витривалості м’язів спини.
Причину бачимо в тому, що дуже низький рівень рухової активності характерний для 14 % дітей у містах, 10 % - у сільській місцевості. Майже 45 % малят кілька разів на тиждень додатково займаються у гуртках («розвивалки», іноземна мова, малювання), 65 % дітей проводять дуже багато часу перед телевізором та комп’ютером. Досліджено, що з поширенням у суспільстві комп’ютерної техніки зростає небезпека для дитячого здоров’я, а пропагуванням здорового способу життя майже ніхто не переймається. Дуже багато міських дітей (43,7 %) вкладаються спати пізно (після 21.30 год). Це не відповідає хронологічним ритмам дитячого організму і з часом призводить до накопичення втоми й зниження мотивації до навчання.
На жаль, 36 % сучасних дошкільнят не хочуть займатися фізкультурою, яка допомагає зрости витривалими, зміцнює опорно – руховий апарат. Виявлено, що найбільше порушень постави
(95,2 %) мають дошкільнята з недостатньою масою тіла. Тому для худорлявих малюків украй важливим є зміцнення м’язового корсета. Висновок однозначний: педагогам і батькам слід активно залучати дітей до фізичної діяльності.
Гігієнічні рекомендації щодо здоров’я дітей.
Отже, робота педагогів та батьків має бути націлена на підтримання в дитини бадьорого, життєрадісного настрою, профілактику проявів негативних емоцій і нервових зривів, удосконалення всіх функцій організму, гармонійний фізичний розвиток на стимулювання інтересу до рухової діяльності, формування фізичної культури, потреби у здоровому способі життя, позитивних морально – вольових якостей.
Мета: Формувати у дітей потребу в руховій активності. Закріплювати уявлення про осінь. Розвивати рухові якості: швидкість, спритність, витривалість, увагу, вміння діяти в команді. Виховувати почуття гордості за спортивні досягнення.
Обладнання: кленові та дубові листочки, овочі та фрукти, мішечки, два великі мішки, парасолька, «калюжі», кошик з яблуками, аудиозаписи музики.
Хід свята
Ведуча: Любі гості, мами й тата
В дитсадку осіннє свято
Ждуть чудові нас змагання
Починаємо! Увага!
(Під музику до зали заходять діти)
Ведуча: Ой, які ви всі гарненькі
І веселі й чепурненькі
Ну ж бо покрутіться
Гостям усміхніться!
Ведуча: Ось команда овочева
А ось ця – фруктова
Всі бадьорі та веселі
До змагань готові
Привітаємо команди оплесками. А оцінювати наші змагання буде почесне журі (представляє членів журі)
Ведуча: Поверніться діти всі кругом
Вирівняйте спинку
Вишикуємось у колонки
І почнем веселу розминку
(діти виконують вправи ритмічної гімнастики «Якщо весело живеться роби так» ). Сідають на лаву. Журі підводить підсумок.
Звучить музика, виходить Осінь.
Осінь: Добрий день малята!
У гості я до вас прийшла на свято
Покидаю володіння
Сумно у гаях блукаю
Жовті шати одягаю
Золотисту стелю постіль
Жду сестрицю білу в гості
Попрошу вас на прощання
Виконати мої завдання.
Діти: Щедра Осінь ми – готові
Всі завзяті і здорові
Осінь: Вітер золотом кружляє
І листочки розкидає
(йде по залу й розкидає листочки)
Ви листочки всі зберіть
І в корзиночки складіть
Завдання 1. « Збери листочки»
(кожна команда збирає листочки і складає в корзинку. Одна команда збирає кленові листочки інша дубові).
Ведуча: слово надається журі.
Осінь: Урожай у мене багатий
Позбирайте його малята
Завдання 2. « Збери урожай»
(одна команда збирає овочі, інша фрукти)
Ведуча: слово надається журі
Осінь: Урожай весь ви позбирали
У мішечки поскладали
Але його ж не заховали
Завдання 3. «Перенеси мішечки»
( команди переносять мішечки і складають у великий мішок)
Ведуча: слово надається журі.
Гарно всі попрацювали
Й дружно пісню
Для осені заспівали
(діти виконують пісню про осінь)
Осінь: Дякую вам діти за такий чудовий подарунок
Один два три – дощику шуми
(звучить аудиозапис шуму дощу)
Ведуча: Осінь! Чом ти дощиком дітей лякаєш
І гуляти не пускаєш
З парасолькою новою
Обминемо всі калюжі
Завдання 4. « Оббіжи калюжу»
(діти з парасолькою оббігають калюжі)
Ведуча: слово надається журі
Осінь: Ви змагались і співали
Але в ігри ще не грали
Тож давайте дружно всі
В веселу гру пограємось
(діти під веселу музику гуляють по залу. Коли музика стихає, діти присідають, затуляються очі долоньками. Осінь ходить поміж дітей, когось накриває парасолькою)
Осінь: Один! Два! Три!
Хто сховався тут скажи!
(діти намагаються вгадати хто схований під парасолькою. Коли вгадали, плескають у долоні, а відгадана дитина танцює довільний танок з Осінню. Насамкінець осінь накриває парасолькою кошик з подарунками. Діти знову намагаються вгадати заховану дитину)
Ведуча: Ні малята всі діти на місці. Хто ж сховався під парасолькою? (піднімають парасольку).
Що ж це за кошик?
Осінь: Тут лежать мої гостинці
Є кожнісінькій дитинці
Ось вам яблучка смачненькі
Щоб були ви здоровенькі!
Ведуча: Дякуємо Осінь за смачний і корисний подарунок.
Осінь: Ваше фізкультурне свято
На усе було багате
До побачення малята
Йду я уже відпочивати
( осінь виходить)
Ведуча: Весело ми з вами грали
І завзято працювали
Прийшов кінець змагання
Ми чекаєм побажання
Для підведення результатів змагання слово надається журі.
Ведуча: Молодці усі малята! Після свята спочивайте та на дворі погуляйте.
(діти під музику виходять з зали)
« Осінь в гості завітала»
(спортивне свято для дітей середньої групи)
Підготувала:
Інструктор з фізкультури
Тетяна Коваленко
м.Бровари 2021 р.