Методичний матеріал з теми "Формування і розвиток компетентностей учнів засобами проєктної діяльності на уроках французької мови." Як ефективно розвивати компетентності на уроках французької мови? Даний матеріал пояснює, як це робити через метод проектів.
Поняття компетенції і компетентності
Компетенція:
Здатність використовувати знання, вміння та навички для досягнення конкретних результатів у певній галузі.
Компетентн сть: стан особистост , що об'єднує знання, вм ння та уявлення, необх дн для реал зац ї певної д яльност чи вир шення конкретних завдань.
Навчання повинно бути спрямоване на розвиток комунікативних навичок та здатності учнів до взаємодії в різних ситуаціях життя. Цей підхід активно залучає учнів до навчального процесу, сприяє розвитку творчості, критичного мислення та вміння ефективно спілкуватися.
Компетентності, які розвиваються за допомогою комунікативнодіяльнісного підходу:
Мовленнєва компетентність Соціокультурна компетентність:
Інформаційна компетентність
Критичне мислення та проблемне мислення
Соціальна та емоційна компетентність
Комунікативно-діяльнісний підхід активно залучає учнів до взаємодії та спілкування, що своєю чергою сприяє комплексному розвитку різних аспектів особистості, її компетенцій.
Чому саме метод проєктів?
Проєктний метод навчання є ефективним підходом, оскільки він активно залучає учнів у реальні, практичні ситуації, де вони можуть застосовувати свої знання та навички.
Ось деякі переваги проєктного методу навчання:
Активна участь;
Розвиток навичок співпраці:
Контекстуалізація знань:
Стимулювання творчості:
Самостійність та відповідальність:
Збільшення інтересу до навчання:
Застосування мультимедіа
Проєктний метод може бути особливо ефективним в сучасному освітньому середовищі, де важливо розвивати комплексні навички, такі як критичне мислення, творчість та співпраця.
1 етап -1 урок в темі:
Ознайомлення з темою: перегляд відео про планування подорожі. Перевірка загального розуміння контенту відео Актуалізація лексики: напрямки подорожей/ країни/ континенти/ відповідна граматика
Стимулювання інтересу до теми проєкту — дати учням змогу висловитися про омріяні напрямки подорожей Постановка проблеми : обрати напрямок та спланувати подорож
Визначення продукту проєкту: розробити програму подорожі та презентувати французькою мовою. Створити презентацію\ відео \ колаж
2 етап:Які напрямки пошуку?
2 урок в темі
Робота з відео і визначення про що потрібно подумати туристу:
Документи для відвідування обраної країни
Тип житла:готель/ квартира/кемпінг
Транспорт та квитки
Програма подорожі
Транспортні засоби всередині
країни
Пакування валізи
2 етап: Як об’єднати в групи?
Корисно перемішувати учнів для роботи в групах.
Щоб отримати різну кількість груп можна використовувати різні теми. Наприклад:
чотири групи об’єднуємо за порами року, океанами чи сторонами світу
Але іноді учителюпотрібно щоб в кожній групі був сильний та /або мотивований учень
Щоб не вдаватися до призначень можна застосувати двох етапне об’єднання: відбір по назвах пори року серед сильних учнів. І потім об’єднання решти класу за назвами місяців
3 етап: ЯК РОЗПОВІСТИ? 3 урок в темі
Опрацювання лексики /дієслів/граматики по кожному тематичному розділу
Лексика стосовно документів, контролю документів :
un passeport/une carte d’identité/une vaccination/ un
Лексика стосовно транспорту : prendre une voiture/ monter/descendre un wagon/louer une voiture Лексика до розділу план подорожі : un itinéraire /une curiosité /un patrimoine/
Граматика : Future proche/Future simple/ Présent
Ігрові прийоми для оцінки проєктів це цікавий спосіб, який захоплює і мотивує оцінити участь учнів в проєкті:
Створіть систему винагород/призів/ медалек за кожен пройдений етап пЕ роєкту.
Наприкінці проєкту можливо зіграти в одну з таких ігор:
“Експертне казино”,
“Зіркове журі”,
“Іноваційний аукціон”