Відповідно до мети й завдань географічної освіти, предметна географічна компетентність учнів визначається як здатність до застосування здобутих географічних знань, умінь і навичок, ціннісних установок та специфічного географічного мислення, сформованих на підґрунті здібностей і життєвого досвіду учнів, які необхідні для оптимальної діяльності в навколишньому середовищі та успішної самореалізації в соціумі, передбачення наслідків такої діяльності та розв’язання власних життєвих завдань і проблем, облаштування особистого життя, формуванням в учнів потреби у неперервній освіті.
Педагогічна скарбничка. Основні (або ключові) компетентності (англ. key competences) — це ті, які необхідні всім громадянам для особистої реалізації та розвитку, активного громадянського життя, соціальної єдності та можливості працевлаштування. Активізація навчально-пізнавальної діяльності - процес, направлений на мобілізацію вчителем інтелектуальних, морально-вольових та фізичних сил учнів, розвиток здібності подолати труднощі, активну самостійну роботу.
Метою сучасної географічної освіти є створення особистості, яка володіє просторово-географічними знаннями, культурно-географічними ціннісними орієнтирами; особистості, яка пов`язує своє майбутнє у географічному середовищі на основі взаємодії з природою, тобто - формування компетентної, обізнаної особистості з активною громадською позицією.
Концепція модернізації вітчизняної освіти як необхідність визначає формування в учнів ключових компетентностей, формування яких покладається на школу. Пізнавальні компетентності;Особистісні компетентності;Самоосвітні компетентності;Соціальні компетентності;Творчі компетентності;Здоров’я особистості;
Компетентнісний підхід до викладання географії має увійти допедагогічної практики кожного вчителя. Разом з тим виникаєбагато проблем. Основними проблемами, які виникають під часупровадження компетентністного викладання географії:проблеми матеріально-технічного забезпечення,відсутність мотивації та інтересу учнів,відсутність системності й цілісності в організації навчально виховного процесу, недостатній рівень психолого-діагностичного супроводу, обмеженість часу на розробку дидактичних матеріалів. Відсутність приладів та географічного обладнання можначастково компенсувати застосуванням інтернет-ресурсів,використанням електронних засобів навчального призначення
STEM Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) Mathematics (Математика). Саме ці напрями лежать в основі даної методики освіти. При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань. Дитина не просто знайомиться з новими напрямами розвитку точних наук та інженерії, а вчиться реалізовувати вивчене на практиці. Учні отримують практичні навички, що можуть зробити наше життя простіше, наприклад створення «розумного дому».
Навички, які повинні мати випускники для набуття STEM – професій: критичне мислення;комунікації українською та іноземними мовами;інформаційна грамотність та використання ІКТ;спостереження;проектування;дослідницька діяльність;вміння створювати інтерактивні моделі;підприємливість;вміння брати на себе відповідальність;командна робота.
Різноманітні форми і методи проведення навчальних занять дають можливість: виявити здібності кожного учня, викликати непідробну цікавість до предмета, розвинути ідею співробітництва вчителя й учня, стати активним учасником навчального процесу, засвоїти матеріал безпосередньо на уроці.