Формування компетентності спілкування державною мовою в учнів з інтелектуальними порушеннями на уроках української мови та літератури в умовах дистанційного навчання під час військ

Про матеріал
Питання розвитку мовлення учнів з порушеннями інтелекту є одним з найактуальніших у сучасній спеціальній педагогіці. Засвоєння державної мови – це не лише засіб спілкування, а й ключ до соціалізації, розвитку пізнавальних процесів та формування повноцінної особистості. Навчаючи учнів спілкуватися, необхідно використовувати всі можливі види їхньої діяльності для розвитку мовлення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування компетентності спілкування державною мовою в учнів з інтелектуальними порушеннями на уроках української мови та літератури в умовах дистанційного навчання під час військового стану. Підготувала вчитель Т. Наливайко

Номер слайду 2

Питання розвитку мовлення учнів з порушеннями інтелекту є одним з найактуальніших у сучасній спеціальній педагогіці. Засвоєння державної мови – це не лише засіб спілкування, а й ключ до соціалізації, розвитку пізнавальних процесів та формування повноцінної особистості. Навчаючи учнів спілкуватися, необхідно використовувати всі можливі види їхньої діяльності для розвитку мовлення.

Номер слайду 3

Ключові компетентності. Спілкування державною мовою

Номер слайду 4

Спілкування державною мовою – одна з ключових компетентностей здобувачів освіти. Мета розвитку компетентності –формування культури усного та писемного мовлення як засобу вільного спілкування та самовираження. Учитель прагне навчити дітей не лише спілкуватися з дорослими та однолітками, але і здобувати, застосовувати знання та примінити їх у життєвій ситуації.

Номер слайду 5

Вже протягом декількох років в умовах дистанційногонавчання працюю над формування в учнів компетентності -спілкування державною мовою. У своїй роботі слід створвати відповідні умови, за яких у школярів з'явилося б бажання та потреба щось сказати, виявити почуття, тобто поставити учнів у запропоновані обставини; застосовувати прийоми та форми роботи, які сприятимуть досягненню відповідних цілей. Школярі вчаться здобувати й застосовувати знання, працюють в парах, групах. На уроці обов'язково створюється ситуація успіху, позитивного настрою, відповідної мотивації, взаємопідтримки.

Номер слайду 6

Зокрема на уроках української мови та літератури використовуються лінгвістичні та літературні ігри: дидактичні, розвивальні, рольові, інтерактивні. У будь-якій грі розвивається увага, спостережливість, кмітливість. Захопившись грою, діти не помічають, що навчаються.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

На уроках української мови та літератури обов'язковими є для учнів веселі та цікаві вікторини. Вивчаємо історію рідного краю, культуру та мистецтво українського народу.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

В основі роботи вчителя української мови та літератури над лексикою та реченням лежить текст. Проводиться робота із скоромовками, приказками, прислів'ями, загадками. Зокрема проводиться робота по інсценуванню казок, читання в особах віршів, формування умінь діалогічного мовлення на основі складання діалогів відповідно до ситуації спілкування. До співпраці також залучаю батьків дітей.

Номер слайду 15

Також приділяю достатню увагу розвитку зв'язного мовлення здобувачів освіти. Корекція недоліків усного та писемного мовлення є головним завданням роботи вчителя з розвитку зв'язного мовлення в учнів з інтелектуальними порушеннями. На уроках проводиться гра «Подовж речення», «Збери розсипаний текст», «Встав слово» тощо. Збагачення власного мовлення школярів словами і виразами з прослуханих творів; адекватне вживання засвоєних слів у мовленні; формування умінь обґрунтовувати результати власної діяльності. Розвиток пам’яті, словесно-логічного мислення на основі усного і письмового переказу текстів різних типів мовлення.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Проводжу з учнями корекційну та індивідуальну роботу під час уроків, на самопідготовці та позаурочний час. Отже, основне завдання – навчити дитину жити, думати, володіти державною мовою, усним та писемним мовленням.

Номер слайду 18

Але й виникають труднощі під час уроків, тому що учні мають обмежений словниковий запас, труднощі у запам'ятовуванні нових слів; нечітка вимова звуків, порушення інтонації; проблеми з розумінням і використанням граматичних правил, неправильне узгодження слів у реченні; помилки у написанні слів, порушення орфографічних правил; неправильне використання розділових знаків; труднощі у списуванні текстів, дотриманні структури. А також більшість родин російськомовні або спілкуються вдома суржиком, що під час дистанційного навчання значно впливає на мовлення учнів. Проте завдяки правильно організованому навчанню і підтримці дитина з інтелектуальними порушеннями може досягти значних успіхів у оволодінні державною мовою.

Номер слайду 19

Наша мова – символ української нації, наша зброя, код спротиву і лінія оборони. І сподіваємося, що в майбутньому стане мовою успішних, розумних і незламних людей! Бажаю щирого українського слова в душі та на вустах! Дякую за увагу!

pptx
Додано
13 листопада
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку