ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ.

Про матеріал
.Впровадження в практику форми діяльності, які сприяють формуванню мовної компетентності на уроках фізичної культури
Перегляд файлу

ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ.

Реформування загальноосвітньої школи в особистісно-орієнтовану, розвивальному  напрямку зумовлене потребами цивілізованого демократичного суспільства в Україні. У контексті цих суспільних потреб особливо значимою є основна мета початкової мовної освіти, яка визначається провідною функцією рідної мови׃ плекання національно свідомої, духовно багатої, творчої особистості, яка володіє вміннями комунікативно доцільно вживати мовні засоби у різних сферах і видах мовленнєвої діяльності. Сформувати таку людину неможливо без оволодіння мовою як засобом спілкування, пізнання, самоствердження в житті, творчого самовираження. Лінгвістичні відомості, отже розглядаються не самостійним предметом вивчення, а засобом та умовою розвитку мислення, творчих здібностей учнів, формування комунікативної компетенції, виховання на засадах гуманізму і демократизму. Це підтверджує і новий Державний стандарт, в якому метою освітньої галузі " Фізична культура" є розвиток особистості учня, формування його комунікативної компетентності та загальних уявлень.  

Впровадження в практику   форми діяльності, які сприяють формуванню мовної компетентності на уроках фізичної культури  , вивчення  української мови, обгрунтовує наступність і перспективність, як передумову засвоєння школярами понять з фізичної культури.   

Працюючи над проблемою “ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ »   я використовую розвивальні творчі вправи. Ці вправи для учнів початкової  школи , при систематичному їх використанню і правильній організації, спонукають дитину до мовленнєвої діяльності, заохочують до роздумів, уважного ставлення до мовленнєвого слова, виконання нестандартних завдань, розвивають інтерес до мовлення, пробуджують віру у власні сили і творчі можливості.                                                                                                   

 Розвивальні творчі вправи мають велике значення для розвитку мови і мислення учнів, активізують, поширюють їх словниковий запас, привчають проводити аналітико-синтетичну роботу над словами та реченнями, поліпшують фонематичний слух дітей, розвивають правописну зіркість, прищеплюють інтерес і любов до мови.

 

 Форми діяльності, які сприяють формуванню мовної компетентності на уроках фізкультури

 Вправа «Снігова грудка» - це метод колективного пошуку або погляду на певний об’єкт

Об’єднати учнів у дві групи (права та ліва шеренги).

Кожній команді вчитель говорить слово (термін), група складає речення з чотирьох слів з цим словом, потім до цього речення ставлять запитання та дають відповідь на це запитання.

Приклад

Воротар – Воротар захищає ворота команди – Прізвище воротаря збірної України? – Пятов.

Дистанційний диктант

Команди розташовані в колони по одному на лініях старту. На відстані 6 м напроти кожної команди стоять гімнастичні лави а ще через 8 м стоять поворотні фішки, біля яких знаходяться «мудреці» (учні СМГ)

За сигналом перший учасник біжить до гімнастичної лави та виконує стрибки через неї з просуванням уперед на двох ногах. Дострибавши до кінця лави, рухається до «мудреця», який зачитує гравцю перше речення з тексту, гравець має його запам’ятати

Після цього учень повертається назад таким самим чином, виконавши стрибки через гімнастичну лаву, та передає естафету наступному учаснику. Після передачі естафети гравець відтворює речення, а капітан його записує. Перемагає команда, яка першою завершить естафету

Після завершення естафети команди, дивлячись на мультимедійний екран з оригіналом, перевіряють текст команди суперника

Вправа «М'яч зі словами»

Кидаючи м'яч сусідові, учень називає термін (вивчений під час роботи по станціях). Той, хто його спіймай, додає такі слова, щоб утворилося коротке речення, кидає м'яч наступному, називаючи новий термін.

Наприклад

Стадіон – спортивна споруда, місце проведення матчу.

Обрізка – невдалий пас, який перехопив суперник

Естафети з мовними завданнями

Напроти команд на відстані 10 м лежать обручі в них нарізані папірці (рядок з відомого дітям вірша), за сигналом перший учень виконує ведення м’яча однією рукою до обруча зупиняє м’яч, бере один із папірців та  повертається і передає естафету наступному учаснику

Після того як останній учасник завершить естафету, команді потрібно скласти папірці так, щоб о тримався вірш. Один із учнів його виразно читає

Приклад віршу:

Ой ти, ненька-Україна,
Я тебе кохаю,
В свiтi кращої країни я не знаю.
Чорне море, степ широкий,
Зеленi Карпати,
I пiд небом синьооким
Стежина до хати

РЕФЛЕКСІЯ

«Мікрофон»

    Можна використовувати як на етапі актуалізації та коригування знань учнів, так і під час узагальнення матеріалу. Ця технологія дозволяє кожному дуже швидко відповісти на поставлені питання або висловити свою думку чи позицію. Для цього учням  дають невелику вказівку, що виконує роль мікрофона. Вчитель задає запитання, а учні, передаючи один одному «мікрофон», відповідають на них.

Міні-бесіда

Міні-бесіда з учнями:

1. Що сподобалось під час нашої подорожі?

2. На якому хуторі було найцікавіше?

3. Що на уроці не сподобалося та чому?

4. Які нові знання ви отримали на уроці?

5. Що на вашу думку допомогло вам здобути перемогу?

Підвести дітей до орієнтовних відповідей:

1. Під час подорожі мені сподобалося…. Тому що…

2. Найцікавіше вважаю було на хуторі…. Тому що…

3. Мені було не цікаво тому що…

4. Сьогодні на уроці я навчився, дізнався ….

5. Вважаю що здобути перемогу нам вдалося завдяки …

 

 «Терміни з фізкультури»

Учитель заздалегідь готує картки з малюнками або надписами. Наприклад: малюнок «повітряна кулька»; слово «вправа»; слово «гра»; слово «сила»[1].

Кількість команд учнів має відповідати кількості карток.

Крок перший. Кожна команда підходить до певної картки з маркером свого кольору. Завдання кожній команді: намалювати (або написати) чотири позиції, що ви можете робити відповідно до слова / малюнка на уроках з фізичної культури.

Крок другий.

Виконати дію з картки. До наступної дії учні переходять за сигналом (дозволом) учителя. По завершенні роботи за своєю карткою, учні вписують/малюють ту дію, яку заборонено виконувати відповідно до змісту картки. Закреслюють її.

Крок третій.

Кожна команда залишає свою картку. Зі своїм маркером переходить до наступної картки. Намагається виконати поступово ті дії, про які зазначили попередні команди. Можна додавати свої дії, дописувати їх своїм маркером.

Приклад із практики[2].

До малюнка «кулька»

можна – кидати, ловити, підбивати, буцати;

заборона – лупнути.

До слова «сила»

можна – віджимання, присідання, гантелі, солдат;

заборона – штовхати людей.

До слова «вправа»

можна – виконувати; біг; стрибки; гратися;

заборона – зупинятися.

До слова «гра»

можна – грати; команда; весело;

заборона – програвати.

                                                 

  Вправа «Снігова грудка» 

 Компоненти компетентності

  Уміння

правильно використовувати термінологічний аппарат

спілкуватися в різних ситуаціях під час занять фізичною культурою і спортом

популяризувати ідеї фізичної культури і спорту мовними засобами.

 Ставлення

пошанування національних традицій у фізичному вихованні, українському                       

 спортивному русі.

 Вправа   «Дистанційний диктант »                                      

 Компоненти компетентності          

 Уміння

популяризувати ідеї фізичної культури і спорту мовними засобами.

 Ставлення

пошанування національних традицій у фізичному вихованні

усвідомлення ролі фізичної культури для гармонійного розвитку особистості

 Навчальні ресурси                                                                                                     інформація про історію спортивного руху в Україні та українську спортивну  термінологію.

 

Вправа « М'яч зі словами »

Компоненти компетентності                                                                                                 Уміння

правильно використовувати термінологічний аппарат

 Навчальні ресурси:

інформація про історію спортивного руху в Україні та українську   

 спортивну термінологію

Вправа  «Міні-бесіда »

Компоненти компетентності

Уміння

спілкуватися в різних ситуаціях під час занять фізичною культурою і спортом

популяризувати ідеї фізичної культури і спорту мовними засобами

Ставлення

усвідомлення ролі фізичної культури для гармонійного розвитку особистості

пошанування національних традицій у фізичному вихованні, українському спортивному русі

Навчальні ресурси:

інформація про історію спортивного руху в Україні та українську спортивну термінологію

Вправа    « Рефлексія»

Компоненти компетентності

Уміння

правильно використовувати термінологічний аппарат

спілкуватися в різних ситуаціях під час занять фізичною культурою і спортом

за допомогою спілкування розв’язувати конфлікти

Ставлення:

усвідомлення ролі фізичної культури для гармонійного розвитку особистості

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 


 

.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Опекаловська Людмила Юріївна
    Дякую за матеріал.... Ваш досвід допоміг мені розвити свій..натикнув на .творчість..
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
5 лютого 2022
Переглядів
755
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку