Педрада
Формування навичок бережливого
природокористування у дітей
Підготувала вихователь-методист КЗ «ДНЗ № 247» КМР Заровнятних В.Л.
І – ім'я моє ...
М- мої найкращі риси… Я- я вважаю, що берегти природу важливо тому, що…
Інформаційний блок.
Напрямки роботи з формування природничо-екологічної компетентності дошкільників.
Нормативні документи:
1.Базовий компонент дошкільної освіти 2. Програма розвитку дитини дошкільного віку “Українське дошкілля”
3. Положення про куточок природи у
ЗДО
Базовий компонент розвитку дітей дошкільного віку
• У Базовому компоненті розвитку дітей дошкільного віку чітко вказано: «Зміст освітньої лінії «Дитина у природному довкіллі» містить доступні дитині дошкільного віку уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля.
• Природнича освіченість передбачає наявність уявлень дитини про живі організми і природне середовище, багатоманітність явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному довкіллі та взаємозв’язок природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи. Ціннісне ставлення дитини до природи виявляється у її природодоцільній поведінці: виважене ставлення до рослин і тварин, готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою, дотримування правил природокористування».
Екологічне виховання дошкільників визначається як процес формування у дитини емоційного бережливого, турботливого,свідомого ставлення до об’єктів природи, цілісного бачення природи і місця людини в ній, що проявляється у природо доцільній поведінці.
Ознайомлення дітей з природою та виховання відповідального ставлення до неї саме в дошкільному віці має величезне значення і є невід'ємною складовою освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі.
Навчити помічати красу довкілля, гармонійно співіснувати з природою та раціонально використовувати її багатства - ось пріоритетні завдання екологічного виховання дошкільників. Чітко усвідомивши в дошкільному дитинстві відповідальність за природу як живий організм, у майбутньому дитина відчуватиме невід'ємну потребу діяти заради збереження та відновлення її багатств.
Завдання екологічного виховання:
- формування систему елементарних знань про предмети та явища навколишнього середовища як умови життя особистості в сучасному суспільстві;
- набуття дітьми навичок розумової праці, удосконалення дослідницьких умінь, що виявляються в аналізуванні, систематизуванні, поясненні, доведенні, міркуванні;
- цілеспрямоване керівництво розвитком мислення дитини під час ознайомлення із природою;
- використання на етапах опанування нового матеріалу, повторення практичного застосування набутих знань і навичок методу моделювання природних об’єктів і явищ.
Зміст та напрямки роботи з екологічного
виховання:
|
|
Акваріум -
складова куточка природи у кожній віковій групі.
На території дошкільного навчального закладу для кожної групи відокремлено групові майданчики, які озеленюють декоративними деревами (клен гостролистий, каштан, ясень, липа, береза, туя, ялина, смерека, верба, горобина) та кущами (спірея, жасмин, бузок, калина тощо). На таких ділянках з дітьми організовують ігри, спостереження, займаються різними цікавими справами. Належно створене дорослими природно розвивальне середовище не лише забезпечує умови для організованої життєдіяльності старших дошкільників, а й спонукатиме їх до самостійного активного пізнання навколишнього світу.
Дякую за увагу!