Дошкільний навчальний заклад № 28 центр С. Ф. Русової
Чернігівська область м. Прилуки 2020-рік
Заняття з LEGO цеглинками на тему:
Перегляд авторської віршованої казки: «Білка Майя та Світлофор»
Освітні завдання: продовжувати знайомити дітей з правилами дорожнього руху, правилами переходу дороги, дорожніми знаками;
вчити дітей розв’язувати різного виду ситуації та аналізувати їх;
познайомити дітей з авторською казкою: «Білка Майя та Світлофор»; вчити уважно слухати, розуміти та усвідомлювати зміст художнього твору та вміти відповідати на запитання; заохочувати дітей до бесіди; навчати дітей розрізняти предмети за кольором, закріплювати навички дітей орієнтуватися в просторі, вміння виконувати завдання за словесною вказівкою вихователя. розвивати мислення, дрібну моторику рук, мовлення, конструктивні здібності;
розвивати вміння ідентифікувати почуття та вчинки персонажів із власними; увагу, пам'ять, логічне мислення
виховувати дружні відносини та товариськість, самостійність, терплячість
Матеріал: дитячий конструктор LEGO тематика: «Проїжджа частина», набори 5 LEGO цеглинок на кожну дитину, атрибути до рухливої гри: «Білочка», корзинка з горішками, загадки про світлофор, перехрестя, пішоходів; авторська віршована казка: «Білка Майя та Світлофор», пластмасове білченя, костюм Білочки.
Перебіг проведення:
Організація дітей навколо себе.
-Добрий день, мої любі дошкільнята!
До нас у гості прийшли 5 веселих братиків- цеглинок, які хочуть з нами познайомитись!
Руханка-привітання: «П’ять веселих кольорів»
(виконується під помірну музику)
(Діти сидять за столами у кожного 5 LEGO цеглинок: білого, жовтого, зеленого, червоного, синього кольорів)
Прийшли в гості п’ять братів,
п’ять веселих кольорів.
Білий, жовтий нахилялись,
чемно з нами привітались.
Синій щиро посміхнувся,
І з червоним підморгнувся.
Нумо, братику в танок,
Звеселимо всіх діток!
А зелений був кмітливим,
непримітним та важливим.
Швидше мовить не баріться,
на заняття всі складіться.
(рухи виконують згідно слів тексту за зразком вихователя)
-Сьогодні , я вас запрошую в Незвичайну подорож до країни Леголендії.
Тут живуть цікаві мешканці, які люблять дружити, допомагати один одному та весело гратися. А коли вони зустрічаються разом, то утворюють дивовижні споруди, транспорт, а також і будь- якого героя з улюбленого мультфільму. З їхньою допомогою ми познайомимося з кольорами, предметами та тваринами.
LEGO майданчик на тему: «Проїжджа частина»
( з розмітками, перехрестям, пішохідною доріжкою, знаками, перехожими, машинами, поліцейським, зеленою зоною, білочкою)
Відгадайте загадки:
Всім перехожим я моргаю,
Щоб пильно глянули на мене.
Очей же я аж троє маю:
Червоне, жовте і зелене.
Світлофор
Ось дві вулиці зустрілись,
Світлофори засвітились.
Водії це місце знають,
Перехрестям називають.
Подивіться—чудеса,
Є на вулиці місця,
Де авто відпочивають,
Пішоходів пропускають!
Там гальмують всі машини,
Перейти дають людині.
Тільки там, де перехід,
йди сміливо… Пішохід!
Розповідь вихователя: «Як правильно орієнтуватись на дорозі?»
-Хто виконує особливу роль під час руху машин на дорозі?
Так, правильно, світлофор.
-Назвіть і покажіть , які кольори має світлофор? (червоний, жовтий, зелений)
( пропоную скласти світлофор з LEGO цеглинок накладаючи їх одна на одну)
Я хочу, щоб ви мені розповіли.
-Що потрібно робити, коли горить червоний колір?
Машини всі стоять, проїзд «заборонено!» Для пішоходів на регульованому перехресті загоряється зелене світло і ви разом з батьками переходити за рука дорогу.
-Який наступний колір включає , світлофор?
Так, правильно, жовтий.
Всі машини готуються їхати, а пішоходи в свою чергу завершують перехід через проїзджу частину.
-Що ми робимо, коли горить зелений?
Машини проїжджають регульоване перехрестя, пішоходи чекають.
(діти, модулюють ситуацію та обігрують її на ігровому майданчику з LEGO «Проїжджа частина».
Під час обігравання запитую.
-Що означає той чи інший дорожній знак ?
-Хто слідкує за порядком на дорозі?
-Чи можна, дітям, гратися біля проїжджої частини ?
-Навіщо, люди, озеленюють місця біля доріг?
Фізкультхвилинка «Ми цеглинки в руки взяли»
Ми цеглинки в руки взяли,
(діти беруть у кожну руку по одній цеглинці)
і місцями поміняли.
(перекладають цеглинки з однієї руки в іншу)
Потім міцно їх з’єднали,
(скріплюють дві цеглинки разом)
вгору високо кидали.
(підкидають цеглинку та ловлять її)
Раз-два, не зівай , а швиденько заховай!
(ховають цеглинку у долонях або за спину)
Погляньте, хто це заховався на дереві ?
Вірно, маленька руденька білочка.
Розв’язати ситуацію:
Маленьке білченятко, не спитавши дозволу у мами, вирішило помандрувати далеко від свого дупла і заблукало.(Роздуми дітей)
Пропоную, дітям, разом з неслухняною білочкою послухати повчальну казочка про те, яка небезпека чекає її за межами лісу у великому місті.
Авторська віршована казка: «Білка Майя та Світлофор»
(посилання на відео-ролик: https://youtu.be/_OWqMUvR9Bw)
Працьовита білка Майя у дуплі жила,
в лісі знала всі стежинки бо допитлива була.
Восени збира гриби, жолуді, горішки,
ну, а влітку вирішила помандрую трішки.
Скаче з гілочки на гілку з сосни на ялинки,
сонечко допитливе вигляда з хмаринки.
Шумне та велике місто, ну й чудна картина,
люди йдуть по тротуарах по шосе машини.
Зупинилась наша Майя й дивиться захоплено,
місце гарне, незнайоме будинками заставлено.
Страшно й лячно, все чуже й зовсім невідоме,
Як дорогу перейти Майі невідомо.
Світлофор всміхнувся щиро й важно промовляє:
«Правила для пішоходів в місті кожен знає!»
-Я тут зовсім нетутешня про місто не знала,
окрім лісу та галявин ніде не бувала!
Світлофор червоним оком замигав квапливо,
всі машини стали в ряд, люди метушливо.
Переходять на той бік, білочка спинилась,
й по середині дороги різко зупинилась.
Швидше білочко біжи світлофор мигає,
й жовте своє око він перемикає.
Стрепенулось білченя, що ж його робити?
небезпечно по дорозі звірям так ходити.
Чує голос, світлофора, переходь і не зівай!
Як включу зелений колір на той бік ти поспішай!
Загули мотори дружно й легкові машини,
швидко рушили в дорогу, заблистіли шини.
Так цікаво жити в місті і пригод багато,
та вже час мені додому мабуть поспішати.
Пішохідні правила довго буду знати,
і звірятам розповім, щоб краще пам’ятати.
На кущ застрибала руда мандрівниця,
світлофору, дякувала, чемно, як годиться.
Відірвала гроно на стиглій калині,--
лапкою всім помахала й понесла родині.
-Чи сподобалася вам казочка?
- Як називається казка , яку ви тільки що послухали?
- Хто є головними героями казки?
-Чи правильно вчинила Білочка, залишивши свій дім без дозволу?
- Чим закінчилася казочка?
Рухлива гра: «Білочка»
Ой, ти, білочко руденька,
(діти йдуть по колу тримаючись за руки)
шубка в тебе яскравенька.
(зупинилися і гладять себе по тулубу)
Очі намистинки, хвостик, як пушинка,
(показують на очі, хвостик)
спинка м’якенька, лапоньки маленькі.
(гладять спинку, лапки)
Швидка та моторна, завзята й проворна.
(діти стрибають руки на поясі)
Горішків назбирала в корзинку поскладала,
за гілку зачепилась горішки-розгубились!
(імітує збирання грибочків, розсипає)
( діти, збирають білочці горішки і складають їх в корзинку)
Підсумок заняття.
-Чи сподобалось вам подорож до Леголендії?
-Що вам сподобалося найбільше?
Солодкий момент: горішки від Білочки на тарілочці.