«Формування навичок безпечної поведінки у дошкільників засобами музики»

Про матеріал
Безпека дитини – важлива соціально-педагогічна проблема. Турбота про дітей завжди повинна знаходитися в центрі уваги нас, дорослих. Адже найцінніше – здоров’я і життя дитини, її захист в будь-яких надзвичайних ситуаціях. Ми, педагоги повинні викликати у дітей бажання опікуватися власним здоров'ям, вчити їх бути обачними та цінувати особисту безпеку і життя. .Формувати у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров’я. Прищеплювати дітям навички здорового способу життя,
Перегляд файлу

Головна тема майстер класу з ОБЖД.

Безпека дитини – важлива соціально-педагогічна проблема. Турбота про дітей завжди повинна знаходитися в центрі уваги  нас, дорослих. Адже найцінніше – здоров’я і життя  дитини, її захист в будь-яких надзвичайних ситуаціях.

Ми, педагоги повинні викликати у дітей бажання опікуватися власним здоров'ям, вчити їх бути обачними та цінувати особисту безпеку і  життя.

Під час проведення роботи з ОБЖД слід ураховувати особливості дитячої психіки, її підвищену вразливість, тому необхідно пам'ятати педагогам, навчаючи дітей безпечній поведінці – не залякати їх можливою небезпекою, не зламати їхньої природньої допитливості та зацікавленості оточуючим світом, а виховувати розумну обережність.

Тому неприпустимо застосовувати так звану “шокову” терапію з акцентуванням на страшні наслідки пожежі, аварії на дорозі, вибуху міни і т.п. Адже такий підхід може травмувати психіку дитини, призвести до стресів, тривог, фобій, страхів і навіть стійких неврозів.

Дітям не подобаються моралізаторські застереження щодо правил безпечної поведінки. Набагато ефективніше активізує  дитячу  пам’ять їх увагу та мислення - використання  наочності, спеціальних іграшок та дидактичних ігор, використання художнього слова, музичних ігор та вправ, тобто коли дитина сама стає учасником дійства, емоційно сприймає і самостійно доходить до власних висновків, формуючи  для себе необхідні знання.

Враховуючи проблему, над якою я працюю («Використання інноваційних технологій для музично-ритмічного розвитку дошкільників»), я підібрала матеріал по ОБЖД, відповідно, враховуючи  Музику  Ритм і  Рух.

 

Бажаю вам усім міцного здоров’я, безпечного, щасливого,  спокійного життя без сирен і тривог.

Скорішої Перемоги і Миру!

Музична гра  «Гра з грибочками»

(для дітей молодшого та середнього дошкільного віку)

 

Мета: Вдосконалювати  вокальні та  музично-ритмічні навички дітей; розвивати естетичний смак, уяву, образне мислення; розвивати швидкість реакції, увагу, пам'ять, вміння орієнтуватися в просторі.  Вчити дітей безпечного поводження у лісі, уміти відрізняти їстівні  гриби від отруйних. Формувати у дошкільнят  ціннісного  ставлення до власного здоров’я.  

Матеріал до  гри:

Картки із зображенням грибів по кількості дітей: білий гриб, маслята, мухомори; 1 велика корзинка.

 

Вступ. Світ дитинства не може бути без гри. Гра в житті дитини - це хвилини радості, забави,  вона веде дитину по життю. А гра з  музичним супроводом є активним і цінним засобом музичного розвитку дошкільнят. Музичні ігри вирішують одночасно безліч завдань: відпрацьовують вокальні та ритмічні навички, розвивають естетичний смак; активізують почуття, уяву, образне мислення, розвивають у малюка швидкість реакції, увагу, пам'ять, вміння орієнтуватися в просторі, контролювати рухи власного тіла; покращують настрій, сприяють соціалізації дітей, дозволяють подолати індивідуальні психологічні проблеми; емоційно забарвлені, тут має велике значення міміка, жестикуляція, інтонація.  Крім того мають оздоровче значення – це зміцнення дихальної та серцево-судинної систем, кістково-м'язового апарату, становлення правильної артикуляції, загальної та дрібної моторики. Ігрові моменти можуть органічно вплітатися у всі види музичної діяльності – музично-ритмичні рухи (вправи, таночки), співи, слухання музики, гру на музичних інструментах.  І якщо дотримуватися формули, що «вчитися треба весело ...», то кращого матеріалу для занять з дітьми просто не придумаєш, оскільки гра є провідним видом діяльності в дошкільному віці.  Граючись, ми навчаємо і  розвиваємо дітей.

Хід гри:

Звучить пісенька, діти під пісеньку «йдуть стежинкою».

1. У лісі погуляєм, навколо – красота.

 І пісенька весела хай лине в небеса.

 Стежинкою крокуєм, грибочки ми знайдем,

 Додому повний кошик принесем.

Педагог говорить:

Ось галявка, зупинися,

Все довкола роздивися. (виглядають.)

Білий гриб ти відшукай

 І у кошик поскладай!

 Діти під музику (на вибір музичного керівника) збирають білі гриби. Знов звучить пісенька, діти «йдуть стежинкою».

 

 Педагог говорить:

2. Ось галявка, зупинися,

Все довкола роздивися (виглядають)

 Мухоморчик ти знайди (знаходять мухомор)

І навколо обійди. (обходять його)

 Далі діти разом з педагогом проговорити слова:

 

Мухомори не збирають, (погрожують пальчиком)

Бо їх люди не вживають.

 

Знов звучить пісенька, діти йдуть…

 

3.Ось галявка, зупинися,

 Все довкола роздивися.

 Маслюки ти відшукай       

 І у кошик поскладай.

Діти під музику  збирають маслюки.

Знов звучить пісенька, діти «йдуть стежинкою».

 

4. У лісі погуляли, навколо – красота.

 І пісенька весела хай лине в небеса.

 Стежинкою крокуєм, грибочки ми знайшли,

 Додому повний кошик принесли. (показують на кошик двома ручками).

 

 

Імітаційна  руханка - пісня «Крокуй до укриття»

 

Мета: розвивати увагу, чуття ритму, координацію рухів у дітей. Підтримувати спокійний, комфортний емоційний стан у дітей. Створити безпечні умови для дошкільнят.

Вступ. На нас, педагогів покладена велика відповідальність, яка пов’язана не лише з безпекою, а й із емоційними станами дітей, такі як тривога, панічні атаки, страхи.

Як діяти з дошкільниками? Допоможе коротка пісня «Крокуй до укриття», яку створили відомий психолог Світлана Ройз та гурт Танок На Майдані Конго (музика - Олега Фагот Михайлюти). Пісня допоможе дітям впоратися з можливою панікою, коли вони почують сигнали сирени.

Дружина Президента Олена Зеленська (26.09.22р.) запропонувала у сховищах виконувати з дітьми руханку «Крокуй до укриття». Вона наголосила, що це не просто руханка, аби розвеселить дітей – усі рухи продумані, щоб сфокусувати дитячу активність та вивести її із стану ступору. Тому психолог радить не додавати нові елементи, а користуватися руханкою, як чіткою інструкцією. «ЇЇ можна виконувати з дітьми у сховищі, або ж заспівати, якщо малюки злякалися чогось у темряві», - радить перша леді.

Основа тексту пісні – чіткі дієслова, щоб скеровувати активність дітей і йти в укриття чи до безпечного місця.

 

Важливо!     Ми надаємо новий сенс сигналам сирени –

                      «Коли сирену чуєш, то ЗСУ працює!»

Тобто, дітям потрібно пояснити, що вам не потрібно ні про що турбуватися, лише про свою безпеку – зберігати спокій і йти до  укриття, про все інше піклуються ЗСУ.

Звісно, хотілося б щоб вона не знадобилася жодній дитині. Але війна триває. Обстріли тривають і ми маємо дбати про спільну безпеку. Мріємо про Перемогу, про добрі новини з фронту і про життя без тривог і сирен -  життя без війни.

Перед руханкою діалог:

Ведуча. Хто танцювати полюбляє?

  Діти. Я!

Ведуча. Хто про свою безпеку дбає?

 Діти. Я!

Ведуча. Хто в укриття крокує, коли сирену чує?

 Діти. Я!

 

                        Рухлива музично-ритмічна гра «Світлофор»

 

Мета: Повторити і закріпити знання дітей про сигнали світлофора. Розвивати у дітей відчуття ритму, музичний слух,  музично-рухову творчість; їх увагу, швидкість реакції, пам'ять, вміння орієнтуватися в просторі;  підтримувати інтерес до колективної музичної гри; виховувати доброзичливість у відносинах з однолітками та дорослими. Формувати у дітей свідомого ставлення до збереження особистого життя та  здоров’я.

Матеріал: три повітряні кульки – жовтого, червоного, зеленого кольорів; два клавеси, три барабани, або цеглинки Лего трьох кольорів.  Гра виконується  під супровід пісні «Світлофор».

 

Хід гри.

Ведуча: Діти, сьогодні ми з вами перетворимося на маленькі автомобілі і пограємо в рухливу гру «Світлофор». Слухаємо уважно пісню, її текст, ритм, який звучить, спостерігаємо за кольором кульки, на якій граю і відповідно виконуємо рухи.

Звучить пісня «Світлофор». Діти рухаються відповідно ритмічному малюнку.

Правила гри.

1 варіант  гри.

Ведучий грає по червоній кульці один раз - діти мають швидко присісти.

Якщо ведучий грає по жовтій кульці  чітко і ритмічно - діти  повинні на місті крокувати.

Якщо ведучий грає по зеленій кульці  вибиваючи швидко ритм , то діти по колу рухаються підскоком (середня і старша групи) або біжать (молодші дошкільнята).

2 варіант гри.

Замість кульки можна грати на барабанах, які знаходяться біля кульок.

Ведучим може бути  також дитина старшого дошкільного віку.

Можна трьом дітям самостійно по черзі грати на кульках чи барабанах.

3 варіант гри.

Використати для відтворення ритму цеглинки трьох кольорів.

Гра повторюється 3-5 разів.

 

 

 

 

 

 

                   Ритмо-вправа  «Давайте мити ручки»

 

Мета: розвивати  у дітей музичний слух,  відчуття ритму,  увагу,  вокальні здібності, дикцію та артикуляцію. Формувати у дошкільнят  ціннісного  ставлення до власного здоров’я.  Прищеплювати  дітям  навички здорового способу життя,  

Вступ.

Здоров’я – основа усього на світі,

Здоровими хочуть бути всі діти.

Для цього потрібно щоденно вмиватись,

Зубки чистить, зарядку робить,

Коли холодно – тепло вдягатись.

Себе гартувати водою і сонцем,

І солодко спати з відкритим віконцем,

І їсти усе, що на стіл подають,

Бо страви нам росту і сил додають.

 

 

 «Давайте мити ручки»

 

Давайте ручки мити разом ми

Водичка та мило,

Візьми ти грайливо,

Давайте мити ми!

 

Долоньки разом ліва, права,

Поміж пальцями гарна справа,

Вліво, вправо, вгору , вниз,

Дивись, не зупинись!

 

Кулачок до кулачка,

Великі пальці розітри,

Коло на долонях проведи,

От тепер і все!

 

Помили ручки добре разом ми,

Змий та і витри

 І поплескай грайливо,

Чисті ручки твої!

 

 

 

doc
Додано
10 грудня 2023
Переглядів
245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку