У презентації розкрите теоретичні питання формування педагогічної культури вчителів початкових класів, визначені рівні сформованості педагогічної культури.
Виконала вчитель початкових класів Дербак Олена Вікторівна “Формування педагогічної культури вчителів початкових класів ”
Номер слайду 2
Проблема формування педагогічної культури вчителя початкових класів актуалізувалася в наш час, оскільки існує тенденція поглиблення кризи духовності та падіння моральності. Від педагога, його професійно-педагогічної культури, залежить майбутнє нашої країни, розвиток моральних якостей учнів.
Номер слайду 3
винятково людська діяльність, спрямована на створення матеріальних і духовних цінностей; ступінь освіченості і вихованості; епоха в розвитку людства; світ артефактів, символів, знаків; історична пам’ять людства, втілена в традиціях, обрядах, стандартах поведінки; колективне програмування мислення людей, на основі якого можна відрізнити членів однієї групи від іншої; позначення специфічних сфер діяльності суспільства, соціальної групи, конкретного індивіда, носія певних типових форм життєдіяльності тощо.
Номер слайду 4
Культура – «це сукупність практичних, матеріальних і духовних надбань суспільства, які виражають історично досягнутий рівень розвитку суспільства й людини і втілюються в результатах продуктивної діяльності». На думку В. Гриньової: «Педагогічна культура – це цілісна сутнісна характеристика особистості вчителя, показник рівня його професійної підготовки. Це динамічна система, компонентами якої є: професійні знання і педагогічне мислення; професійні вміння і діяльність як репродуктивного, так і творчого характеру; педагогічні цінності та емоційно-естетичне ставлення до дійсності, оточуючого середовища; професійна поведінка і постійне самовдосконалення.
Номер слайду 5
У вітчизняній і зарубіжній педагогічній науці з проблеми формування педагогічної культури була виконана низка досліджень у різноманітних напрямах.
Номер слайду 6
Педагогічна культура має компоненти:
Номер слайду 7
Середній рівень притаманний педагогу, який вміє організовувати та проводити педагогічну діяльность. Проте в цього вчителя немає потреби в постійному педагогічному зростанні. Такий рівень визначають як професійно-адаптивний. Низький рівень педагогічної культури властивий педагогам, в яких немає потреби в формуванні та вдосконаленні необхідних компонентів педагогічної культури. Такий рівень визначають як репродуктивний. Рівні сформованості педагогічної культури Високий рівень характеризує вчителя як «майстра своєї справи», «професіонала», який має розвинене педагогічне мислення досягає високих результатів у навчанні та виховані дітей. Цей рівень визначається як професійно-творчий.
Номер слайду 8
Педагогічна культура є основою професійної компетентності вчителя. Вона формується і розвивається в процесі роботи, мотиваційного та емоційного забезпечення професійної діяльності. Тільки той вчитель, який має високий рівень сформованості педагогічної культури, здатен досягти мети виховання – сформувати всебічно розвинену особистість, у якої гармонійно поєднуються інтелектуальна і духовна культура.