Формування у підлітків медіаграмотності в процесі навчання математики(фізики)

Про матеріал
Формування у підлітків медіаграмотності в процесі навчання математики(фізики) Медіаграмотність  – результат медіаосвіти, це сукупність мотивів, знань, умінь і навичок, які сприяють доборові, використанню, критичному аналізові, оцінюванню, створенню та передаванню медіатекстів різних форм, жанрів та аналізові складних процесів функціонування медіа в суспільстві. сукупність знань, навичок та умінь, що дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати і створювати різноманітні повідомлення для різних типів медіа. Окрім того, медіаграмотність передбачає вміння розуміти й аналізувати, як медіа функціонують у суспільстві та який вплив вони мають.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування у підлітків медіаграмотності в процесі навчання математики(фізики)Дігтярівський професійний аграрний ліцей

Номер слайду 2

Медіаграмотність  – результат медіаосвіти, це сукупність мотивів, знань, умінь і навичок, які сприяють доборові, використанню, критичному аналізові, оцінюванню, створенню та передаванню медіатекстів різних форм, жанрів та аналізові складних процесів функціонування медіа в суспільстві.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

сукупність знань, навичок та умінь, що дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати і створювати різноманітні повідомлення для різних типів медіа. Окрім того, медіаграмотність передбачає вміння розуміти й аналізувати, як медіа функціонують у суспільстві та який вплив вони мають.

Номер слайду 5

Прийоми і методи навчання, спрямовані на формування медіаграмотності 1. Пошук помилок, неточностей в повідомленнях, пропонованих ЗМІ.2. Звернення до прикладів з життя.4. Уроки - практичні заняття, де учні самостійно займаються творчо-пошуковою діяльністю, яка спрямована на формування предметних компетентностей та розвиток критичного мислення.3. Проблемне навчання.5. Аналіз текстів, складання схем, малюнків, таблиць, креслень, використовуючи власні позначення.

Номер слайду 6

Медіаграмотність – це набір компетентностей, необхідних для активної й усвідомленої участі в житті медійного суспільства.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

тест Медіаграмотність - що це? Чи розпізнаєте ви фейки в медіа? Медіаграмотність Маніпулятивний вплив медіа. Як медіа провокують конфлікти..https://vseosvita.ua/test/mediahramotnist-650418.html

Номер слайду 9

Постав кому

Номер слайду 10

Якщо треба розвинути медіаграмотність, то найкоротший шлях до неї – через медіатворчість. Свою роботу планую за алгоритмом: Розумію – запам’ятовую – засвоюю – приношу до власної ціннісної системи – стаю компетентним.

Номер слайду 11

Не тільки навчаю, а ще й навчаюся самостійно.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Інфографіка як джерело інформації ефективно використо-вується для творчих завдань – створення медіатекстів різного жанру: наприклад, соціальної реклами «Заощаджуйте воду!»

Номер слайду 14

Мультитест ЗНО 2022 року: математика. Замість традиційного ЗНО у 2022 році вступники до вишів складатимуть національний мультипредметний тест (НМТ), який проводитимуть у комп’ютерному форматі. Це випробування міститиме три блоки завдань: з української мови, з математики та з історії України. Яким буде зміст завдань блоку НМТ з математики?Зміст завдань блоку НМТ з математики буде відповідати чинній програмі ЗНО з математики. Ця програма охоплює всі теми з алгебри й геометрії, які вивчалися у шкільному курсі, а саме:«Числа і вирази»;«Рівняння, нерівності і їх системи»;«Функції»;«Ймовірність випадкової події, вибіркові характеристики (середнє значення), аналіз діаграм та графіків»;«Планіметрія»;«Стереометрія». Яка структура блоку НМТ з математики?Усього в блоці НМТ з математики буде 20 завдань, з-поміж яких:14 завдань з вибором однієї правильної відповіді з п’яти запропонованих варіантів;4 завдання на встановлення відповідності (потрібно встановити по 3 «логічні пари»);2 завдання відкритої форми з короткою відповіддю (неструктуровані завдання). Зверніть увагу, що в блоці НМТ з математики не буде завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Фейк чи факт?

Номер слайду 15

Життєва математика. У процесі навчання математики доцільно використовувати такі завдання, що «допоможуть навчити аналізувати медіатексти, критично мислити та декодувати їх, нададуть можливість у майбутньому житті не загубитися в інформаційному потоці та навчать відбирати корисну та правдиву інформацію». На уроках математики можемо розв’язувати не абстрактні рівняння, а, наприклад, підрахувати, скільки калорій буде потрібно, щоб піднятися на Говерлу, про активне та пасивне куріння і таким чином дізнатися щось про своє здоров'я.

Номер слайду 16

Фотограмотність. Фотографії можуть здаватися далекими від математики, але, якщо використовувати їх разом з іншими даними, вони стають потужним способом візуалізації світу. Вивчаючи тему "Піраміда" можна запропонувати світлину, проаналізувати зображення і обговорити такі питання.1. Опишіть, що ви бачите.2. Спробуйте описати композицію цієї фігури.3. Чи можна за цим зображенням визначити вид піраміди?4. Чи формує це зображення повне уявлення про об'єкт?

Номер слайду 17

Викладання фізики передбачає систематизацію та узагальнення знань про явища реального світу. Медіаосвіта, інтегрована в шкільний курс фізики, спрямована практично на такий же результат, як і викладання фізики, а саме: – зрозуміти явища та події, що відбуваються в навколишньому світі, – мати необхідні знання для їх пояснення, – вміти використовувати ці знання на практиці. Навчальний матеріал та навчальні посібники своєю природою багатофункціональні й можуть слугувати основою для досягнення цілей викладання фізики, а також медіаосвіти. Тому на занятті з фізики, як і раніше, основною залишається фізика, а медіаосвіта, вклинюється в процес викладання фізики, збагачує її новими методами та формами роботи.

Номер слайду 18

Кейс-метод (case study) Кейси допомагають розвивати навички учнів у розв’язанні практичних завдань, критичного мислення, аналізу інформації. У ході викладання досліджень на заняттях з фізики підлітків можна навчити медіаграмотності, використовуючи різні медіаресурси для створення кейсів. : вміння знаходити доступ до медіапродуктів, аналізу всіх їх форм, опрацювання інформації. Кейс . Принцип роботи мікрохвильової печіМікрохвильова піч – електричний прилад, призначений для швидкого приготування або нагрівання їжі, розморожування продуктів з використанням електромагнітних хвиль дециметрового діапазону (зазвичай з частотою 2450 МГц). радіохвилі заданої частоти проникають і поглинаються їжею на глибині 2,5 см. Нагрівання в печі основане на принципі так званої «дипольної поляризації». Мікрохвильове проміння не може проникати всередину металевих предметів, тому готувати в металевому посуді неможливо. Металевий посуд та металеве приладдя (ложки, виделки), поміщені в піч, під час нагрівання можуть вивести її з ладу. Небажано розміщувати в мікрохвильовій печі посуд із металевим покриттям («золотою облямівкою») – навіть цей тонкий шар металу сильно нагрівається вихровими струмами і може зруйнувати посуд в зоні металевого покриття. Не нагрівайте рідину в мікрохвильовій печі в герметичних посудинах і цілі пташині яйця – через сильне випаровування води всередині них створюється високий тиск і, як результат, вони можуть вибухнути. Нагріваючи воду в мікрохвильовій печі, також слід бути обережним – вода здатна перегріватися, тобто нагріватися вище від температури кипіння. Перегріта рідина здатна закипати майже миттєво від необережного руху. Це стосується не тільки дистильованої води, але і будь-якої рідини, яка містить мало завислих частинок. Що гладша і однорідніша внутрішня поверхня посудини, то вищий ризик. Вона може виступити як центри кипіння для перегрітої рідини. Якщо посудина має вузьке горло, цілком ймовірно, що під час кипіння перегріта вода виллється і обпече ваші руки. Запитання до кейсу: Чи знаєте ви цей пристрій? Яка інформація була для вас нова, а яка вже відома? 2. Чи траплялися вам незнайомі терміни в кейсі? Як можна з’ясувати їх значення? 3. Які переваги використання цього пристрою в домашніх умовах, і які недоліки? 4. Яких заходів безпеки слід дотримуватися під час роботи з цим пристроєм? Складіть пам’ятку

Номер слайду 19

Комп’ютерні ігри. Використання комп’ютерних ігор у викладанні фізики зазвичай відбувається у двох напрямках: вибираються комп’ютерні ігри, розроблені спеціально для вивчення фізики та довільно вибираються комп’ютерні ігри (ігрові сцени) серед сучасних. Навчити дітей бачити фізичні закони в «перегонах», «гарматах», «стрибках», «польотах» – важке, але дуже корисне завдання. Головне тут – вибір підхожої гри, що повинна відповідати кільком критеріям:бути цікавою та сучасною для дітей; сюжет не повинен бути складним, щоб фізика була «видна»; персонажі зображуються як геометричні фігури (кулі, кубики) для легшого моделювання фізичних процесів; багато руху, зорових фізичних явищ; учасникові дається кілька спроб виконати завдання. Знаменита комп’ютерна гра «Злі птахи»Рух птаха описується рівняннями рівномірного руху. Можемо визначити дальність польоту. Максимальна дальність польоту буде при α = 45 . Це потрібно врахувати, щоб птах потрапив у ціль

Номер слайду 20

При вивченні теми «Сила Архімеда, умови плавання тіл» можна розглянути такі задачі. Свині перебувають на кораблі. Чи може такий корабель плавати? Чому? Чи правильно показана плавуча крига у водіУ грі є маятники на будь-який смак: від простих математичних до складних з кількома центрами ваги. Можна обчислити довжину маятника виходячи з того, що дія відбувається на Землі.

Номер слайду 21

Закон збереження енергії

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Сайти з медіаосвіти

Номер слайду 24

Дякую за увагу!

Номер слайду 25

Роботу підготувала: викладачка математики та фізики Дігтярівського професійного аграрного ліцею Хропост Наталія Іванівна.

pptx
Пов’язані теми
Фізика, Презентації
Додано
11 березня 2023
Переглядів
907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку