ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ МАТЕМАТИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ В УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ У ПРОЦЕСІ РОЗВ’ЯЗАННЯ ТЕКСТОВИХ ЗАДАЧ

Про матеріал
Бокатов М.П. Формування вмінь математичного моделювання в учнів 5-6 класів у процесі розв’язання текстових задач. У статті розглянуті основні види текстових задач та основні етапи формування вмінь математичного моделювання. Ключові слова: текстових задач, формування вмінь, математичне моделювання.
Перегляд файлу

ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ МАТЕМАТИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ В УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ У ПРОЦЕСІ РОЗВ’ЯЗАННЯ ТЕКСТОВИХ ЗАДАЧ

 

Реалізація прикладної спрямованості навчання математики означає: створення запасу математичних моделей, які описують реальні явища i процеси, мають загальнокультурну значущість, а також вивчаються у суміжних предметах; формування в учнів знань та вмінь, які необхідні для дослідження цих математичних моделей; навчання учнів побудові та дослідженню найпростіших математичних моделей реальних явищ і процесів [2]. На сучасному етапі розвитку шкільної математичної освіти в умовах особистісно орієнтованого навчання, рівневої і профільної диференціації проблема навчання учнів розв’язування задач методом математичного моделювання при вивченні математики є актуальною і потребує ґрунтовного дослідження. Зокрема, важливим є завдання переформулювання прикладної задачі з природної мови тієї галузі, де вона виникла, мовою математики та створення адекватної математичної моделі. Суттю моделювання, як методу навчання, є здійснення вчителями й учнями окремих етапів навчального пізнання в діяльності моделювання з активним і цілеспрямованим використанням моделей [1]. Упровадження змістової лінії «математичне моделювання», як засобу діяльнісного навчання, забезпечує умови для опанування учнями навичок розв’язування прикладних математичних задач та залучення їх до усвідомленого оцінювання власних навчальних досягнень.

 

Основна складність для учнів у процесі математизації змісту прикладної задачі полягає у доборі правильної математичної моделі: рівняння, нерівності, системи рівнянь чи нерівностей, функції тощо.

 

Критеріями підготовленості учнів до самостійної реалізації розв’язування прикладної задачі методом математичного моделювання є сформованість у них відповідних навичок:

 

– виділяти суттєві факти досліджуваного явища (процесу);

 

– визначати основні взаємозв’язки між компонентами досліджуваної проблеми;

 

– аналізувати повноту даних з умови задачі;

 

– обирати математичний апарат для побудови моделі.

 

Література

 

  1. Веников В.А. Теория подобия и моделирования / В.А. Веников, Г.В. Веников. – М. : Высшая школа, 1989. – 145 с.

 

  1. Збірник програм для допрофільної підготовки та профільного навчання. Частина ІІ.

 


 

  1. Профільне навчання / Упоряд. Н.С. Прокопенко, О.П. Вашуленко, О.В. Єргіна. – Х.: Вид-во «Ранок», 2011. – 384 с.

 

  1. Терешин Н.А. Прикладная направленность школьного курса математики / Н.А. Терешин. – М. : Просвещение,

1990. – 96 с.

 

docx
Додано
27 серпня 2021
Переглядів
476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку