Частина друга статті 41 Закону України «Про освіту»,
Система забезпечення якості освіти:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Внутрішня система забезпечення якості освіти включає: (ч. 3 ст. 41 ЗУ «Про освіту»)
ü стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти:
ü систему та механізми забезпечення академічної доброчесності середовища
ü оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти
Здобувачі ü оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної (науково- дошкільної освіти педагогічної) діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників
ü оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської
діяльності керівних працівників закладу освіти Фахова діяльність
педагогічних
ü забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, працівників в тому числі для самостійної роботи здобувачів освіти
ü забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління
ü створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, процеси закладу універсального дизайну та розумного пристосування
Основна мета стратегії (політики) забезпечення якості освіти — гарантувати якість дошкільної освіти та формувати довіру суспільства до ЗДО
ü Партнерство у розвитку, навчанні та вихованні дітей, а також професійній взаємодії;
ü недискримінацію, запобігання та протидію булінгу (цькуванню);
ü прозорість та інформаційну відкритість діяльності ЗДО;
ü
ü справедливе та об’єктивне оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;
ü створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;
ü забезпечення академічної свободи педагогічних працівників.
• Застосовуються з метою організації безперервного розвитку педагогічних працівників, створення умов для вдосконалення ними власних професійних компетентностей.
•
•
•
•
• забезпечує реалізацію прав усіх дітей раннього та дошкільного віку на освіту, фізичну, психологічну та соціальну безпеку, комфортні умови праці та розвитку, виховання і навчання дітей. Процедурами, що забезпечують інклюзивне середовище в ЗДО, можуть бути:
•
Для ЗДО важливо регулярно здійснювати внутрішній контроль і оцінювати як виконання плану на рік, так і дієвість внутрішньої системи. Ретельно продумані показники полегшують моніторинг та оцінювання діяльності ЗДО. З метою аналізу стану сформованості й функціонування внутрішньої системи рекомендується проводити у ЗДО самооцінювання освітніх і управлінських процесів. Варто визначити механізм
самооцінювання та періодичність його проведення. Рівень якості освітньої та управлінської діяльності доцільно визначати за вимогами / правилами та напрямами.
Для оцінювання виконання (вимірювання) вимог / правил слугують
випадках або від 26% до 50% при математичному обрахунку
Інша модель, визначена ЗДО.
Інформацією, яка підлягає аналізу під час самооцінювання, можуть бути результати внутрішніх моніторингів освітніх і управлінських процесів ЗДО, а також зовнішніх моніторингів, проведених органами управління у сфері освіти, міжнародними установами, громадськими організаціями тощо. Внутрішні моніторинги можуть проводитися для відстеження стану освітньої діяльності, якості надання освітніх послуг, ефективності управлінських процесів. Механізм підготовки та проведення моніторингу визначається Порядком проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом
Міністерства освіти і науки України від 16.01.2020 № 54, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за № 154/344371 . Для проведення моніторингу обов’язковими є розроблення його програми та оприлюднення його результатів на вебсайті ЗДО (у разі його відсутності – на вебсайті засновника).
Опитування (анкетування, індивідуальне інтерв’ю, фокусгрупове дослідження) |
Спостереження (за освітнім середовищем, організацією життєдіяльності, проведенням навчальних занять) |
Вивчення документації
|
Анкетування
Для чого? У який спосіб?
Варіант 1. Письмово з використанням друкованих
Визначення: бланків анкет.
üпріоритетних напрямів щодо удосконалення Варіант 2. У формі онлайн опитування за допомогою освітніх і управлінських процесів у закладі; комп’ютерів, ноутбуків, планшетів чи смартфонів.
üтенденцій розвитку освітньої діяльності та внесення відповідних коректив до річного плану та/або стратегії розвитку 1. Підрахувати загальну кількість відповідей по закладу; кожному із запропонованих у питанні
üдинаміки оцінювання педагогічною, учнівською та варіантів. батьківською громадськістю діяльності ЗЗСО 2. Помножити цю кількість на бал, що (співставлення результатів відповідає рівням оцінювання.
анкетування учасників освітнього процесу 3. Визначити рівень освітньої діяльності за упродовж кількох років) питанням анкети (середньоарифметичне).
4. Отримане середньоарифметичне значення співставити зі шкалою визначення рівня
якості освітньої діяльності
Для оцінювання враховуються лише закриті питання (один варіант відповіді).
• Інформація, одержана в ході опитування, спостереження та вивчення документації, узагальнюється та на її основі визначаються тенденції в організації освітніх і управлінських процесів ЗДО, досягнення та труднощі у формуванні внутрішньої системи. З метою об’єктивного самоцінювання узагальнена інформація зіставляється з описом вимог / правил організації освітніх і управлінських процесів ЗДО та внутрішньої системи забезпечення якості освіти, що визначені ЗДО. Здійснюючи самооцінювання, ЗДО має визначити рівні оцінювання закладу щодо дотримання вимоги / правила організації освітніх і управлінських процесів ЗДО та внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Маючи автономію, ЗДО може самостійно визначати рівні самооцінювання власної діяльності або запроваджувати інші способи вимірювання рівня освітньої діяльності та ефективності внутрішньої системи.
Обговорення результатів щорічного самооцінювання
ü прийняття відповідних управлінських рішень для вдосконалення внутрішньої системи;
ü визначення пріоритетних напрямів удосконалення освітніх і управлінських процесів ЗДО;
ü
аналізу тенденцій в освітній діяльності ЗДО і корегування його плану роботи на рік та/або стратегії розвитку закладу (у разі потреби);
ü аналізу динаміки оцінювання освітньої діяльності ЗДО педагогічними працівниками, батьками (шляхом співставлення результатів опитування учасників освітнього процесу впродовж кількох років)
Положення про внутрішню систему схвалюється педагогічною радою ЗДО та затверджується його керівником.
Щорічний звіт про проведення самооцінювання освітніх і управлінських процесів
-
Складова частина річного звіту керівника про діяльність закладу освіти
- Оприлюднюється на сайті ЗДО (у разі його відсутності – сайті засновника)
(частина друга статті 30 Закону України «Про освіту»)