Форум "Батьки і діти"

Про матеріал
Говоримо про виховання дітей у сім'ї, з'ясовуємо природу конфліктів між батьками та дітьми, вчимося розуміти , чого прагнуть діти, визначаємо роль сім"ї у вихованні дітей, намагаємося знайти спільну мову між поколіннями.
Перегляд файлу

Батьки і діти — це любов і сльози, Це вічне щастя і одвічний біль. Це — сонце і тепло, сніги й морози, Мед на вуста й на вічні рани сіль. Як на троянді — колючки і квіти, Так і в житті є радість і печаль. Високі мрії й дуже різні діти... Чомусь таке трапляється, на жаль. Всім хочеться все мати в ідеалі, Причому водночас і без зусиль. Щоб щастя без труда і без печалі Пливло саме у руки звідусіль. Та у житті такого не буває Й запам'ятати треба в чому річ: Зоря щаслива лиш тоді засяє, Якщо трудитись будеш день і ніч. А діти — це і щастя, і турбота, Відповідальність і тривога теж. Без відпочинку й вихідних робота, Любов така, яка не має меж!

Батьки і діти — різні вікові групи і між ними в усі віки траплялись непорозуміння, бо старшим здається, що вони все знають і від своїх нащадків вимагають незаперечного виконання всіх канонів, які вони створили у цьому світі. У старших є досвід і мудрість, яких вони набули, набивши на лобі не одну і не дві ґулі. І їм обов'язково хочеться, щоб молоді вчились на чужих помилках, а самі помилок не робили і не набивали болючих ґуль на своїх лобах.

А молодим хочеться простору для польоту і вони летять у світ довірливо і невпевнено, роблячи ці помилки, щоб набути свого досвіду і своєї мудрості. Та й час постійно змінюється, відкривається людині нове бачення світу, своя мудрість, сучасна мораль та інші горизонти. Старші хочуть постійно оберігати, а молоді — позбутися опіки. Тому і виникають часто між батьками і дітьми різні непорозуміння. Та все це ще нічого. Завжди можна знайти компроміс, щоб були і «вівці цілі, і вовки ситі». Але найстрашніше ге, іцо часом стосунки між батьками і дітьми заходять у глухий і темний кут, з якого ніхто не може , а скоріше не хоче, знайти виходу. І в основі цих подій лежить зло, ненависть, заздрість, безпросвітна лінь, ненажерливість, словом, усі смертні гріхи людського буття, які поглинають найкращі почуття людини. І тоді нема в душі щирості, ласки, доброти, ніжності і найбільшого — великої людської любові, яка змінює людину і світ на краще. А за тим приходить біда дорослим і дітям.

Людині треба вчитись бути мудрою, щоб уміти своєчасно змінити гнів на милість, простити і по-іншому глянути на ті обставини, в яких вона опинилась. Людині постійно потрібно вчитись жити між людьми, вдосконалювати свій характер, плекати паростки любові і доброти. І це стосується як молодих, так і старших. Що закладуть батьки у серце і душу дитини, такою вона і піде у білий світ. А світ наш складний і багатогранний, у ньому нелегко знайти свою стежину, щоб прожити життя в гармонії з природою і людьми, щоб виконати головну місію, з якою людина приходить на Землю — нести у світ доброту і любов.

Тому саме сьогодні ми поговоримо про виховання дітей у сім'ї, з'ясуємо природу конфліктів між батьками та дітьми, спробуємо зрозуміти , чого прагнуть наші діти, визначимо роль сім»ї у вихованні дітей, намагатимемося знайти спільну мову між поколіннями. Проблем як у дітей, так і батьків вистачає. Однак чи не найбільше проблем завше було у взаєминах і спілкуванні дорослих і їхніх чад. Чи поділяють сучасні діти думки й побажання своїх батьків - ось що цікаво почути і проаналізувати.

Для переважної більшості підлітків віртуальне спілкування сьогодні така сама норма, як і реальне. Але в мережі на неї чатує небезпека, причому надзвичайно серйозна. Як протистояти неконтрольованому інформаційному

потокові?

 

Школа намагається навчити дитину бути користувачем не розваг, а корисної інформації, задає алгоритм відповідальної поведінки. І так хочеться, щоб цей алгоритм копіювався на телебаченні, в інтернеті. І щоб

з усіх сторін - лише про гарне.

 

Нажаль, до освітнього простору не входять ні інтернет, ні телебачення. Вони не дають освіти, лише інформацію. До того ж чи формують особистість? І що на цю особистість сипиться і скільки, й чи може дитина цьому протистояти?.. Батьки й учителі повинні замислитися над тим, що треба виховувати внутрішнього цензора в дитині. Аби він діяв, навіть коли поруч не буде мами-тата. Щоб дитина сама могла сказати: «Ні, я не буду це дивитися». А освіту, насамперед, дають родина, школа, позашкільний

навчальний заклад.

Для обговорення проблемного питання «Особистий освітній простір. З чого він складається? . Інтернет, телебачення, гуртки, секції. Коло спілкування» запрошується ……..

 

( регламент виступу 2 хвилини).

 

Коментар щодо обговорення проблемного питання «Особистий освітній простір. З чого він складається? . Інтернет, телебачення, гуртки, секції. Коло спілкування» здійснює ……….

Цього року Український інститут соціальних досліджень імені О. Яременка на замовлення Уповноваженого Президента з прав дитини провів дослідження «Права дітей в Україні: реалії та виклики ». Опитано чотири тисячі респондентів.

Одне з питань стосувалося бажання учнів жити, як їхні батьки. Причому воно мало два підпункти: «Чи хочете ви жити матеріально так, як живуть ваші батьки?» і «Чи хочете ви жити так духовно?». На перше ствердно відповіли 58 відсотків учнів, на друге - 69. Огже, майже половина дітей не хоче жити матеріально гак, як їхні батьки. Ще одна тенденція, яку показало опитування, - чим старша дитина, тим менше вона хоче бути на них схожою у цих двох аспектах.

Дослідження також як на долоні показує ключову причину непорозумінь у сім'ях - нестачу спілкування. Як уже зазначено, 72 відсотки батьків у будні спілкуються з дітьми менш ніж годину.

Що цікаво, дорослі й діти по-різному відповідали на одні й ті самі запитання. Наприклад, на твердження «кожен у моїй сім'ї має свої обов'язки» «так» відповів 71 відсоток дітей і 90 - батьків, а на «всі члени сім'ї розуміють і підтримують одне одного» - 68 і 93 відсотки відповідно. Ще кілька цифр. Батьки 47 % дітей не знають, які проблеми турбують їхніх чад, 36 % — що дитина робить у вільний час, 26 % - де доньки й сини бувають увечері. От вам і нестача спілкування! До речі, з настанням підліткового віку дитина потроху втрачає відчуття щастя. 23 % хлопців і дівчат 16 — 17 років не вважають себе щасливими.

Конфлікти можуть підстерігати на кожному кроці. Від них ніхто не застрахований. Навіть якщо сім'я ідеальна, допускається виникнення всіляких непередбачуваних ситуацій, в яких доведеться розбиратися. Батьки і діти часто мають суперечливі відносини. Як же цього уникнути і не допустити конфлікту?

Сім'я - соціальний інститут, в якому велике значення відіграє особистісний простір. Батьки і діти часом не усвідомлюють, що порушують його. Саме тому на цьому грунті і виникають різні негаразди. Вони належать до різних поколінь, отже, мають різну психологію. Абсолютного розуміння просто бути не може.

 

Для обговорення проблемного питання «Що роз'єднує батьків і дітей. Претензії один до одного. Причина ( природа) конфлікту. Форми конфліктів ( не розмовляють, йдуть з дому тощо) запрошується ……

Коментар щодо обговорення проблемного питання «Що роз'єднує батьків і дітей. Претензії один до одного. Причина ( природа) конфлікту. Форми конфліктів ( не розмовляють, йдуть з дому тощо) здійснює начальник кримінальної міліції у справах дітей

Роменського РВ УМВС України в Сумській області …..

Коментар щодо обговорення проблемного питання «Що роз»єднує батьків і дітей. Претензії один до одного. Причина ( природа) конфлікту. Форми конфліктів ( не розмовляють, йдуть з дому тощо) здійснює практичний психолог ОНЗ «Великобубнівська загальноосвітня школа І-Ш ступенів»

Шановні батьки! Розмова про заохочення і покарання дитини в сім'ї не випадкова. На адресу дітей дуже часто можна почути: «Я тобі що сказав?», «Роби, що тобі говорять» тощо. Це не просто слова. Іде метод виховання. Батьки вважають, що їх справа карати, а дитина має підкорятися.

Та вони забувають, або зовсім не думають про те, що вільна особистість не може сформуватися в сімейному рабстві.

Виявляючи свою батьківську владу, вони не думають про те, що в їх силі їх слабкість: переконати свою дитину, бути авторитетом набагато важче, ніж нав'язати їй свою волю і примусити підкорятися батькам.

Насильство і примус у вихованні лише шкодять. Зовні підкоряючись наказу, дитина залишається при своїй думці, а до вказівок батьків ставиться ще більш вороже. Так у стосунки дітей і батьків приходить відчуження.

У тих сім'ях, де батьки уміло користуються у вихованні покаранням і заохоченням, рівень тривожності дитини набагато нижче, а результати навчальної діяльності набагато вищі.

Для обговорення проблемного питання «Заохочення і покарання. Моральне чи матеріальне» запрошується ……

 

Коментар шодо обговорення проблемного питання «Заохочення і покарання. Моральне чи матеріальне» здійснює ……..

 

Школа - це величезний Всесвіт, у якому є два центри - учитель і учень. Саме учні та учителі перетворюють звичайну будівлю під назвою «школа» в особливий бурхливий, галасливий, але добрий будинок, в якому з кожним роком одні стають розумнішими, а інші - мудрішими, і всі разом - ближчими і ріднішими один одному.

Для обговорення проблемного питання «Яка школа нам потрібна? Чого ми очікуємо від школи?» запрошуєть……….

Висловлюємо сподівання , що такі діалоги стануть традиційними, перший крок для цього вже зроблено сьогодні. Вважаємо, що розмова була конструктивною, адже батьки й діти дізналися багато нового.  Упевнені, що ви зробили правильні висновки.

 

docx
Додано
13 жовтня 2023
Переглядів
790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку