Форуми. Реєстрація та участь у обговореннях. Практична робота №14 «Спілкування на форумах та в чатах»

Про матеріал
сформулювати: правила етикету інтерактивного спілкування; розглянути: принцип функціонування форуму: навчити: реєструватися в Інтернет-форумі; брати участь в обговореннях на Інгериет-форумах; з'ясувати: рівень навчальних досягнень за допомогою практичної роботи; розвивати: вміння стисло і зрозуміло висловлюватися; стійкі навички роботи з програмою Skype; вміння використовувати набуті знання на практиці; виховувати інформаційну культуру; етикет інтерактивного спілкування;
Перегляд файлу

Урок № 34

Тема. Форуми. Реєстрація та участь у обговореннях. Практич­на робота №14 «Спілкування на форумах та в чатах»

Мета: сформулювати: правила етикету інтерактивного спілкування; розглянути: принцип функціонування форуму: навчити: реєструватися в Інтернет-форумі; брати участь в обговореннях на Інгериет-форумах; з'ясувати: рівень навчальних досягнень за допомогою практичної роботи;

розвивати: вміння стисло і зрозуміло висловлюватися; стійкі навички роботи з програмою Skype; вміння використовувати набуті знання на практиці; виховувати інформаційну культуру; етикет інтерактивного спілкування;

Тип уроку: застосування знань, формування вмінь.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності

IV Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Форум.

У загальному розумінні форум — це широкі представниць   збори — з’їзд, конференція, конгрес.

Інтернет-форум (надалі форум) — це Інтернет-ресурс, популярний вид спілкування в Інтернеті. На форумі створюються темі для спілкування. Всі. кого цікавить певна інформація, можуть зручно і швидко переглянути її на форумі. На форумі с адміністртори (власники форуму) та модератори (обслуговуючий персона, який стежить за виконанням установлених правил і порядку). Форуми можуть бути присвячені програмному забезпеченню, автомобілям, футбольній команді тощо.

Відразу слід зауважити: межа між форумом і чатом досить нечітка. І багато програм (а також і довідників) часто поєднують ці поняття.

Будемо відрізняти форум від чату, вважаючи, що в чаті обмін повідомленнями відбувається буквально миттєво. У форумі процес обміну повідомленнями може бути розтягнутий у часі та тривати місяцями та роками. Весь цей час матеріали форуму зали­шаються доступними.

Робота форуму полягає у створенні тем у розділах і можливістю обговорення всередині цих тем. Окремо взята тема, по суті, являє собою тематичну гостьову книгу. Найпоширеніша структура веб- форуму: РозділиТеми → Повідомлення.

Звично повідомлення несуть інформацію за схемою «автор-тема-зміст-дата/час». Повідомлення та всі відповіді на нього створює гілку (тему, тред, тред, топік, топ). Відхилення від початкової теми обговорення часто заборонене правилами поведінки форуму. За дотриманням правил слідкують модератори та адміністрато­рі — учасники, наділені можливістю редагувати, переміщати та видаляти чужі повідомлення у визначеному розділі чи темі, а також контролювати доступ до них інших учасників.

На форумах може застосовуватися надзвичайно гнучке розмі­щування доступу до повідомлень. Так, па одних форумах створення нових повідомлень доступні будь-яким випадковим відвідувачам, на інших — необхідна попередня реєстрація (найбільш поширений варіант). Ці та інші форуми називають відкритими. Застосовуєть­ся і змішаний варіант — коли деякі теми можуть бути доступні для всіх відвідувачів, а інші — тільки зареєстрованим учасникам. Крім відкритих, існують закриті форуми, доступ до яких ви­мічається персонально для кожного учасника адміністраторами форуму. На практиці також нерідко зустрічається варіант, коли окремі розділи форуму загальнодоступні, а решта доступна тільки для вузького кола учасників.

Виконання комплексу вправ для зняття м’язового напружен­ня (Варіант 2)

Розглянемо роботу з форумом на сайті Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, (http://hoippo.km.ua/)

1. Увійшовши на сайт, клацаємо пункт Форум,

2. Необхідно вибрати розділ форуму, що нас цікавить (вибір зазви­чай проводиться за темою). Для прикладу виберемо Створення сайтів, публікація, супровід, а далі Сайти освітнього напряму.

3. Ми маємо можливість спостерігати за повідомленнями цього форуму. Проте ми не зможемо додати своє повідомлення, поки не зареєструємося на форумі чи на сайті в цілому.

4. Для реєстрації знаходимо на сайті пункт Реєстрація.

5. У вікні, що з'явиться, необхідно заповнити форму і натиснути ОК.

6. Отримаємо інформацію про успішну реєстрацію аканту на сайті та пропозицію заповнити ще одну форму. Необхідно заповнити форму і натиснути ОК. Результатом правильного виконання всіх пунктів буде повідомлення: «Реєстрація успішно завершена».

7. Тепер ми маємо змогу давати відповіді на повідомлення та від­повідно вносити свої повідомлення за допомогою кнопок:

 

V. Формування вмінь

1. Робота учнів у групах

Учні об’єднуються в групи по 3-4 особи. Завдання кожної гру­пі: не використовуючи допоміжних матеріалів, за вивченим матеріалом про етикет електронного спілкування сформулювати основні принципи етикету інтерактивного спілкування в Інтернеті.

На обговорення відводиться 3-5 хвилин.

 

2.Мікрофон

Після обговорення кожна група по черзі висловлює правила, спілкування. Однотипні відповіді не зараховуються. Найактивніші учасники отримують оцінки.

Очікувані відповіді:

  • Під час спілкування намагайтеся дотримуватися теми форум (чату).
  • Викладайте свої думки стисло та зрозуміло.
  • Перевіряйте правопис — повідомлення з помилками сприймаються як прояв неповаги та недбалості.
  • Не робіть повідомлення занадто довгими й уникайте великих абзаців.
  • Не відправляйте файли великого обсягу, не домовившись заздалегідь про це з одержувачем.
  • У відповідь включайте фрагменти тексту повідомлення, на яке відповідаєте (цитати). Цитувати слід лише фрази, що безпосередньо стосуються вашої відповіді.
  • Завжди будьте ввічливими.
  • Не надсилайте неетичних повідомлень навіть тоді, коли ви звертаєтеся до своїх друзів.
  • Користуйтесь у повідомленнях смайликами — схематичними позначеннями емоцій.
  • Будьте обережні із фразами, які можна тлумачити по-різному
  • Використовуйте обидва регістри букв. Великі літери можна використовувати для надання емоційності деяким словам листа.
  • Не використовуйте зайве форматування.
  • Перед відправкою повідомлення ще раз уважно його передивіться.
  • Користувач несе відповідальність за зміст своїх повідомлень.

 

3. Практична робота №14 «Спілкування на форумах і в чатах»

Інструктаж із техніки безпеки. Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми (через 10 хв після початку роботи). (Варіант 1).

 

Інструктивна картка

1. Створіть новий документ у текстовому процесорі Microsoft Word. Для всіх пунктів практичної роботи створіть відповідні скріншоти та збережіть їх у текстовому документі.

2. Завантажте програму Skype. ввійдіть, ввівши свої контактні дай (логін та пароль), створіть та збережіть відповідні скріншоти.

3. Після додавання вчителем до колективного чату необхідно в чаті за допомогою повідомлень дати відповідь на запитання: «Чого не варто робити піл час спілкування в Інтернеті?» Мають­ся на увазі всі вивчені види спілкування.

4. Надішліть не менше двох повідомлень.

5. За вказівкою вчителя вийдіть із чату.

6. Використовуючи пошукові системи чи відомі сайти, знайдіть форуми, на яких обговорюється етикет спілкування в мережі Інтернет. Адреси (2- 3) запишіть у текстовий документ.

7. Оберіть один форум, забезпечте можливість участі в ньому (зареєструватися). Створіть та збережіть скріншоти пунктів реє­страції.

8. Додайте у форум 1-2 власних повідомлень. Можна використо­вувати матеріали самостійної роботи, колективного чату.

9. Обов'язково створіть та збережіть скріншоти власних повідо­млень на форумі.

10. Коректно вийдіть із форуму, завершити роботу з браузером.

11. Збережіть текстовий документ Інтерактивне спілкування \ Форуми та чати Прізвище.doc.

12. У Skype надішліть учителю 1 повідомлення, доповнивши дум­ку: «На сьогоднішньому уроці я навчився...»

13. Завершіть роботу з програмою Skype, закрийте всі вікна і додат­ки, що використовувались у роботі.

 

VIІ. Узагальнення знань, умінь

1. Бліцопитування

1. Що потрібно вробити, щоб взяти участь в обговореннях на форумі?

2. Які обов'язкові пункти реєстрації?

3. Хто такий модератор?

4. Які повноваження можуть бути в учасників форуму?

5. Чим форум суттєво відрізняється від інших видів спілкування?

6. Як довго може тривати форум?

7. Як розподіляють та структурують форуми?

8. Хто може створити форум?

9. Що потрібно для створення форуму?

 

 

VIІІ. Підбиття підсумків уроку)

Коментоване оцінювання роботи учнів на уроці.

 

ІХ. Домашнє завдання

Повторити етапи інсталяції програм, принципи пошуку інформації в мережі Інтернет.

 

doc
Додано
9 травня 2020
Переглядів
1537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку