Фотомистецтво - статичний вид медіа.
Статичні медіа
С а в ч е н к о С о ф і я І г о р і в н а
Фотографія (від грец. «світло» та «пишу») – сукупність різноманітних науково-технічних засобів і технологій, які мають на меті
реєстрацію зображень об’єктів за допомогою світла.
Фотомистецтво – створення за допомогою технічних засобів зорового образу
документального значення, художньо
виразного і достовірного, що фіксує в застиглому зображенні мить дійсності.
Ф о т о г р а ф і я м а є н а м е т і с т в о р е н н я з а д о п о м о г о ю ф о т о а п а р а т а з о б р а ж е н ь п е в н и х п р е д м е т і в , о б ’ є к т і в , л ю д е й .
У р е з у л ь т а т і ф о т о г р а ф о т р и м у є с в і т л и н у ( н а п а п е р і ) а б о е л е к т р о н н е з о б р а ж е н н я ( ц и ф р о в а ф о т о г р а ф і я ) . С п о ч а т к у в о н а б у л а м о н о х р о м н а , з г о д о м в и н и к л а й к о л ь о р о в а .
В и н а х і д н и к а м и ф о т о г р а ф і ї є ф р а н ц у з и Ж о з е ф Н і с е ф о р
Н ь є п с і Л у ї Ж а к Д а г е р р т а а н г л і є ц ь В і л ь я м Г е н р і Ф о к с Т е л б о т ( 1 8 3 9 ) .
“Вид з вікна” 1826 р.
Еволюція фотоапаратів
За відтворюваними подіями фотографії умовно поділяють на:
постановочні
репортажні
Фотограф - Енні Лейбовіц
Фотографи - Костянтин та Влада Ліберови
1. Яка роль фотографії у нашому житті?
Графічний дизайн — це засіб візуальної комунікації, який передає ідеї, сенси, цінності через зображення, шрифти, символи та інші графіку.
графічний дизайн охоплює різноманітні статичні
зображення: етикетки, логотипи, пакувальні матеріали, поштові листівки тощо.
реклама популяризація товарів, видовищ, послуг тощо з метою привернути увагу покупців, споживачів, глядачів, замовників, поширення інформації про когось, щось для створення популярності, а також візуальна та інша медіа-продукція — плакати, оголошення, відеокліпи, що використовуються як засіб привертання уваги потенційних споживачів. Реклама завжди звертається до людини, реклама впливає на її свідомість, на прийняття того або іншого рішення, тому без знання психології людини реклама не може бути ефективною. |
завдяки мобільним телефонам фотографування стало сьогодні буденною справою
Фотограф використовує засоби композиції, щоб керувати увагою глядача та створювати візуальні повідомлення.
для цього він використовує певний формат кадру: квадратний або прямокутний, звичайний чи вигнутий, вертикальний чи горизонтальний.
світло і колір - головні інструменти для реалізації творчого
задуму. Найкращим часом для зйомки, на думку фотографів, є час відразу після сходу і перед заходом сонця.
О цій порі сонце освітлює все м’яким рівним світлом, мало різких контрастів і темних тіней.
Для передачі глибини простору фотографи застосовують лінійну й повітряну перспективи.
найпопулярніший жанр фотографії - портрет. Під час
фотографування мобільним телефоном покращити якість забраження допоможе “портретний” режим зйомки, вибір
“природного” чи “студійного світла”
мистецька скарбничка Білборд - рекламний щит великих розмірів, який встановлюється переважно вздовж вулиць і доріг.
Логотип - текстовий символ, який представлє команію, організацію, приватну особу або продукт.
Постери - графічні зображення, створені для рекламування фільмів, зазвичай розміщують на стінах.
Яке ваше ставлення до реклами?
Яка реклама мала на вас найбільший вплив? Поясніть чому.
Реклама стала нині частиною повсякденна, без неї важко уявити сучасне життя. Вона створює віртуальний світ і залучає до нього споживача, формуючи його інтереси й потреби. Реклама
багатофункціональна: вона має економічний, соціальний,
політичний, культурний, просвітницький, психологічний, естетичний вплив на суспільство.
Цивілізована реклама не маніпулює суспільною свідомістю, а стимулює актуальні, спрямовані на саморозвиток потреби, збагачуючи людей новими знаннями й досвідом.
За спрямованістю розрізняють рекламу комерційну (бізнесову, товарну) та соціальну, зокрема політичну, просвітницьку тощо. За
характером вплив рекламних засобів може бути індивідуальним та масовим, тобто розрахованим на широке коло споживачів.
Визначте на ілюстраціях соціальну і комерційну рекламу.
Наведіть власні приклади різних видів реклами. (відповіді учнів)
До засобів розповсюдження рекламної продукції належать:
– кіно, відео, телебачення (короткометражні фільми, слайд-фільми, рекламні передачі,ролики, телезаставки);
– радіо (інтерв’ю, рекламні передачі та повідомлення, радіорепортажі);– періодичні друковані видання (газети, журнали з рекламними оголошеннями й статтями);
– поліграфічна продукція (плакати, афіші, листівки, буклети, каталоги);
– пряме розсилання (рекламні поштові пропозиції, інформаційні листи);
– зовнішня реклама (білборди, плазмові екрани, транспаранти, вказівники, панно,вивіски та вітрини магазинів);
– світлова реклама (статичні й динамічні лайтбокси, електронні табло, газосвітловіоголошення, «рядок, що біжить»);
– реклама на транспорті (зовнішнє оформлення автомобілів, трамваїв і тролейбусів,вагонів метро, реклама в салонах громадського транспорту);
– ярмарки, виставки (презентації, прес-конференції, «круглі столи», зустрічі зфахівцями, демонстрація товарів, дегустація продуктів);
– Інтернет (слайд-фільми, відеокаталоги, оголошення, банери).
Висловіть свої думки:
– Сьогодні я дізнався…
– Тепер я зможу…
– Мене здивувало…
– Я спробую…
– Урок дав мені для життя…
– Було цікаво…
– Було складно…
– Я зрозумів…
– Я відчув, що…
– Я навчився…
– Мені захотілося…
Домашнє завдання: Створити фотопортрет подруги чи друга.