Урок з теми: "Фотомистецтво - статичний вид медіа"

Про матеріал
Матеріал до онлайн - уроку за модельною навчальною програмою Мистецтво 7 клас (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автор Кондратова Л. Г )
Перегляд файлу


7 клас НУШ   Тема: «Фотомистецтво – статичний вид медіа»

 

Мета уроку: виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток мистецьких художніх інтересів, естетичних потреб; формування системи мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову специфіку і взаємодію мистецтв; розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення мистецької комунікації; розвиток художніх мистецьких здібностей, креативного мислення, творчого потенціалу; формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі в соціокультурному житті.

Очікуванні результати:

П (пізнавальна):

  •         пізнає різні види мистецтва: фотографія, живопис, графіка, скульптура, дизайн;
  •         засвоює поняття композиції, світла, кольору, ракурсу, перспективи у фотографії;

Д (діяльнісна):

  •         розв’язує творчі завдання з фотокомпозиції;
  •         аналізує фотографії, визначаючи їх жанр, стиль, особливості композиції;
  •         досліджує історію розвитку фотографії та її вплив на суспільство;
  •         створює власні фотографії, експериментуючи з різними техніками та жанрами.

С (ставлення):

  •         інтерпретує зміст фотографій;
  •         аналізує інформацію про фотомистецтво, згенеровану ШІ;
  •         висловлює власне ставлення до фотографії як виду мистецтва.

КК (Формування ключових компетентностей):

  •         вільне володіння державною мовою: опис та аналіз фотографій, ведення дискусій.
  •         інноваційність: використання новітніх технологій у фотографії, експериментування з цифровою обробкою зображень.
  •         інформаційно-комунікаційна компетентність: пошук та аналіз інформації про фотомистецтво в інтернеті, презентація власних фоторобіт.
  •         навчання впродовж життя: розвиток власних фотографічних навичок, вивчення нових технік та напрямків у фотомистецтві.
  •         громадянські та соціальні компетентності: усвідомлення ролі фотографії у формуванні суспільної думки, етичні аспекти фотографії.
  •         культурна компетентність: розуміння фотографії як форми мистецького вираження, знання історії фотомистецтва.

Міжгалузева інтеграція:

  •         мовно-літературна освітня галузь: опис та аналіз фотографій, створення фотоісторій.
  •         громадянська та історична освітня галузь: використання фотографії для документування історичних подій, аналіз фотографій як історичних джерел.
  •         інформатична освітня галузь: використання комп'ютерних програм для обробки фотографій, створення цифрових фотоколажів.
  •         соціальна і здоров'язбережувальна освітня галузь: обговорення впливу фотографій на емоційний стан людини, використання фотографії для самопізнання та саморозвитку.
  •         природнича освітня галузь: фотографування природи, вивчення законів оптики та світла.

Поняття: композиція, світлотінь, ракурс, перспектива, жанр, стиль, портрет, пейзаж, натюрморт, репортаж, постер, комікс, цифрова фотографія, контраст, нюанс.

Обладнання:  мультимедійний комплект, кольоровий папір, картон, ножиці, клей.

 

Хід уроку

  1. Організаційно-мотиваційний етап.

Створення позитивного психологічного клімату класу.

Твір мистецтва – це куточок всесвіту, побачений крізь призму певного темпераменту.

Еміль Золя

  1. АОЗ (актуалізація опорних знань)

Чи доводилося вам колись спостерігати, як багато статичної візуальної інформації нас оточує? Наведіть приклади.

Виконати інтерактивне завдання: https://wordwall.net/play/80263/449/161.

  1. ПНМ (повідомлення нового матеріалу)

Поміркуйте. Вони допомагають сприймати та розуміти навколишній світ, дають можливість митцям виражати свої творчі ідеї. Через отриману інформацію глядачі й читачі можуть здійснити захопливу подорож у світ незабутніх образів.

Слово вчителя. Cтатичні медіа охоплюють образотворче й декоративне мистецтво, дизайн, фотографію; застосовуються в різних сферах культури, зокрема в поліграфії, рекламі, а також в освіті. Вони фіксують візуальні образи на основі виразності форм, ліній і кольорів. У живописних малюнках, які виконуються вручну або на

комп’ютері, митці виражають свої ідеї, думки, почуття через художні образи. Різноманітні статичні зображення: етикетки, логотипи, пакувальні матеріали, поштові листівки й конверти тощо ознайомлюють споживачів із важливою для них інформацією.

Архітектори і дизайнери розкривають авторський задум у вигляді креслень, які за допомогою комп’ютерних програм подаються глядачам як зображення, наближені до реальних. Статичні медіазображення можна побачити в експозиціях музеїв, виставок. У книжках, журналах, газетах широко використовуються різноманітні ілюстративні образи, які допомагають учням вчитися, формувати уявлення про навколишній світ. У коміксах — мальованих історіях — зображення поєднуються  з короткими текстами. Рекламна графіка охоплює буклети, афіші, постери, білборди тощо. Наприклад, інформація в постерах приваблює фотографіями акторів і актрис та захопливими кадрами, щоб зацікавити кінофільмом. А величезні фото рекламованих товарів на білбордах, що зазвичай встановлюють обабіч доріг, миттєво привертають увагу і спонукають до купівлі продукції.

Розгляньте зображення. У яких сферах культури застосовані візуальні медіа, зображені на ілюстраціях?

Слово вчителя. Зображення, зняті фотокамерою, фіксують певний момент часу як у житті окремих людей, так і значні історичні події. Фотографії допомагають у навчанні (як і різні схеми, таблиці, малюнки й інші засоби візуалізації), вони забезпечують наочність і саме завдяки реалістичності полегшують пізнання інформації. Фотографії допомагають дізнатися про різні країни та події, які відбуваються у світі. Завдяки мобільним телефонам фотографування стало сьогодні буденною справою і використовується як засіб передачі візуальної інформації.

Обговоріть. Чи хотілося б  вам також сфотографувати мить, коли сонце визирає з-за хмари, щоб привітати веселку після літньої грози? Або зберегти в історії своєї школи власноруч зроблені фото про перемогу у творчому конкурсі або спортивному змаганні? Як це зробити найкраще?

Слово вчителя. За допомогою кадрування світлини фотограф уточнює розташування головного в кадрі. Світло і колір — основні інструменти для реалізації творчого задуму. Головне краще розміщувати в центрі фотографії. Або відповідно до «правила третин» — по лініях, що ділять кожну із чотирьох сторін кадру на три частини. Наприклад, у пейзажі лінію горизонту варто розміщувати не посередині, а по верхній або нижній горизонтальній лінії.

Розгляньте зображення. У якій з них переважає контраст кольору, а в якій нюанс?

Візуальна грамота. Перегляньте навчальне відео (портретне фото).

Гімнастика для очей.

 

  1. Практична діяльність учнів

Зробіть фотопортрет подруги чи друга. Поміркуйте, як краще передати їхню індивідуальність, захоплення, вираз обличчя, емоції.

Виконайте композиційні замальовки пейзажу для майбутньої фотозйомки.

Послідовність виконання.

Продемонструйте власні роботи.

 

  1. ЗВ (закріплення вивченого)

Інтерактивне завдання: https://wordwall.net/ru/resource/80227612

Мистецька скарбниця

Узагальнюємо, аргументуємо, систематизуємо

 

  1. Підсумок

Самостійне дослідження, медіапошук

Фантазуємо, експериментуємо, діємо.

 

  1. Рефлексія

Визнач як ти сьогодні попрацював/вала на уроці:

  •        Якщо вважаєш, що попрацював/ала на уроці на всі 100% натисни;
  •        Якщо вважаєш, що можеш краще натисни;
  •        Якщо вважаєш, що не працював/ла натисни.

 

Інтерактивна презентація (плакат) з використанням Canva та Genially до уроку з теми: «Фотомистецтво – статичний вид медіа»

 

Изображение выглядит как мебель, текст, мультфильм, одежда

Автоматически созданное описание

 

Изображение выглядит как текст, снимок экрана, Шрифт, Прямоугольник

Автоматически созданное описание

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Obetkovskaia Elena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 листопада
Переглядів
343
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку