7 клас НУШ Тема: «Фотомистецтво – статичний вид медіа»
Мета уроку: виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток мистецьких художніх інтересів, естетичних потреб; формування системи мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову специфіку і взаємодію мистецтв; розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення мистецької комунікації; розвиток художніх мистецьких здібностей, креативного мислення, творчого потенціалу; формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі в соціокультурному житті.
Очікуванні результати:
П (пізнавальна):
Д (діяльнісна):
С (ставлення):
КК (Формування ключових компетентностей):
Міжгалузева інтеграція:
Поняття: композиція, світлотінь, ракурс, перспектива, жанр, стиль, портрет, пейзаж, натюрморт, репортаж, постер, комікс, цифрова фотографія, контраст, нюанс.
Обладнання: мультимедійний комплект, кольоровий папір, картон, ножиці, клей.
Хід уроку
Створення позитивного психологічного клімату класу.
Твір мистецтва – це куточок всесвіту, побачений крізь призму певного темпераменту.
Еміль Золя
Чи доводилося вам колись спостерігати, як багато статичної візуальної інформації нас оточує? Наведіть приклади.
Виконати інтерактивне завдання: https://wordwall.net/play/80263/449/161.
Поміркуйте. Вони допомагають сприймати та розуміти навколишній світ, дають можливість митцям виражати свої творчі ідеї. Через отриману інформацію глядачі й читачі можуть здійснити захопливу подорож у світ незабутніх образів.
Слово вчителя. Cтатичні медіа охоплюють образотворче й декоративне мистецтво, дизайн, фотографію; застосовуються в різних сферах культури, зокрема в поліграфії, рекламі, а також в освіті. Вони фіксують візуальні образи на основі виразності форм, ліній і кольорів. У живописних малюнках, які виконуються вручну або на
комп’ютері, митці виражають свої ідеї, думки, почуття через художні образи. Різноманітні статичні зображення: етикетки, логотипи, пакувальні матеріали, поштові листівки й конверти тощо ознайомлюють споживачів із важливою для них інформацією.
Архітектори і дизайнери розкривають авторський задум у вигляді креслень, які за допомогою комп’ютерних програм подаються глядачам як зображення, наближені до реальних. Статичні медіазображення можна побачити в експозиціях музеїв, виставок. У книжках, журналах, газетах широко використовуються різноманітні ілюстративні образи, які допомагають учням вчитися, формувати уявлення про навколишній світ. У коміксах — мальованих історіях — зображення поєднуються з короткими текстами. Рекламна графіка охоплює буклети, афіші, постери, білборди тощо. Наприклад, інформація в постерах приваблює фотографіями акторів і актрис та захопливими кадрами, щоб зацікавити кінофільмом. А величезні фото рекламованих товарів на білбордах, що зазвичай встановлюють обабіч доріг, миттєво привертають увагу і спонукають до купівлі продукції.
Розгляньте зображення. У яких сферах культури застосовані візуальні медіа, зображені на ілюстраціях?
Слово вчителя. Зображення, зняті фотокамерою, фіксують певний момент часу як у житті окремих людей, так і значні історичні події. Фотографії допомагають у навчанні (як і різні схеми, таблиці, малюнки й інші засоби візуалізації), вони забезпечують наочність і саме завдяки реалістичності полегшують пізнання інформації. Фотографії допомагають дізнатися про різні країни та події, які відбуваються у світі. Завдяки мобільним телефонам фотографування стало сьогодні буденною справою і використовується як засіб передачі візуальної інформації.
Обговоріть. Чи хотілося б вам також сфотографувати мить, коли сонце визирає з-за хмари, щоб привітати веселку після літньої грози? Або зберегти в історії своєї школи власноруч зроблені фото про перемогу у творчому конкурсі або спортивному змаганні? Як це зробити найкраще?
Слово вчителя. За допомогою кадрування світлини фотограф уточнює розташування головного в кадрі. Світло і колір — основні інструменти для реалізації творчого задуму. Головне краще розміщувати в центрі фотографії. Або відповідно до «правила третин» — по лініях, що ділять кожну із чотирьох сторін кадру на три частини. Наприклад, у пейзажі лінію горизонту варто розміщувати не посередині, а по верхній або нижній горизонтальній лінії.
Розгляньте зображення. У якій з них переважає контраст кольору, а в якій нюанс?
Візуальна грамота. Перегляньте навчальне відео (портретне фото).
Гімнастика для очей.
Зробіть фотопортрет подруги чи друга. Поміркуйте, як краще передати їхню індивідуальність, захоплення, вираз обличчя, емоції.
Виконайте композиційні замальовки пейзажу для майбутньої фотозйомки.
Послідовність виконання.
Продемонструйте власні роботи.
Інтерактивне завдання: https://wordwall.net/ru/resource/80227612
Мистецька скарбниця
Узагальнюємо, аргументуємо, систематизуємо
Самостійне дослідження, медіапошук
Фантазуємо, експериментуємо, діємо.
Визнач як ти сьогодні попрацював/вала на уроці: