Фрагмент уроку Аналіз вірша С. Чернілевського «Забула внучка в баби черевички»

Про матеріал
Аналіз вірша С. Чернілевського «Забула внучка в баби черевички» Мета уроку: Удосконалення навичок аналізу ліричних творів учнів 6 класу: - вміти виразно і вдумливо читати вірші; - вміти характеризувати образи ліричних героїв, висловлювати власні роздуми про них; - аналізувати роль художніх засобів; - вміти визначати віршовий розмір двоскладових стоп: ямб та хорей; - навчитися співвідносити події, описані у ліричних творах, зі своїм життям. Формування соціальної та громадянської компетентностей: - усвідомити ідейно-художній зміст вивчених творів; - розуміти, що світ дитинства – вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій і треба дорожити цим неповторним віком. Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів через реалізацію НЛ- 2 «Громадянська відповідальність» (Емоційно-ціннісне ставлення): осмислення ролі батьківського дому в житті людини, відповідальності за власну родину.
Перегляд файлу

Фрагмент уроку

Аналіз вірша С. Чернілевського «Забула внучка в баби черевички»

Мета уроку:

Удосконалення навичок аналізу ліричних творів учнів 6 класу:

  •                   вміти виразно і вдумливо читати вірші;
  •                   вміти характеризувати образи ліричних героїв, висловлювати власні роздуми про них;
  •                   аналізувати роль художніх засобів;
  •                   вміти визначати віршовий розмір двоскладових стоп: ямб та хорей;
  •                   навчитися співвідносити події, описані у ліричних  творах, зі своїм життям.

Формування соціальної та громадянської компетентностей:

  •                   усвідомити ідейно-художній зміст вивчених творів;
  •                   розуміти, що світ дитинства – вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій і треба дорожити цим неповторним віком.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів через реалізацію НЛ- 2 «Громадянська відповідальність» (Емоційно-ціннісне ставлення): осмислення ролі батьківського дому в житті людини, відповідальності за власну родину.

Ключові поняття:

Лірика – рід літератури, в якому світ зображується через переживання, почуття ліричного героя.

Ліричний герой – це образ, що виникає в уяві читача під враженням висловлених у творі почуттів, переживань, роздумів.

Віршовий розмір – ритмічна одиниця,покладена в основу певного віршованого твору, тобто «міра» вірша.

Стопа – поєднання наголошеного й одного або двох ненаголошених складів.

Хорей – це двоскладова стопа з наголосом на першому складі.

Ямб – це двоскладова стопа з наголосом на другому складі.

Перебіг основної частини уроку.

І. Привітання Емоційне налаштування.

  •    Які асоціації викликає у вас слово поезія?

(Записати відповідь на папірцях у вигляді пір’їн)

https://how.qip.ru/resize/420/330/w/uploads/articles/d754f9dd61c41997cbdb54a09c04e1ce.jpg

  •    Кожну поезію автор пропускає через себе, через своє серце. Тож не дивно, що вона нікого не залишає байдужим. Знаходить ключик до кожної душі.

ІІ. Ідейно - художній аналіз ліричного твору.

  1. Виразне читання вчителем поезії «Забула внучка в баби черевички» (або перегляд відеовірша "Забула внучка в баби черевички" )
  2. Бесіда за змістом твору.
  • Які образи постають в уяві після ознайомлення з твором?
  • Які дії вони виконують?
  • Чи є якийсь образ, який автор виділяє серед інших? Чому?
  1. Створення «кардіограми» емоційного сприйняття» поезії.

Забула внучка в баби черевички…

Дитячим сміхом бризнувши в зело,

За повелінням вікової звички

Перекотилось літо за село.

І вийшли в небо зорі-жаровички,

І тихо бабка посеред села

Малесенькі дитячі черевички

У спорожнілу хату занесла.


http://st2.depositphotos.com/1000131/5554/v/950/depositphotos_55547835-stock-illustration-cardiogram-pattern.jpg


Махнуло рученя на бензовозі —

І курява вляглась після коліс.

А бабка все стояла на дорозі,

Хустинкою торкаючись до сліз.

Лягла собі. І світло не світила.

Торкнулась черевичків перед сном —

І осінь їй тихенько опустила

Горіховий листок перед вікном.


4. Визначення ідейно - тематичного змісту поезії. (Фронтальна бесіда)

Тема: зображення суму бабусі за внучкою, яка, від’їжджаючи, забула свої черевички.

Ідея: уславлення любові, щирості, доброти бабусі до своєї внучки.

Літературний рід: лірика.

5. Визначення тропів.(Робота в групах).

І група. Знайти і записати епітети.

ІІ група. Знайти і записати метафори.

6. Теорія літератури.(Розповідь вчителя).

Хорей — двоскладовий віршований розмір з наголосом на першому складі.

Ямб — двоскладовий віршований розмір з наголосом на другому складі.

7. Визначення віршового розміру. (Фронтально біля дошки).

Визначити віршовий розмір.

http://ukrlit.net/textbook/6klas_3/6klas_3.files/image039.jpg (ямб)

ІІІ. Рефлексія (Робота в парах. Метод «Зшиток»).

  •    Що хотів показати автор цією поезією, які думки донести до нас?
  •    Кожна пара отримала аркуш паперу. Напишіть на ньому життєве кредо, якого потрібно дотримуватись, яке б ви запропонували після ознайомлення з даною поезією.

C:\Users\Рита\Desktop\скан\2018_01_25\IMG_0001.jpgC:\Users\Рита\Desktop\скан\2018_01_25\IMG_0002.jpg

C:\Users\Рита\Desktop\скан\2018_01_25\IMG_0003.jpgC:\Users\Рита\Desktop\скан\2018_01_25\IMG_0004.jpg

  •    З’єднаємо їх і зробимо «зшиток», в старовину так називали перші зошити-книжки, коли кожен листок друкувався окремо.
  •    Поезія — це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі (Л.Костенко). Тож хай кожна поезія проникає в вашу душу, і приносить тільки найкращі емоції й почуття.
docx
Додано
8 березня 2020
Переглядів
7535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку