Фрагмент "Перевернутого уроку» хімії у 7 класі
Тема: «Індикатори. Середовище розчинів»
Частина 1. Робота вдома:
Переглянути відео за посиланням https://youtu.be/5Oci33o-Adc на каналі, скласти схему конспект уроку.
Для всіх опрацювати питання: Що таке індикатори, види індикаторів, їх характеристики, зміна їх забарвлення за наявності кислот і основ у воді.
Індикатори на службі людини. Як правильно використовувати хімічні речовини з різним середовищем в повсякденному житті, щоб не завдати шкоди своєму здоров’ю?
Частина 2. Робота в класі:
1 група. Проведення дослідів щодо визначення сильних кислот і основ за допомогою основних видів індикаторів: метилоранж, фенолфталеїн, лакмус, індикаторний папір.
2 група. Проведення дослідів щодо визначення слабких кислот і основ за допомогою основних видів індикаторів: метилоранж, фенолфталеїн, лакмус, індикаторний папір.
3 група. Проведення дослідів щодо визначення рН розчинів за допомогою універсального кислотно-основного індикатора (суміші кислотно-основних індикаторів), який змінює своє забарвлення у межах 1-14 одиниць рН.
Після закінчення роботи заслуховуються звіти груп.
Після звіту групам задаються запитання за потреби (для доповнення, виправлення або уточнення).
Надаються висновки на проблемні питання:
Підсумок уроку:
«Рефлексивний екран». Учні по колу висловлюються одним реченням:
д/з: Виготовлення розчинів-індикаторів з рослинної сировини: малина, вишня, калина, синя капуста, синя цибуля, буряк тощо