Урок "Фізичні та хімічні явища"

Про матеріал
Даний матеріал допоможе у формуванні в учнів поняття фізичні та хімічні явища,сприятиме формуванню в учнів інтересу до вивчення хімії
Перегляд файлу

Тема уроку: Фізичні та хімічні явища

Мета уроку:поглибити знання учнів про фізичні та хімічні явища,сприяти формуванню в учнів вміння розрізняти фізичні та хімічні явища за певними ознаками, розвивати навички проведення хімічного експерименту; виховувати в учнів допитливість,прагнення брати активну участь у дискусіях,вміння працювати в команді.

Тип уроку:набуття нових знань та вмінь

Обладнання та матеріали:набір демонстраційних пробірок,розчини соди,оцту,барій хлориду,калій сульфату,мідний дріт,сухе пальне; маршрутні листи учнів

 

Хід уроку

І  Організаційний момент. Привітання.        

ІІ  Мотивація навчальної діяльності

Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми здійснимо з вами мандрівку до країни «Явища».

В кожного з вас на парті знаходяться маршрутні листи. Давайте розглянемо,які зупинки-станції будуть зустрічатися на нашому шляху.

Зупинка «Теоретична»

Зупинка «Безпечна»

Зупинка«Експериментальна»

Зупинка «Всезнаюча»

 Чим закінчиться наша подоріж? Про що ви дізнаєтесь ,здійснивши цю мандрівку? Допоможе вам в цьому «Лист самому собі»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Зупинка «Теоретична»

Демонстрація на слайдах фотографій різних явищ (природних, соціальних,фізичних, хімічних)

- Що об’єднує всі ці фото,які ви щойно побачили?

-  Так,це явища. Давайте пригадаємо,що з природознавства ви вже знаєте це поняття. Пригадайте, то що ми називаємо явищами? (зміни,які відбуваються навколо нас)

- В сьомому класі ви вже знаєте,що кожна речовина має властивості. А що називається властивостями речовин? (Це ознаки ,за якими речовини або відрізняються між собою або є схожими)

-Хто пригадає,а як поділяють властивості речовин? (фізичні та хімічні)

1.Наведіть приклади фізичних властивостей

2. ФІЗИЧНІ ЯВИЩА. Однією із фізичних властивостей речовин є агрегатний стан речовин. Пригадайте ,які агрегатні стани вам відомі. Під час фізичних явищ речовини змінюють лише агрегатний стан.(речовина залишається без змін). Наприклад, випаровування води, замерзання води,плавлення парафіну.

2.ХІМІЧНІ ЯВИЩА.Під час хімічних явищ речовини перетворюються на нові. Іяк правило,вони є незвортніми на відміну від фізичних. Напрклад,горіння паперу. Речовини до горіння і після відрізнються між собою? А можемо ми повернути попіл знову на папір?Отже,явище хімічне. Подумайте,і наведіть приклади хімічних явищ навколо себе. 

   Прослухайте задачу 

Повернувшись додому з уроку хімії, Андрій подумав: «Як багато навколо нас хімічних явищ! Ось, наприклад:

                       а)йде тепло від батареї

                       б)горить свічка

                       в)мама «гасить» соду оцтом

                       г)скисає молоко

                       д)засвітилась неонова лампа

                       е)фарба сохне на повітрі

- Чи правильно вирішив учень?(фронтальна бесіда)

Зміни, які відбуваються під час хімічних явищ називаються хімічними реакціями .Речовини, які вступають в реакцію, називають вихідними речовинами, або реагентами 

Речовини, які утворюються в результаті реакції, називають продуктами

                                    А + В  C + D

                            Реагенти        Продукти

 

 - А по яким ознакам ми зрозуміємо,що відбулось саме хімічне явище,тобто утворилися нові речовини? В цьому нам допоможе Експериментальна зупинка. Але ми її відвідаємо лише після зупинки «Безпечної»

 Зупинка «Безпечна»

 Учні лацюжком ,по черзі називають правила безпеки при роботі в кабінеті хімії

 

Зупинка «Експериментальна»

Демонстраційний дослід.Хімічні явища(реакції), ознаки хімічних явищ  

 а) Взаємодія соди з оцтом

б) Взаємодія розчину BaCl2 з розчином K2SO4

в) Прожарювання мідного дроту над полум’ям

 Висновок: Ознаками хімічних реакцій є – утворення осаду,виділення газу, зміна кольору, поява або зміна запаху, виділення або поглинання тепла.             

ІV. Узагальнення і систематизація знань

 Зупинка «Всезнаюча»»

Давайте зіграємо. Я зачитаю вам твердження. Якщо ви згодні, то великий палець вверх,а якщо не згодні то великий палець донизу                                         

Гра «Мовчанка»

1.При фізичних явищах змінюється лише агрегатний стан речовин

2.Експеримент може бути без спостереження

3.Хімічні реакції і хімічні явища – це одне і те ж

4.Під час хімічних явищ утворюються нові речовини

5.Під час фізичних явищ склад речовин змінюється

6.Хімічні явища відбуваються без жодних видимих ознак

-Робота з тестами.

V. Підсумки уроку

1.Метод «Мікрофон»

2. Рефлексія

 VІ. Домашнє завдання 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку