18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Фрагмент уроку "В. Симоненко - лицар на білому коні. Вірш - пісня "Лебеді материнства"

Про матеріал

Урок вивчення нового матеріалу.

Тема: Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі.

Вірш – пісня «Лебеді материнства».

Мета: ознайомити учнів з цікавими етапами життєвого шляху В. Симоненка; розвивати асоціативне та образне мислення,творчу уяву, вміння висловлювати власні думки; удосконалювати навички виразного читання; сприяти усвідомленню найбільших цінностей людини, виховувати любов до матері та Батьківщини.

Перегляд файлу

Тема: Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі.

            Вірш – пісня «Лебеді материнства».

Мета: ознайомити учнів з цікавими етапами життєвого шляху  В. Симоненка; розвивати асоціативне та образне мислення,творчу уяву, вміння висловлювати власні думки; удосконалювати навички виразного читання; сприяти усвідомленню найбільших цінностей людини, виховувати  любов до матері та Батьківщини.

Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання:  дидактичні мультимедійні матеріали.

Методи, прийоми і форми роботи: обмін побажаннями, незакінчене речення, випереджувальне завдання, прослуховування аудіо - запису, створення психологічного портрету письменника, асоціативне коло, бесіда, розповідь учителя, робота з підручником, виразне читання, «Мікрофон», створення фільму, власне висловлювання, метод «шести капелюхів».

Епіграф: На світі безліч таких,  як я, та я, їй Богу, один!

                                                                                                         Василь Симоненко

Хід уроку

І. Організаційний момент

 

СЛАЙД 1.   Добрий день, діти. Давайте привітаємо наших гостей. Сідайте зручно. Налаштуємося на творчий процес.  Покладіть долоню на серце. Відчуваєте, як воно б’ється ? Воно працює, таке маленьке, а так багато працює. От і ми попрацюємо.

  • З яким девізом ми працюємо на уроках?

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

          Діти, уявіть собі, що зараз  відбудеться зйомка кінофільму про учнів нашого класу. У нас присутні гості з кіностудії. Вони хочуть побачити і почути кожного.  Отже,  ми  будемо головними героями фільму.

Я бажаю вам бути розумними,  успішними, цікаво провести час.

 

ІІІ. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу.

 

СЛАЙД 2. Тема нашого уроку : Василь Симоненко – «лицар на білому коні». 

                                       Вірш – пісня «Лебеді материнства»

Епіграф уроку  «На світі безліч таких як я, та я, їй Богу, один!»

 

Продовжте  речення  «Від зустрічі з творчістю письменника я очікую…»

 

СЛАЙД 3.  

  • Які асоціації  викликає у вас вираз  «лицар на білому коні» ?

 

Лицар (пол. rycerz, від нім. Ritter, «вершник»;  лат. miles, caballarius, фр. chevalier, англ. knight, італ. cavaliere) — середньовічний  шляхетський титул в Європі.

 

     Благородним «лицарем на білому коні»,  поета  назвав відомий письменник,  наш земляк  Олесь Гончар.

СЛАЙД  4. ЖИВИЙ ГОЛОС ВАСИЛЯ СИМОНЕНКА “Що я можу сказати про себе»

  • Що ми можемо сказати про людину, голос якої щойно почули?  

Слово вчителя.

           Кажуть, що життя людини починається із появою зірки на небосхилі. Спалахне, щоб колись згаснути.  Ось так  у різдвяний час над полтавським селом  засвітилась нова зірка.

 СЛАЙД 5.    ДІТИ! У вас було випереджувальне завдання - самостійно ознайомитись із життєвим шляхом письменника. Усі разом ми намагатимемося намалювати  Симоненкову дорогу - важку, трагічну, коротку… А допоможуть нам це зробити кольорові  капелюхи.

Я навіть не сумніваюсь, що ви гарно справитеся з цим завданням

 Метод шести капелюхів ЕДВАРДА ДЕ БОНО (одягнувши капелюхи, учні висловлюють свою думку відповідно до призначення кольору)

СЛАЙД 6.   Хоча життя поета було досить важким  він залишився чуттєвим. Поезія Василя Симоненка бере за душу своєю простотою, щирістю, патріотизмом.  Багато поетів присвятили свої поезії його пам'яті. Наш земляк Борис Олійник своїй  поезії дав назву «Балада про людину, у якої дорога не закінчується».

СЛАЙД 7.  Релаксаційна хвилинка  Під мелодію колискової!!!
Уявімо, що на землю спадає тихий благодатний вечір. Непомітно вгамовує людські пристрасті , клопоти…Схилившись над колискою , матуся співає пісню, бажаючи  маляті   земних і небесних благ…Десь у темряві кричать півні, а в хаті на стіні танцюють лебеді. Вони покружляли навколо колиски – і полетіли. Кожен пригадав свою маму, яка ніжно гладить вас по голівці й наказує, щоб ви добре вчилися. Тож повертаємося до роботи.

Я пропоную вам створити асоціативне коло до слова «мама»

  • Чому мама — це святиня для кожної людини?
  • Як ви ставитеся до своєї мами? За що ви її любите і поважаєте? Чим ви їй зобов’язані?

Василь Симоненко всім серцем любив  свою маму Ганну Федорівну Щербань,  їй  присвятив  поезію, яку ви зараз прослухаєте.

! ВІДЕОПЕРЕГЛЯД

 

СЛАЙД 8 .  

  • Які емо­ції  у вас викликала поезія?

Вправа «Мозковий штурм»

  • Прокоментуйте назву вірша. Чому саме « лебеді материнства»? Що символізують лебеді?

СЛАЙД 9 .  Словникова робота  (З’ясування значень незрозумілих слів)

  • На скільки частин можна умовно поді­лити поезію?
  • Про що  говориться в першій?
  • Якими словами починається друга частина поезії? ЗАЧИТАЙТЕ!

СЛАЙД 10.  

  •   Які образи є в поезії?

Зачитайте рядочки де  згадуються лебеді

  • А чому лебеді рожеві? (у дитинстві все бачиться у рожевому кольорі, добрим, ніжним, щасливим)

Зачитайте рядочки де  говориться про зорі

  • Як ви розумієте вислів: «Опустіться, тихі зорі, синові під вії»? (материнська любов охороняє сон дитини)
  • Що символізують зорі?
  • Що символізує образ півнів? (півень – символ пробудження)

Зачитайте рядочки де говориться про нього!

  • А чому тривожили? (бо невідомо, як складеться доля сина)

Із запропонованої групи слів виберіть ті, які пояснюють  значення  слова,   яке знаходиться в цьому конверті. Спочатку уважно прочитайте слово, обговоріть його значення, домовтеся, хто озвучить відповідь.

« досада» - розпач, гіркота, сум, печаль. КОНВЕРТ!!!

  • Як ви розумієте вислів « Ой біжи, біжи, досадо, не вертай до хати»? (турбота матері про сина, щоб з ним нічого не трапилося).

Гра « Уважний читач»

  • Які види художніх засобів ви знаєте?   (метафори, епітети, порівняння)

 

Робота в  групі. Виконуючи роботу,  не забудьте про  правила роботи в групі

ЗАХИСТ  роботи  Молодці! Ви подолали труднощі !

СЛАЙД 11.   За збірку «Лебеді материнства» В. Симоненку присуджено Державну премію України   ім. Т. Г. Шевченка. Частина цьо­го твору згодом стала піснею, музику до якої написав Анатолій Пашкевич.

Перегляд відеокліпу пісні «Виростеш ти, сину...»

 

  • Яким мати бачить доросле життя свого сина?
  • Що буде оберігати сина на життєвому шляху?

Зачитайте, будь ласка (За тобою завше будуть мандрувати Очі материнські і білява хата.)

В яких словах  звучить  головна думка? (Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину)

 

СЛАЙД 12.    До речі, ці слова викарбувані на надгробку В.Симоненка  у Черкасах.

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

СЛАЙД 13.   ВПРАВА – ВІЗУАЛІЗАЦІЯ

"У вас  обов’язково вийде ”, " "Без твоєї допомоги твоїм друзям не впоратись...”

СЛАЙД 14.   Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Чи актуальна нині поезія В. Симоненка?

 

V. Підсумок уроку

 

СЛАЙД 15.    На початку уроку я бажала вам бути успішними.   Нехай ці лебедині крила  вам допоможуть  у цьому. Напишіть вдома на них свої думки, почуття, можливо, побажання, які виникли у вас після уроку. Залиште їх собі на згадку як символ любові та вірності. Бо без  любові до Матері і Батьківщини немає справжньої людини, справжнього патріота.

         Дякую всім ! Урок завершено.  

 

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку