Фрагмент уроку
з літературного читання у 3 класі
Тема: Людина починається з добра (за творами В. О. Сухомлинського)
Мета: розширити знання дітей про життя і творчість В. О. Сухомлинського; формувати оцінні судження щодо ознак добра і зла; збагачувати словник учнів; формувати читацький інтерес; розвивати вміння колективно працювати в групах, обговорювати прочитане і уважно слухати товариша; виховувати інтерес до художньої літератури.
Хід уроку
І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Розповідь
- Доброго дня! Cьогодні на урок прийшла до вас не сама. Я забрала із собою своїх та дитячих друзів – мишенят. Круть та Верть подолали великий шлях для того, щоб попасти сьогодні до вас на урок. А живуть вони саме у 3 класі.
2. Гра « Міні – інтерв’ю»
- Круть та Верть досить не сором’язливі мишенята, тому підготували для вас деякі завдання. А ще вони дуже люблять нові знайомства, нових друзів,тому й завітали до вас, але з пустими руками приїхати вони не могли. Тому, розпочнемо наше знайомство. Беріть цукерочку, представляйтеся та передавайте корзинку далі.
( Роздаю цукерки трьох кольорів).
ІІ МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Гра « Галявинка – сподіванка»
- Так, як наші мишенята казкові, то й живуть вони, відповідно, на казковій галявинці. Але ви бачите просту галявинку. Для того, щоб зробити її казковою та чарівною, візьміть, будь ласка, квіточки – смайлики, позначте свій сьогоднішній настрій з яким ви прийшли на урок відповідною посмішкою ( ), прикріпіть квіточку на галявинку і дайте відповідь на питання « Чого ви чекаєте від сьогоднішнього заняття?»
2. Вправи на дихання
- Мишенята живуть у закладі, де поруч із класами знаходиться садок. На уроках Круть та Верть допомагають мені у класі, а на перервах біжать у спальню малюків, де збивають подушечки діткам, щоб їм солодше спалося. Тому…
Підготували долоньку. На неї впала пір’їнка.
3. Вправа «Розминка»
- Відповідаємо швидко на питання « Що це?»
4. Естафета скоромовок
- Мишенята підготували для вас скоромовки. Кожна група готує їх для читання. Зачитуватиме один представник з групи. Щоб завдання не здалося для вас занадто легким, прочитайте скоромовку спочатку просто швидко, а потім із тією інтонацією, яка зазначена в дужках.
- Яке сьогодні число? (2).
- Починає зачитувати той, у кого картка під № 2.
Прочитав, передає естафету тому, яке число позначене в дужках на картці.
№1
Ой, збирала Маргаритка маргаритки на горі.
Розгубила маргаритка Маргаритка у дворі.
СУМНО (3 )
№ 2
Семен сіно віз – не довіз:
Лишив сани – узяв віз.
СЕРДИТО (5 )
№ 3
Кричав Архип, Архип охрип,
Не треба Архипу кричати до хрипу.
РАДІСНО ( 6)
№ 4
Жовтий жук купив жилет,
Джемпер, джинси та жакет.БАЙДУЖЕ (2)
№ 5
Ніс Гриць горіх через поріг.
Став на горіх, упав на поріг.
ЗДИВОВАНО (1)
№ 6
Бурі Бобри брід перебрели,
Забули Бобри забрати торби.
ЗЛЯКАНО (4)
III ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
ІV МОТИВАЦІЯ НАЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ
УРОКУ
Світ, добрих, не, людей. без, ( Світ не без добрих людей)
Раз, налите, вік, не, серце, прохолоне. добром, (Раз добром налите серце вік не прохолоне)
Годинку, побудеш - , добрі, у, забудеш. все, горе, ( Годинку у добрі побудеш – все горе забудеш).
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
А |
Д |
К |
Ф |
Ж |
Б |
Б |
Н |
А |
О |
І |
З |
В |
У |
Л |
Ь |
Р |
М |
А1 Б3 А5 В4 Б3
Д |
О |
Б |
Р |
О |
____________________________________________________________________________
V. СПРИЙМАННЯ Й ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ Й ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ
VІI. ПІДСУМОК УРОКУ
Людина починається з добра,
Із ласки і великої любові,
Із батьківської хати і двора,
З поваги, що звучить у кожнім слові.
Людина починається з добра,
З уміння співчувати, захистити.
Це розуміти всім давно пора,
Бо ми прийшли у світ добро творити.
Людина починається з добра,
Із світла, що серця переповняє!
Ця істина, як світ, така стара,
а й досі на добро нас надихає. ( Любов Забашта)
VIІI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Приготувати ось таку страву.
Беремо 1 день, добре очищаємо його віз заздрості, ненависті, печалі, смутку, впертості, егоїзму, байдужості. Додаємо три повні з горою ложки оптимізму, велику щіпку віри, ложечку терпіння, декілька зерен ввічливості. Отриману суміш залити любов’ю. Коли страва готова, прикрасити її пелюсточками доброти та посмішки. Подавати страву кожного дня із гарніром теплих слів, які зігрівають серце і душу! ВСІМ ХОРОШОГО НАСТРОЮ!!!
№1
Ой, збирала Маргаритка маргаритки на горі.
Розгубила маргаритка Маргаритка у дворі.
СУМНО (3 )
№ 2
Семен сіно віз – не довіз:
Лишив сани – узяв віз.
СЕРДИТО (5 )
№ 3
Кричав Архип, Архип охрип,
Не треба Архипу кричати до хрипу.
РАДІСНО ( 6)
№ 4
Жовтий жук купив жилет,
Джемпер, джинси та жакет.
БАЙДУЖЕ (2)
№ 5
Ніс Гриць горіх через поріг.
Став на горіх, упав на поріг.
ЗДИВОВАНО (1)
№ 6
Бурі Бобри брід перебрели,
Забули Бобри забрати торби.
ЗЛЯКАНО (4)
Світ добрих не людей. без
Раз налите вік не серце прохолоне. добром
Годинку побудеш - добрі у забудеш. все горе
ШИФРОГРАМА
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
А |
Д |
К |
Ф |
Ж |
Б |
Б |
Н |
А |
О |
І |
З |
В |
У |
Л |
Ь |
Р |
М |
А1 Б3 А5 В4 Б3
|
|
|
|
|
ШИФРОГРАМА
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
А |
Д |
К |
Ф |
Ж |
Б |
Б |
Н |
А |
О |
І |
З |
В |
У |
Л |
Ь |
Р |
М |
А1 Б3 А5 В4 Б3
|
|
|
|
|
ШИФРОГРАМА
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
А |
Д |
К |
Ф |
Ж |
Б |
Б |
Н |
А |
О |
І |
З |
В |
У |
Л |
Ь |
Р |
М |
А1 Б3 А5 В4 Б3
|
|
|
|
|