Ознайомити дітей з діями множення та ділення. Розвивати пам'ять, увагу. Виховувати спостережливість та бажання пізнавати нове.
Перегляд файлу
2 клас
Фрагмент уроку на тему: «Ознайомлення з дією множення»
Одного разу зібралися зайченята в гості до їжачка. Кожен із зайчиків приніс по 2 гостинці. Один зайчик – дві полунички, другий – два яблучка, а третій – дві грушки. Як же нам дізнатися скільки всього гостинців принесуть зайченята? (Запис на дошці)
2 + 2 + 2 = 6
Це ми порахували. Але уявімо, що до їжачка прийде не троє зайчиків, у яких по два гостинці в кожного, а всі зайчики, які живуть у лісі. Якщо ми почнемо додавати 2 + 2 + 2 + 2 +… це буде незручно і довго. Порахувати можна швидше. Подивіться який доданок повторюється? (2).
Якщо додаємо кілька разів один і той же доданок, то доречно використати дію множення. Додавання однакових доданків у математиці називається множенням. Ця дія записується за допомогою знаку множення, який на письмі позначається так *.
Замінимо дію додавання дією множення. Доданок, що повторюється – 2. Взяли його 3 рази. Отже, 2 + 2 + 2 = 2 * 3 = 6.
Читається це так: два помножити на три дорівнює шести.
Порівняймо два записи: 2 * 3 = 6 і 3 * 2 = 6
Якщо замінити дію множення дією додавання у першому прикладі, то отримаємо: 2 * 3 = 2 + 2 + 2 = 6. Тобто доданок 2 взяли 3 рази і отримали 6. А в другому випадку: 3 * 2 = 3 + 3 = 6. Тобто доданок 3 взяли 2 рази і отримали 6.
Тому можна зробити висновок, що на першому місці має стояти число, котре показує доданок, що береться, а на другому – число, яке показує скільки разів взяли цей доданок.