Тема: Франція
Мета:
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
ХІД УРОКУ
Бесіда за запитаннями
«Мікрофон»
Створенню якої форми правління присвятив своє життя кардинал Ришельє? Аргументуйте свої висновки.
«Асоціативний кросворд»
Д |
Е |
Р |
Ж |
А |
В |
А |
|
|||||||||||||
|
Н |
Е |
О |
Б |
М |
Е |
Ж |
Е |
Н |
І |
С |
Т |
Ь |
|
||||||
|
С |
А |
М |
О |
Д |
Е |
Р |
Ж |
А |
В |
С |
Т |
В |
О |
||||||
В |
І |
Й |
С |
Ь |
К |
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
В |
Л |
А |
Д |
А |
|
|
|
|||||||||||
Б |
Ю |
Р |
О |
К |
Р |
А |
Т |
И |
З |
М |
|
|||||||||
|
Ц |
Е |
Н |
Т |
Р |
А |
Л |
І |
З |
А |
Ц |
І |
Я |
|||||||
Д |
В |
О |
Р |
Я |
Н |
И |
|
|
|
|||||||||||
Б |
У |
Р |
Ж |
У |
А |
З |
І |
Я |
||||||||||||
|
М |
О |
Н |
А |
Р |
Х |
І |
Я |
|
|||||||||||
У 40-х pp. XVII ст. Франція являла собою найбільшу централізовану державу Західної Європи (кількість її населення становила близько 20 млн осіб). Вершина могутності Франції того часу припадає на правління короля Людовіка XIV, який отримав прізвисько король-сонце. Яким саме був цей період для країни, яким життям жила Франція часів Людовіка XIV, ми й з'ясуємо на сьогоднішньому уроці.
Очікувані результати
Після уроку учні зможуть:
Пояснення вчителя
Політика Людовика XIV:
Бесіда
Прокоментуйте висловлювання Людовика XIV:
Пояснення вчителя
Робота з документом
При дворі був заведений суворий етикет… Так, під час одягання короля по черзі був присутній весь двір; кожна частина королівського туалету, перш ніж бути одягнена королем, проходила через декілька рук службовців і придворних і вручалася королю найбільш високопоставленою особою — спадкоємцем престолу або будьяким іншим членом королівського дому. Під час королівського обіду всі, допущені до нього, не виключаючи і членів королівського роду, повинні були стояти. Тільки деяким членам королівського роду дозволялося іноді сісти. Розмовляти з королем можна було тільки тоді, коли він сам цього забажає.
Зовнішньому життю двору Людовік XIV надав надзвичайного блиску. Поки правив молодий Людовік XIV, життя у Версалі перетворилося на суцільне свято. Бали слідували один за одним, маскаради, концерти, театральні вистави, розважальні прогулянки та ін.
(Виппер Р. Ю., Реверсов И. П., Трачевский А. С. История нового времени. — М., 1995. — С. 150–153)
Запитання
1) Як Людовик XIV підтверджував поширену думку про пишноту свого правління?
Проміжне закріплення
Бесіда за запитаннями
1. Чи можна говорити, що Франція за часів правління Людовіка XIV досягла свого політичного та економічного розквіту?
2. Як ви вважаєте, чому історики стверджують, що період правління Людовіка XIV був періодом розквіту абсолютизму?
3. Доведіть, що французька аристократія підтримувала твердження короля «Держава — це я!»
4. Назвіть причини погіршення становища Франції.
Формування понять
Кольбертизм – економічна політика Жана Батиста Кольбера.
Проктеціонізм - економічна політика держави, спрямована на захист національної економіки; сприяння розвитку власної промисловості і торгівлі.
Пояснення вчителя
Реформи Жана Батиста Кольбера:
Проблемне завдання
Доведіть, що кольбертизм був уособленням політики меркантилізму.
Робота з хронологічною таблицею
Дата |
Подія |
1667 р. |
Початок війни з Іспанією |
1672 р. |
Людовик XIV напав на Голландію з метою позбутися сильного торгового суперника |
1688-1697 рр. |
Війна з коаліцією в складі Іспанії, Австрії, Голландії та Англії |
1701-1714 рр. |
Війна за іспанську спадщину |
Метод «Прес»
(Оцінка діяльності Людовика XIV)
§ 20; скласти схему «Особливості французького абсолютизму»