5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Франція Людовика XIV

Про матеріал
Розробка уроку з всесвітньої історії, 8 клас за темою "Франція Людовика XIV"
Перегляд файлу

Тема: Франція

Мета:

  • охарактеризувати особливості абсолютної монархії у Франції за Людовика XIV;
  • формувати уявлення про двір та стиль Людовика XIV;
  • з’ясувати особливості внутрішньої та зовнішньої політики Франції за Людовика XIV;
  • продовжувати формувати вміння і навички учнів встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, складати історичні портрети, аналізувати та узагальнювати історичні факти;
  • виховувати інтерес до історії.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

ХІД УРОКУ

 

  1.                 ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

  1.              АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда за запитаннями

  1. Що таке «промисловий переворот», «мануфактура», «фабрика», «продуктивність праці»?
  2. Порівняйте мануфактуру і фабрику за власними критеріями.
  3. Які технічні винаходи і відкриття часів промислового перевороту в Англії ви знаєте?
  4. Якими були наслідки промислового перевороту?

 

«Мікрофон»

Створенню якої форми правління присвятив своє життя кардинал Ришельє? Аргументуйте свої висновки.

 

«Асоціативний кросворд»

  • Опорне слово – АБСОЛЮТИЗМ

 

Д

Е

Р

Ж

А

В

А

 

 

Н

Е

О

Б

М

Е

Ж

Е

Н

І

С

Т

Ь

 

 

С

А

М

О

Д

Е

Р

Ж

А

В

С

Т

В

О

В

І

Й

С

Ь

К

О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

Л

А

Д

А

 

 

 

Б

Ю

Р

О

К

Р

А

Т

И

З

М

 

 

Ц

Е

Н

Т

Р

А

Л

І

З

А

Ц

І

Я

Д

В

О

Р

Я

Н

И

 

 

 

Б

У

Р

Ж

У

А

З

І

Я

 

М

О

Н

А

Р

Х

І

Я

 

 

  • Пояснення слів-асоціацій

 

  1.           МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

У 40-х pp. XVII ст. Франція являла собою найбільшу централізовану державу Західної Європи (кількість її населення становила близько 20 млн осіб). Вершина могутності Франції того часу припадає на правління короля Людовіка XIV, який отримав прізвисько король-сонце. Яким саме був цей період для країни, яким життям жила Франція часів Людовіка XIV, ми й з'ясуємо на сьогоднішньому уроці.

 

  1.            ПРЕДСТАВЛЕННЯ ТЕМИ ТА ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ

Очікувані результати

Після уроку учні зможуть:

  • характеризувати особливості абсолютної монархії у Франції за Людовика XIV;
  • визначати особливості внутрішньої та зовнішньої політики Франції за Людовика XIV;
  • порівнювати абсолютну монархію Франції та Англії, правління Людовика XIІІ та Людовика XIV, особливості їх внутрішньої та зовнішньої політики;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах поняття і терміни

 

  1.               ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Пояснення вчителя

Політика Людовика XIV:

  • реформа армії;
  • Нантський едикт скасовано, кальвінізм заборонено;
  • в руках короля – вся повнота влади («Держава – це я!»);
  • дворяни – опора королівської влади;
  • дбав про розширення торгівлі;
  • запровадження у 1701 р. капітації – поголовного податку;
  • намагання послабити Габсбургів та збільшити територію своєї держави

 

Бесіда

Прокоментуйте висловлювання Людовика XIV:

  • «Держава – це я!»
  • «Прав у підданих нема, є лише обов’язки»
  • «Така моя воля»
  • «Король являє собою всю націю»

 

Пояснення вчителя

  • Версаль як підтвердження величі його володаря
  • Поява пишного придворного церемоніалу
  • Стиль Людовика XIV;
  • Публічність життя короля

 

Робота з документом

При дворі був заведений суворий етикет… Так, під час одягання короля по черзі був присутній весь двір; кожна частина королівського туалету, перш ніж бути одягнена королем, проходила через декілька рук службовців і придворних і вручалася королю найбільш високопоставленою особою — спадкоємцем престолу або будь­яким іншим членом королівського дому. Під час королівського обіду всі, допущені до нього, не виключаючи і членів королівського роду, повинні були стояти. Тільки деяким членам королівського роду дозволялося іноді сісти. Розмовляти з королем можна було тільки тоді, коли він сам цього забажає.

Зовнішньому життю двору Людовік XIV надав надзвичайного блиску. Поки правив молодий Людовік XIV, життя у Версалі перетворилося на суцільне свято. Бали слідували один за одним, маскаради, концерти, театральні вистави, розважальні прогулянки та ін.

(Виппер Р. Ю., Реверсов И. П., Трачевский А. С. История нового времени. — М., 1995. — С. 150–153)

 

Запитання

1) Як Людовик XIV підтверджував поширену думку про пишноту свого правління?

 

Проміжне закріплення

Бесіда за запитаннями

1. Чи можна говорити, що Франція за часів правління Людовіка XIV досягла свого політичного та економічного розквіту?

2. Як ви вважаєте, чому історики стверджують, що період правління Людовіка XIV був періодом розквіту абсолютизму?

3. Доведіть, що французька аристократія підтримувала твердження короля «Держава — це я!»

4. Назвіть причини погіршення становища Франції.

 

Формування понять

Кольбертизм – економічна політика Жана Батиста Кольбера.

Проктеціонізм - економічна політика держави, спрямована на захист національної економіки; сприяння розвитку власної промисловості і торгівлі.

 

Пояснення вчителя

Реформи Жана Батиста Кольбера:

  • зменшені і чітко визначені податки третього стану;
  • заохочення створення мануфактур;
  • допомога буржуазії створювати нові підприємства;
  • політика проктеціонізму;
  • скасовано внутрішнє мито;
  • будівництво доріг.
  • розвиток зовнішньої торгівлі (Ост-Індська, Вест-Індська, Левантійська торгові компанії);
  • розвиток культури ( Академія наук, Академія Архітектури).

 

Проблемне завдання

Доведіть, що кольбертизм був уособленням політики меркантилізму.

 

Робота з хронологічною таблицею

Дата

Подія

1667 р.

Початок війни з Іспанією

1672 р.

Людовик XIV напав на Голландію з метою позбутися сильного торгового суперника

1688-1697 рр.

Війна з коаліцією в складі Іспанії, Австрії, Голландії та Англії

1701-1714 рр.

Війна за іспанську спадщину

 

  1.            ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

Метод «Прес»

(Оцінка діяльності Людовика XIV)

  1. Я вважаю, що …
  2. … тому що …
  3. … наприклад…
  4. Отже, я вважаю …

 

  1.        ПІДСУМКИ УРОКУ

 

  1.     ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

§ 20; скласти схему «Особливості французького абсолютизму»

 

 

doc
Додано
22 серпня 2019
Переглядів
630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку